2021-01-08, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
palla bläddra. Blir det revolution eller inte?

Nä. Det här är politisk process tolkad av Nalle Knutsson.
Citera
2021-01-08, 02:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Finns det nån sammanfattning? Jag kollar sällan nyheterna och har helt missat det här. Var en som började snacka om det med mig och jag hade ingen aning.

https://edition.cnn.com/videos/politics/2021/01/07/trump-capitol-riots-proud-vf-orig.cnn/video/playlists/congress-affirms-president-elect-biden-win/
ger en ganska roande sammanfattning av det hela.
Citera
2021-01-08, 02:51
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Exakt hur grå skala tycker du att det är att bryta sig in i kongressen? Är det mörkt eller ljust grått, vad drar det åt?
För min del är det vitt när du står utanför byggnaden och övergår till grått när du kliver över tröskeln för att bli mörkare ju längre in du kommer och ju fler vakter du knuffar undan på vägen. Svart blir det väl någonstans när du är i färd med att hoppa in genom den barrikaderade glasdörren strax utanför plenisalen.
Ironin i detta är att också att det bokstavligen blev nattsvart för den som gav sig på uppgiften.
Det är inte det jag menar. Har knappt koll på vad som hänt i kongressen.

Menar att politiken inte är det. Är inte antingen 0% valfusk eller 100% valfusk. Allt är inte som det ser ut utåt med varken dems eller republicans Citera mig på morgonen om du vill ha mer exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Personen i fråga har troligtvis sett för
mycket på tv-serier som handlar om Navy Seals och diverse militära black ops.

Asså nu får du väl ändå ge dig. Lever du i en parallell verklighet?
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Personen i fråga har troligtvis sett för
mycket på tv-serier som handlar om Navy Seals och diverse militära black ops.
Sp de skulle inte användas på senatorerna, och vad skulle halgen användas till som restes utanför?
Citera
2021-01-08, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Trump i sitt esse, under denna brinnande tid nör hot om krigsrätt duggar tätt så finner han tid att dela ut en medalj till Annika Sörenstam som stolt tar emot den.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/weRJGP/annika-sorenstam-har-fatt-medalj-av-president-trump

Denna man har nerver av stål, det är en del i mig som tänker att allt är över och en annan som tror han har ett ess i rockärmen.
Ja det är väl tydligt att denna man kör sitt eget race och skiter i alla andra. Problemet är att denna stil ofta skapar ett övermod och en allt för överdriven tilltro på sig själv. Nu kom det nog slutligen till en gräns där den interna kritiken blev alldeles för hård och han inte längre var omgiven av lismande ja-sägare.
Citera
2021-01-08, 02:53
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det där ser inge vidare ut måste jag erkänna.
Speciellt inte när man hatr rest denna utanför https://twitter.com/DaniD2021/status/1347332231862366208
Citera
Medlem
Commandas avatar
Citat:
Upploppen som BLM och Antifa sysslade med i flera månader var värre ja. Det är solklart om man jämför med hur mycket skada de orsakade och syftet vad ju givetvis att skapa kaos och påverka valet.
Demokraternas små älsklingar i arbete.
Det var någon form av sport att försöka släta över vad BLM och Antifa gjorde men det är uppenbarligen dubbla skalor, den ena sidan är okej den andra ska hängas.
Ett enormt hyckleri från liberalt håll.

Demokraterna är rent utsagt vidriga. Under 4 år har man tillsammans med medierna och nätjättarna bedrivit en ren och skär hatkampanj mot Trump-administrationen, allt från anklagelser om valfusk, våldtäkter, ryskt inflytande osv, så pass effektivt att svenskarna samtidigt sitter hemma och blir svettiga av ilska så fort man ens hör Trumps namn. Polariseringen är total, även bland befolkningen i ett land 7000 km bort.

Väldigt intresserant hur Trumps valfuskanklagelser är så pass skandalösa när man kollar på vad den liberala vänstern har anklagat honom för genom åren.
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Människor har bokstavligen dött världen över, och under stora delar av historien, för demokratins skull och det här alltså ditt storslagna bidrag som tacken för det?

Om vi lägger det såhär: utfördes det en statskupp och vårat demokratiska samhälle upphörde att existera skulle du vara en av de första som blev skjuten.
Det är ju ingen demokrati nu, tycker du det på riktigt? Du skriver tom. det på ett forum som inte kan ha sina servrar i landet.

Jag skulle möjligtvis vara en av de första som blev skjuten för jag STÅR UPP FÖR DEMOKRATIN och skulle stå längst fram i ledet.

Ska dra ett snabbt exempel innan min mobil dör på vad "anti rasisterna" sysslar med. Krävs mer av asiater för att komma in på fina universitet än för andra raser för det ska främja mångfald och minska rasism. Det ÄR för fan definitionen av rasism att göra så.

Eller är cancel culture och SJW demokratiskt?

Nej både Sverige och USA är demokraturer.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-01-08 kl. 02:58.
Citera
2021-01-08, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Precis, vad skiljer BLM/Antifa från MAGA? De har ingen ledare, det finns därför ingen som kan stå till svars för vad som skett, eftersom det inte finns någon som varit ledare och tagit ansvar.

Så är dock fallet med MAGA, varför Trump har ett ansvar för vad sina undersåtar gjorde, precis som Hitler under kriget.

Läs och du skall förstå
https://en.wikipedia.org/wiki/Command_responsibility

Men snälla har MAGA-folket begått krigsbrott och gasat judar och systematiskt plågat människor i åratal. Svar nej det har de inte så sluta med dina korkade exempel.

BLM och Antifa har ju orsakat enormt mycket mer problem som skadegörelse, mord, nedbrända företag, misshandel och våldtäkter, upplopp och plundring.

Gulligt dock att du tror att din lilla länk är något som automatiskt vinner alla debatter åt dig, ledsen att göra dig besviken men du hamnar riktigt snett med dina jämförelser med Hitler.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cmdfuckface
Vad menar du?
Menar att det var bra skrivet.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Speciellt inte när man hatr rest denna utanför https://twitter.com/DaniD2021/status/1347332231862366208

Det måste finnas mer bilder på det där skramliga bygge. Vidrigt är ordet. Har du fler bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in