2021-01-08, 01:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Har för mig att jag såg att några av pöbeln hade polisliknande uniform, det skulle kunna vara en av dom, men det ser onekligen ut som en polis som manar på pöbeln...

Eller manar på sina fellow policemen att ansluta?
Citera
2021-01-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
NEJ, det finns ingen ur "pöbeln" som har en polisuniform. Polisen tar bort staket, de öppnade dörrarna till Capitolium.
Jag skrev polisliknande uniform och jag har för mig jag sett bilder på folk ur pöbeln med sådan klädsel. Och återigen, det verkar onekligen som att det är poliser som manar på pöbeln i den filmen.
Citera
2021-01-08, 01:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Lovar er att de ”värsta” på bilderna man ser i själva verket är vänster. Massa svarta i maga-kepsar som krasar rutor.. Kom igen.
Egentligen lika goa kålsupare allihop. Fan va trist, systemet borde göras om och hur vet jag inte men detta är inget vidare.

Passar väl dig jättebra då att de som tog sig in nu riskerar att dömas till 10 års fängelse enligt Trumps ”statylag” som skulle stoppa BLM från att förstöra federal egendom..
Citera
2021-01-08, 01:04
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Den svårast skadade polisen ska nu ha avlidit. Det kommer inte göra magaslöddrets situation bättre.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Absolut!! Det tycker jag också! Öka på vreden hos folket!!! Runt om i USA det kommer säkert att gå jätte bra... vad kan gå fel.

Att vika sig för terrorister är att gå deras ärenden, förespråkar du även att man skulle vika sig för daesh, Al-Quaida. RAF, IRA eller Baader Meinhof eller menar du att man ska göra det nu enbart för att de är på din sida?

Senaten och Representanthuset skall agera när presidenten gör något fel och som strider mot den amerikanska konstitutionen samt dess lagar, de får ta konsekvenserna likt vuxna människor senare men Trump är inte sedd som tillräckligt pålitligt för att få använda sociala medier, tillåter man Trump gå helt fri efter detta så bevisar man enbart för omvärlden att USA är på samma nivå som Uganda på 1970-Talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Jag håller helt med om att polisnärvaron var smått surrealistiskt. Både state och capital police misslyckades storartat, och det är ju sjukt givet förutsättningarna precis som du skrev. Det var inte som att de saknade kunskap om att det skulle bli demonstrationer, och det räckte med att gå in på twitter för att se tongångarna.
Precis, eventet en bit där ifrån livesändes ju till och med så det var enkelt att ta reda på att det inte rörde sig om 100 personer utan en väldigt stor massa. Men detta ska dom såklart ha klarat av att beräkna på förhand på ett ungefär och ha gjort det bättre men om vi leker med tanken att dom glömde att dom hade ett viktigt event att vakta den dagen och inte planerat nånting så ser dom ju inför på livesändningen att den massa som senare planerat en promenad till Capitol Hill är väldigt stor.

Jag får inte ihop det.

Vem var ansvarig för säkerheten i Capitol Hill under den dagen?
Citera
2021-01-08, 01:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det mest katastrofala av vad jag sett från polisens sida är hur underbemannade dom är. Helt sjukt, som sagt gå på fotbollsmatch och du ser fler vakter. Gå på fotbollsmatch och kaosa och backup är på plats inom 30 sekunder. Men i Capitol hill funkar det inte så. Då kommer inte backup, dom väntar på våning två så poliserna får ta demonstranterna till dom istället..

Polischefen på Capitol Hill meddelade just att han avgår!

https://edition.cnn.com/2021/01/07/politics/capitol-police-reaction-details/index.html
Citera
2021-01-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Undra varför alla Demokrater och media vill försöka med impeachment ett par dagar innan han ska lämna sin post .

De vill inte styras av en galen person med diktatorsambitioner, som därtill sitter och ruvar på startkoderna till en av världens största kärnvapenarsenal?
Citera
Medlem
En polis avliden och flera svårt skadade enligt amerikansk media.
Citera
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Shit vad sorgligt i vissa fall. Tänk att sitta 10 år för att polisen vinkar in dig att det är här du ska gå och så var det inte där du skulle gå: https://twitter.com/bumbera_steven/status/1347270969988173825?s=20

Det där är väldigt skumt, minst sagt. Är det en äkta polisman? Har något mediebolag snappat upp det här eller är det tyst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltstenarna
Någon antifa medlem som utgav sig för att vara MAGA som cutta grisen.
Knappast troligt, snarare en av brunskjortorna. Med tanke på ditt ordval så kan man ju fundera på vilken gruppering du tillhör.
Citera
2021-01-08, 01:07
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Kan ju ha vinkat till sina kollegor att han behövde hjälp?

Så kan det mycket väl vara. Hon ser ut att springa mot någon eller några och vinka dem tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in