2021-01-06, 21:45
Medlem
Hade gärna gjort samma sak i rosenbad så idioterna vaknar därinne
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Helt ärligt hoppades jag personligen på insparkade pannben och en och annan politiker i en galge men det var ganska så tamt, snuten blev helt klart överrumplad och tog tillflykt i diverse säkerhetsrum.

Hade de velat hade de lätt kunnat göra en BLM/AFA och satt eld på skiten utan motstånd.

Ja, det känns i ärlighetens namn som att det mest är platsen för det hela som skruvar upp saker och inte vad som faktiskt hänt, åtminstone hittills. Visst, en skottskadad, oklart hur allvarligt och krossade rutor men några större våldsamheter tycks det inte röra sig om, än så länge i alla fall.
Citera
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Personligen anser jag att demokrati nog är det viktigaste vi har, men det står dig fritt att vara emot såklart.

Hur kan folkliga protester vara något som verkar mot demokrati? I din demokrati så är protester ett direkt hot. Då kan jag meddela dig att du inte förespråkar demokrati.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Lol, hon försökte ta sig in genom öppningen i dörren men föll pladask. Dog för Trump så jävla äckligt.

HAHAHA fyfan, tänk att behöva säga "min mamma/dotter/syster dog för Trump"

så fruktansvärt tragiskt men samtidigt sinnessjukt roligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Verkligen inte. Men det visar bara lite hur pantad du är som utgår att man måste vara en muppig republiken för att inte vara trofast till staten.

Det förekommer i princip alltid valfusk. Den här gången handlar det om det är systematiskt eller inte. Du tappade helt poängen när du direkt utgick att jag gillade orangea mannen bara för jag inte höll med dig.
Någon poäng har inte tappats. Jag menar att upproret är en direkt konsekvens av Trumps retorik och misskreditering av valresultatet och den amerikanska demokratin. Vidare så är Trumps krokodiltårar patetiska då detta är en högst förutsägbar konsekvens av hans agerande. Håller man inte med om detta så är man sannolikt en person som håller Trump bakom ryggen, även om det förstås också finns en möjlighet att man enbart lider av ett begåvningshandikapp.
Citera
2021-01-06, 21:46
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Om inte Trump förstår att det är han som är orsaken till oroligheterna är han helt frånkopplad från verkligheten. Med tanke på hur bisarrt hans tal var tidigare idag lutar det mot det.

Han borde åtalas för högförräderi. Han försöker genomföra en statskupp.
Skämtar du din jävla tomte?
Det är ju pga valfusket och ignorerandes av valfusket som gör att man nu sätter ner foten. Tro inte på det du ser på SVT... det blir lätt pinsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Helt ärligt hoppades jag personligen på insparkade pannben och en och annan politiker i en galge men det var ganska så tamt, snuten blev helt klart överrumplad och tog tillflykt i diverse säkerhetsrum.

Hade de velat hade de lätt kunnat göra en BLM/AFA och satt eld på skiten utan motstånd.

Ja tycka vad man vill men BLM-gänget visade ju mer stake än de här Trump-mesarna. Även om man såklart kan argumentera för att storma Capitolium är att spela i en högre liga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det verkar inte bara vara Trumpsupportrar där. En av kvinnorna som sprang in ser knappast ut som en Trumpsupporter.

Ja just det, politisk åsikt är ju 100% garanterat identifierbart på utseende.
Citera
Medlem
musicbangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Exakt.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/oroligt-vid-amerikanska-kongressen

Trump-anhängare som röker gräs och gillar Dalai Lama? Knappast.
Så jävla löjligt när svenskar aldrig varit i USA och låtsas som att dom känner folk/klimatet.
Gå lyssna på era poddar och låtsas som allt som är dåligt aldrig är "ert" fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du kallade vårt duktiga svenska junior-ishockeylandslag för sojapojkar. Eftersom juniorspelarna är starkare och bättre ishockeyspelare än dig, så betyder det att om de är sojapojkar så är du en 1000 gånger större sojapojke.
Beter de sig som kvinnor när de är män, så är de sojapojkar, formade av ett feministiskt samhälle. Det står jag för. De var inte "duktiga", de vek ner sig.

Roligt att det i din värld är en mans hockey-skills som avgör manlighet. Jaja, det får du gärna tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Du har rätt. Vilken kvinna är så korkad att de röstar på Trump
Inte du kanske. Men de med en IQ över 110.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Fan vad negern som pratar på CNN nu överdriver och är partisk.
För en riktig republikansk amerikan är det här högförräderi. Man rör inte Kapitolium. Det är en attack på hela landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in