2021-01-08, 00:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Pence ska tydligen ha nekat till att åkalla 25th men impechemnt skulle man nog i teorin kunna skynda fram, de har mindre än 2 veckor på sig men efter gårdagens terrorattack som direkt uppmanades av honom ovanpå hans "I love you" till dem så borde man kunna fokusera på det

Absolut!! Det tycker jag också! Öka på vreden hos folket!!! Runt om i USA det kommer säkert att gå jätte bra... vad kan gå fel.
Citera
2021-01-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Oj, finns det bilder på att många var beväpnade? Det har jag missat, länka bild tack! Annars faller ju din löjliga liknelse med Rosenbad helt.

Invasionen av britterna 1814
Inbördeskriget
Mordet på Lincoln
KKK
Jim Crowe-lagarna
Korea
Mordet på JFK
Mordet på MLK
Vietnam
Watergate
9/11

Oj, blev mer än fem...Historielöse dumbom.

Ungefär fyra av dem är i partiet med ett regelrätt statskuppsförsök där samtliga folkvalda politiker tvingas att evakueras av säkerhetsstyrkan. Det är ett direkt angrepp på amerikansk demokrati och deras konstitution, se typ inbördeskriget och kriget mot britterna. Om någon är historielös är det du.

https://mobile.twitter.com/xcoeur66x/status/1347104909137686528?s=19

Här är en, finns många fler. Är de deep fakes eller?
Citera
2021-01-08, 00:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Lovar er att de ”värsta” på bilderna man ser i själva verket är vänster. Massa svarta i maga-kepsar som krasar rutor.. Kom igen.
Egentligen lika goa kålsupare allihop. Fan va trist, systemet borde göras om och hur vet jag inte men detta är inget vidare.

Det spelar ingen som helst roll vilken politisk tillhörighet de har så länge de deltar i den här skiten. De har officiellt kvalificerat sig för dumstrut och fängelsehåla.
Citera
2021-01-08, 00:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Någon Trump/QAnon-anhängare här i tråden skrev att poliserna fick lätta skrubbsår igår.

Nu dog just en av sina skador

(Källa CNN)
Du menar en polis dog?
Och av skrubbsår

Man ser gigantiska skillnader på vad som är en fredlig demonstration och en mobb som var riktade av trumpen till Capital Buliding.
Citera
2021-01-08, 00:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fast Hannes Westberg och hans svartklädda polare är läkarsöner som älskade att kasta sten mot mål i polisuniform. Det var som en sport för spänningssökande övre medelklassungdom när seklet var ungt.

Man skönjer en viss replikerad sinnesstämning i de tankegångar som uprorsmakarna hade.
Tankarna förs även tillbaks till 60-talet då Nationalgardet avrättade protesterande studenter på löpande band, även om man numera var övertygad om att så inte skulle bli fallet, vilket det ju heller inte blev. Den enda som avrättades var den som försökte ta sig och sin okända ryggsäck med in till Folkets Representanter.
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Shit vad sorgligt i vissa fall. Tänk att sitta 10 år för att polisen vinkar in dig att det är här du ska gå och så var det inte där du skulle gå: https://twitter.com/bumbera_steven/status/1347270969988173825?s=20

Ja det är katastrof att polisen lät dem hållas.. Blev de helt överrumplade eller vad fan höll de på med?? Att ingen blev skjuten redan när de stormade trappan och slog sönder fönster är ofattbart.
Citera
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Lovar er att de ”värsta” på bilderna man ser i själva verket är vänster. Massa svarta i maga-kepsar som krasar rutor.. Kom igen.
Egentligen lika goa kålsupare allihop. Fan va trist, systemet borde göras om och hur vet jag inte men detta är inget vidare.

Exemplifiera gärna med länkar; dem enda jag såg var en del män maskerade i svart vilket är en annan sak.

Ett patetiskt försök att skylla eländet på just den grupp du tycks ogilla, uppenbarligen mot bakgrund rasistisk tankegång.

Efter Trump kommer begreppet fake news för alltid att associeras med högernationalistisk propaganda och dito desinformation.
Citera
2021-01-08, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
I Trumps Demokrati

Trumps Demokrati®

tänk, en enmansdemokrati
nya tider kräver nya begrepp
Citera
2021-01-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahahaha ja det gör de verkligen! Jag vill minnas att hanteringen på Himmelska fridens torg var mysig

Jag pratar mer nutid. De hanterade hong kong protesterna bättre.

Sedan som sagt hong kong protesterna stormade hong kong motsvarighet, så sluta använda regeringsbyggnaden som en ursäkt till varför det skulle vara annorlunda. Vilket är absurt i sig, det är givetvis värre att attackera oskyldiga civila än att attackera de ansvariga, men även om ni tycker det är värre att attackera de ansvariga, så skedde som sagt samma sak i hong kong.
Citera
2021-01-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
JAg vet inte. känns väldigt överdrivet även om jag håller med om att knata in i denna byggnad absolut inte är en liten sak men så får man ta till hänsyn hur det gick till.

Hade det vart så att en säkerhetsstyrka ordentligt vaktat byggnaden och positionerat sig runt om och folk stormat med vapen och tagit över byggnaden eller mindre säkerhet men man tar över den och vaktar den mha våld men i detta fall fattar jag inte vad som hänt. Det var ju en stor demonstration PLANERAD utanför byggnaden där några av landets viktigaste politiker sitter och ska fatta ett beslut och dom mer eller mindre bara promenerar in i byggnaden? Vad hände? Vem var för dagen befälhavare för de som vaktade byggnaden? Vem skötte planeringen kring säkerheten inför detta event?

Gå på ett fotbollsderby te.x och du ser bra mycket mer säkerhet än vad du gör runt capitol hill för att sätta det i perspektiv. Ser du dessutom att någon gör något allvarligt sattyg samlas direkt massa poliser där men inte när det kommer till capitol hill inte, där chillar man när det börjar spåra ur. Då ska det tilläggas att fotbollsarenor till skillnad från Capitol Hill inte har en privat polisstyrka på 2000 personer med uppgift att vakta byggnaden som såklart kan kompletteras med mer säkerhet om man så vill.

Den/dom som failade absolut mest måste varit den/dom som var ansvariga för säkerheten "Did the republicans say 1 000 000 might come? hmm ok lets put 4 cops outside, one inside and the rest goes on coffe break, if you call on us through the radio we aint coming outside to support you, bring the protesters inside and up to the second floor and we handle it there" låter ju i efterhand som ett ganska rimligt scenario. Eller så failade personerna inte, det kanske gick som planerat vem vet.

Jag håller helt med om att polisnärvaron var smått surrealistiskt. Både state och capital police misslyckades storartat, och det är ju sjukt givet förutsättningarna precis som du skrev. Det var inte som att de saknade kunskap om att det skulle bli demonstrationer, och det räckte med att gå in på twitter för att se tongångarna.
Citera
2021-01-08, 01:01
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Pence ska tydligen ha nekat till att åkalla 25th men impechemnt skulle man nog i teorin kunna skynda fram, de har mindre än 2 veckor på sig men efter gårdagens terrorattack som direkt uppmanades av honom ovanpå hans "I love you" till dem så borde man kunna fokusera på det

Undra varför alla Demokrater och media vill försöka med impeachment ett par dagar innan han ska lämna sin post . Jag tror att dem vet mycket väl att han kommer ställa upp i valet 2024, om han lyckas hålla sig vän med partiet så har han en betydligt större chans att vinna 2024 då man inte kommer att ha samma möjlighet att använda sig av poströster vilket med stor sannolikhet skulle minska Biden eller om det är Kamala Harris som ställer upp att få dem röster som dem behöver.

Det är lite roligt att dem gör en stor grej av att Trump sa att dem skulle demonstrera utanför, knappast hans fel att en del valde att göra intrång i byggnaden. Då skulle man lika gärna kunna åtala Kamala Harris som under valet sa till BLM att dem aldrig ska ge upp, i samband med att dem hade tagit över en del av en stad och dödat flera personer.

Det är ett medialt spektakel som drivs på av Demokraterna om man inte ser det så bör man nog gå till en optiker.
Citera
2021-01-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det är katastrof att polisen lät dem hållas.. Blev de helt överrumplade eller vad fan höll de på med?? Att ingen blev skjuten redan när de stormade trappan och slog sönder fönster är ofattbart.
Det mest katastrofala av vad jag sett från polisens sida är hur underbemannade dom är. Helt sjukt, som sagt gå på fotbollsmatch och du ser fler vakter. Gå på fotbollsmatch och kaosa och backup är på plats inom 30 sekunder. Men i Capitol hill funkar det inte så. Då kommer inte backup, dom väntar på våning två så poliserna får ta demonstranterna till dom istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in