2021-01-07, 23:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Hur skulle han ha åstadkommit förlängd makt på sättet du nämner?

Hade hans anhängare lyckats nå och avrätta varenda folkvald politiker, så hade ett maktvacuum uppstått och där ett välplanerat tal "av någon med huvudet på skaft" hade kunnat nå tillräckligt med "approval" för att lappa ihop landet igen.

We've seen it happen before, in Africa.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-01-07 kl. 23:42.
Citera
2021-01-07, 23:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Så om du läser grafen du länkade till la Obama en högre militärbudget än Trump.

Första åren precis som jag skrev - sen sänkte han den år efter år och Trump vände kurvan uppåt igen under den korta tid han fick.

Obama ärvde en hög budget och sänkte den.
Trump ärvde en låg budget och höjde den.
Vilket tror du militärindustrin föredrar?
Citera
2021-01-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det har du i och för sig helt rätt i. Statskupp? My ass (and pardon my French).

Hade de lyckats med att stoppa bekräftandet av en ny president är det svårt att kalla det något annat.
Men det är klart, det kanske fanns andra anledningar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
BLM/Antifa mördade flera människor, misshandlade och brände ner företag och tog över några kvarter i Seattle.
De plundrade butiker och startade upplopp med enorm skadegörelse och ställde till med ett helvete i syfte att förstöra inför valet 2020. De gjorde detta i många städer i USA.
De gör även detta mitt i en pandemi så jag vill påstå att de är värst i detta sammanhang.
Ja just det de mördade även en svart pensionerad polis i St Louis, black lives matter var det eller?

Dessa kravaller som pågick under månader i USA där helt oskyldiga människor attackerades, butiker brändes och plundrades och polisbilar stacks i brand, var 100 gånger värre än gårdagens demonstration.
Men Biden hade förståelse för dem.

När folk visar missnöje med de som bestämmer och som lever på skattebetalarnas bekostnad då är det terrorism. Ja vad ska man säga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
När BLM-packet härjade, ja då hyllades det. När högern härjar, då minsann är det brottsligt 😂🤡

Gäsp. Det var ett jävla tjat. Ta det med trumps allierade som nu överger honom.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Det enda som hände var att dörrarna till senaten stod i princip öppna, man ropade typ "välkommen in till capitolium" och sen traskade en salig blandning av antifa, lajvare, en vädur av något slag, nån konspirationsteoritker och lite annat tjafs rätt in, tog en selfie, sen gick dom hem.
Uppriktigt sagt en av de bättre beskrivningar av det kritiska momentet jag sett i den här tråden.

Glöm inte skakandet i kravallstaketen och att några tiotal rutor krossades lite här och där.
Citera
2021-01-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Det påstås att de Trumpanhängare som tog sin in i salen har beslagtagit flera datorer som ska ha betydelse för sista versen.

De saknar dessvärre läsförmåga så den eventuella text som finns på datorerna förblir en krypterad gåta för dem. Illitterata jävlar, jag har en mer grammatiskt korrekt engelska än vilken som helst av de där självutnämnda plastpatrioterna utan att ha bott i deras land en enda minut. Fy fan så patetiska🤣.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Ständigt denna Antifa (vessla) ge mig en temla nu.

Alltså om de skulle vara sant så har de alltså tagit kontroll och lurat 1 million Trumpare, snacka om mastemind

Trump har lurat 74 miljoner...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja alla undrar vad jag ser från Rep/Dem..

Donald verkar inte ta förluster bra och då menar jag inte som vanliga människor utan mycket mer illa..

Trist egenskap hos en som kan bomba världen till helvete.

Lite som en psykopatisk narcissist menar du?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag vet inte vem hon var men mycket tragiskt att mörda en ung, vacker och arisk demonstrantkvinna på det viset. En totalt oskyldig fädernlandskvinna som kunnat föda mången barn. Hoppas den som mördade henne får dödsstraff!

Hon kämpade för demokratin i fjorton år men avslutade tyvärr sina sista minuter som en förrädare. Att bli ihågkommen på det viset var nog inte vad hon hade tänkt sig när hon klev ur sängen på morgonkvisten.
Ny dag nya möjligheter
Citera
2021-01-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja alla undrar vad jag ser från Rep/Dem..

Donald verkar inte ta förluster bra och då menar jag inte som vanliga människor utan mycket mer illa..

Trist egenskap hos en som kan bomba världen till helvete.

Faktum är att Trump har bombat mindre än någon president på 2000-talet. När han drog sig ur kriget i Syrien blev det ramaskri. Men Obama som bombade som bara den och pumpade pengar till jihadister, fick fredspriset.
Citera
2021-01-07, 23:42
Medlem
norces avatar
Citat:
Vad i texten bevisar att dom som stormade var PRO-TRUMP-SUPPORTERS?

Jag vill ha riktiga bevis, inte ditt ord eller nån slasktidnings påstående...

Bildbevis på att dom var TRUMPSUPPORTERS långt innan stormningen av capitalium.

Allt annat är rykten.
Så att de var Trump-supporters är rykten, men du är samtidigt personen som säger att det är BEVISAT att de var infiltrerade av antifa, helt utan bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in