2021-01-07, 23:33
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Inte otänkbart att det är så — just snygg revolutionär rörelse om den inte fixar att hålla igång för egen maskin. Kanske ligger något i att det fanns våldskåta element på plats i går med förstörelse som enda mål. Kravallturism förekommer ju. Rätt klent utfall oavsett.

Men det är konstigt ändå — en del deltagare verkar ha ekiperat sig maximalt med diverse prylar som saknar oskyldiga användningsområden. Det var kanske de som tog sig in först. Resten bara gled med.
Man skall akta sig för att se dem som en homogen massa fanns nog allt från nazister som vill ha väpnad kamp, till Hard core trumpare till vanliga väljare. Lite som fotbolls suipportrar, Hulliganer som lever för våldet, Ultras som hönger på om det smäller och vanliga svenne banan.

Beronde på vad som hönder kan folk som i vanliga fall inte skulle köra mot rött dras med i våldet.
Citera
2021-01-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag håller helt med. Även här i Sverige så skulle man anse att det var ett extremt mycket allvarligare brott mot demokratin om en beväpnade milis tar sig in i plenisalen i riksdagen, än om ett soprum tänds på i Rinkeby.

Så är det bara, men kanske svårt för Trump/QAnon-folket att förstå det.

BLM/Antifa mördade flera människor, misshandlade och brände ner företag och tog över några kvarter i Seattle.
De plundrade butiker och startade upplopp med enorm skadegörelse och ställde till med ett helvete i syfte att förstöra inför valet 2020. De gjorde detta i många städer i USA.
De gör även detta mitt i en pandemi så jag vill påstå att de är värst i detta sammanhang.
Ja just det de mördade även en svart pensionerad polis i St Louis, black lives matter var det eller?
Citera
2021-01-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Trump är galen på ett bra sätt. Jag har inte haft så kul sedan Nixons tid!
Men, ja, jag menar allvar att jag räknar trafikstörningar här i mitt Göteborg som värre än vad utlänningar sysslar med i USA. Vi måste ALLTID komma ihåg att amerikaner faktiskt är utlänningar!
(Och som vi alla vet är utlänningar känslostyrda, inte logiska.)

Amerikaner är inte fega små fittor som svenskar. Det var enbart modiga och äventyrslystna som emigrerade till Amerika, så det är den genen som dominerar där. Bög-genen blev kvar i Sverige.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Våldsvänstern som infiltrerat anhängarna sägs det. Tråkigt att dem alltid måste ta till våld.
Källa på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Fortfarande inga bevis om att det verkligen var riktiga trumpsupportrar som stormade capitolium?

Alltså om jag stormar riksdagen imorgon med en SD-keps så är väl inte det ett bevis på att jag stöttar SD eller gör det för att visa solidaritet med SD?

Nej, fram med riktiga bevis på att det var repuplikaner och MAGA-supportrrar som stormar KAPOTOLIUM!

Annars tror vi er inte.

Haha så okej, då ska vi se om jag förstår dig rätt här. De supportrar som åkte till DC för att delta i Trumps demonstration gillar egentligen inte Trump utan de var där för att bråka. Så det kom alltså inga Trumpanhängare eller byttes dessa ut genom ett trollslag på väg från Trumps tal till kapitolium?

Måste ju vara den bedrövligaste konspiration vi hört hittills, den går ju liksom ut på att Trump är impopulär.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Ja politik är hårt, speciellt i staterna.
Jag tror inte att någon annan hade reagerat som Trump som väl fortfarande gapar om att han minsann ska visa bevisen för det s.k röstfusket.
Vad han t.ex reagerade på när han resonerade om ifall det kanske hade varit en bra idé att injecera desinfektionsmedel mot Covid har jag ingen aning om.
Han missförstod och misstolkade det som experterna precis berättat för honom i förbifarten. Förmodligen att injicera aerosol i intuberingsmaskinerna för att sterilisera lungornas lungblåsor på ett effektivt sätt. Inte att injicera i blodet.
Han är bara människa trots allt.
Citera
2021-01-07, 23:35
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Vad i texten bevisar att dom som stormade var PRO-TRUMP-SUPPORTERS?

Jag vill ha riktiga bevis, inte ditt ord eller nån slasktidnings påstående...

Bildbevis på att dom var TRUMPSUPPORTERS långt innan stormningen av capitalium.

Allt annat är rykten.
här får du https://www.the-sun.com/news/2092940/who-shot-capitol-how-many-died/
Citera
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Stormade och stormade, de här arga snubbarna, med lite falseflagfolk inblandat,
Traskade in i Senaten.?

Och varför tilläts de göra detta? Ja för att det är en riktig dödsstöt för trump och får folk att glömma allt extremt BLMslödderkaos som lamslog landet i somras.

Precis!

Helt obegripligt hur till och med svensk media just nu målar upp detta som en STORMNING AV TERRORISTER och dessutom får dessa terrorister till att vara MAGA/TRUMP-TERRORISTER.

Det enda som hände var att dörrarna till senaten stod i princip öppna, man ropade typ "välkommen in till capitolium" och sen traskade en salig blandning av antifa, lajvare, en vädur av något slag, nån konspirationsteoritker och lite annat tjafs rätt in, tog en selfie, sen gick dom hem.

Det var allt som hände... men nu försöker man vinkla det till att Trump har aktiverat någon slags hemlig TRUMPTERRORARMÈ som stormar senaten och ska mörda alla demokrater. LOL.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Eftersom han är den rättmätiga presidenten i USA (fram till 20:e) så är han under tactical/strategical beskydd av Amerikanska instanser och följer deras råd förmodligen. Bunker förmodligen. Detta var ju en attack på Trump. Det är Trump som har skadats av händelserna mest.
Alla presidenter i USA har livstids beskydd/bevakning av secret service, exempelvis Bush, Clinton och Obama.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Obama hade väldigt hög militärbudget de första åren men vände kurvan nedåt kraftigt tills Trump tillträdde - då vände det uppåt igen..
President Trump's son, Donald Jr, recently wrote on Twitter: "Trump properly funded our military after Obama-Biden decimated it."

The chart shows military spending has steadily increased since President Trump took office in January 2017.
https://www.google.se/amp/s/www.bbc.com/news/amp/election-us-2020-54060026
Så om du läser grafen du länkade till la Obama en högre militärbudget än Trump.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ska bli intressant att höra vad uppviglarna får för straff...

Förmodligen domsar som påminner om domarna som skedde efter EU-toppmötet i Gbg..

They're gonna be soooo sorry.
Citera
2021-01-07, 23:36
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Jag vet inte vem hon var men mycket tragiskt att mörda en ung, vacker och arisk demonstrantkvinna på det viset. En totalt oskyldig fädernlandskvinna som kunnat föda mången barn. Hoppas den som mördade henne får dödsstraff!
du frågade om Trump supportrar, där har du en https://www.the-sun.com/news/2092940/who-shot-capitol-how-many-died/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in