2021-01-07, 19:28
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Väldigt bra sammanfattning. Hade det varit på det här sättet - i full vy av övervakningskameror och med öppna dörrar - som det här "valfusket" skett hade det ju funnits timmar av liknande videomaterial, från flera olika stater, inte några ihopklippta minuter. Valfusk-ylarna förstår inte hur mycket bevis som hade funnits om valfusket skett och fått den uppmärksamhet som det nu har fått.

Kommer ta lång tid att avprogrammera den här sekten tyvärr. Svårt att få folk att förstå att det kan ryka jävligt mycket utan någon eld, även om de ser snubben som ylar högst med en rökmaskin i högsta hugg, "det är ju så mycket rök!!"
Jag har tidigare inte sett det ur valfusksperspektiv utan snarare att det begåtts en synnerligen olämplig handling som jag personligen anser strida mot lagen. För att korrigera dig: Övervakningskamerorna var ingen livestream. De var tvungna till att avläsas i efterhand.
Det står i lagen GA §21 att ingen rösträkning eller arbete i vallokalen får ske utan "public view".
Mitt ställningstagande att det begåtts brott är att det helt enkelt brutits emot den lagen. Såvitt allmänheten visste om så var det stängt för allmänheten och eftersom allmänheten troligtvis inte kan telepati så vet de inte om att rösträkning sker mitt i natten och kan således inte anses getts en rimlig chans att närvara.

Om sedan rösträkningen var korrekt eller ej vet jag inget om.
2021-01-07, 19:30
Medlem
Vet inte om det tagits upp i tråden men Trump lovar nu en ordnad övergång den 20 Januari (om han fortfarande är president då).

Därmed kan kanske QAnon gänget börja lugna ner sig nu.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/breaking-president-trump-issues-statement-responding-electoral-certification/
2021-01-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Du är liksom i andra ändan bortom sanningen. Vem lyckades tuta i dig ett lavinstort system av lögner?
Trump hävdade att Ted Cruz valfuskade mot honom 2026 i Iowa, sen Hillary 2016 sen demokraterna 2018. Han ljög då, och han ljuger nu. Om du tror han talar sanning - varför gjorde han inget åt saken när han satt som världens mäktigaste man under fyra år?
2021-01-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vet inte om det tagits upp i tråden men Trump lovar nu en ordnad övergång den 20 Januari (om han fortfarande är president då).

Därmed kan kanske QAnon gänget börja lugna ner sig nu.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/breaking-president-trump-issues-statement-responding-electoral-certification/

Haha nejnej, det är redan full fart på dom!

Trump sa faktiskt aldrig “transition of power” så det är kooood!
2021-01-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag har tidigare inte sett det ur valfusksperspektiv utan snarare att det begåtts en synnerligen olämplig handling som jag personligen anser strida mot lagen. För att korrigera dig: Övervakningskamerorna var ingen livestream. De var tvungna till att avläsas i efterhand.
Det står i lagen GA §21 att ingen rösträkning eller arbete i vallokalen får ske utan "public view".
Mitt ställningstagande att det begåtts brott är att det helt enkelt brutits emot den lagen. Såvitt allmänheten visste om så var det stängt för allmänheten och eftersom allmänheten troligtvis inte kan telepati så vet de inte om att rösträkning sker mitt i natten och kan således inte anses getts en rimlig chans att närvara.

Om sedan rösträkningen var korrekt eller ej vet jag inget om.
Korrigeringen backar jag på - de livestreamade omräkningarna men inte den första räkningen.

Ja, så här. Uppenbarligen blev det ett missförstånd eller något att även observatörerna drog när valarbetarna gick. Någon borde sagt till då. Dock var dörrarna öppna och observatörer ramlade in under natten, det gick att komma in och flera gjorde det. Så om de brutit mot lagen du hänvisar till? Nej, för utomstående kommer ju in. Genomgången av filmmaterialet visar att det räknas röster på samma sätt som tidigare, att inget utanför det normala sker. Kvar är vi i: sker det missförstod/slarv/felaktigheter i ett val för 300 miljoner personer? Ja. Är det här klippet bevis för valfusk? Nej. Är det här klippet tillräckligt för att utlysa nyval? Nej. Tillräckligt för en genomgång av resterande videomaterial och ett uttalande från representerar? Absolut. Tillräckligt för en omräkning? Naej, men tre sådana genomfördes ändå, och hade det varit något fuffens då skulle det kommit fram - röstlängden hade inte stämt om de bara plockat fram valsedlar.
2021-01-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis som jag citerade och hänvisade till tidigare, den första observatören kommer runt 11:52, nästa kommer runt 12:15. När den sista observatören gick innan dessa återkom vet jag inte - vet inte heller vad det spelar för roll eftersom det inte är lag på att det ska stå nån där och glo hela tiden - det är bara en möjlighet för de som vill..

Ingen aning heller varför du felaktigt hävdar att det är observatörer på plats när dom börjar räkna röster efter att ha skickat hem observatörerna, när så inte är fallet och du inte tycker det spelar någon roll ifall folk var på plats eller inte..
2021-01-07, 19:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ingen aning heller varför du felaktigt hävdar att det är observatörer på plats när dom börjar räkna röster efter att ha skickat hem observatörerna, när så inte är fallet och du inte tycker det spelar någon roll ifall folk var på plats eller inte..

Jag hävdar att det var observatörer där på kvällen och att dörren var olåst så alla som ville kunde komma in - jag hävdar inte att det stod observatörer och hängde över axeln på valarbetarna varenda sekund - det tror jag aldrig det gör.
2021-01-07, 19:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady

[...]

Matt Gaetz ger välbehövliga kängor till Dems, skratt och applåder :-D
"Congressman Matt Gaetz gives an amazing speech last night during debate over Arizona electors."
https://www.youtube.com/watch?v=60TLCfN1mWM&feature=youtu.be&ab_channel=FR ONTLINEPBS%7COfficial

[...]

Vittnesmål av medverkande i Capitol building, man kan tänka sig att en liten grupp drog med sig flertalet, så fungerar folksamlingar ibland.
https://www.youtube.com/watch?v=dOjzEj_r0E4&ab_channel=LifeSiteNews

[...]

Tack för länkar. Har bara tagit med dem jag vill kommentera, hoppas det är ok när jag citerar dig.

Detta och mycket annat tycker jag är viktigt att lyssna på för dem här, och annorstädes, som anser att man nu ska läka, fortsätta framåt som om ingenting har hänt och menar (intalar sig/försöker luras mest troligt) att allt har gått rätt till i valet och dumförklarar och grymt kör rakt över alla de amerikaner som är uppriktigt ledsna och bekymrade över situationen i sitt land.

Lyssna på killen som var inne i C H, hur det gick till och varför (det var inte planerat). Han bryr sig nog inte om om han blir åtalad, såpass uppgiven är han. Gör ett försök att bara lyssna utan att idiotförklara eller annat dumt.

Det är många som verkligen skulle behöva ta sig många och långa funderare över vad de själva har bidragit till och om de verkligen vill ha ett land där hälften är fötryckta och inte får höras.

Det finns hur mycket som helst oredigerat att lyssna till. Om man inte anser sig vara av högre stående art vill säga och ser ner på dem med annan åsikt än den egna oöverträffade och om man har ett öppet sinne och alltså inte håller för öronen t ex.
2021-01-07, 19:52
Medlem
Citat:
In the state of Arizona, one data analysis revealed 790,175 laundered votes that favored Joe Biden. The Arizona data analysis shows the mail-in votes correlate with major inconsistencies of county outcomes for Joe Biden. The data was so bad in Arizona that another analyst by the name of Bobby Pitton said he would “rather resign” than certify the Arizona election results. He said certifying the data in its current form would risk his professional career, lawsuits or even jail time.

Citat:
Bobby further hit the point home by saying he’d “bet his life” on voter fraud in the state of Arizona. Bobby Pitton also did an extensive data analysis in front of an Arizona hearing. This full Analysis resulted in him instantly getting banned on Twitter. Pitton’s analysis revealed 120,000 to 306,000 fake people voted in the state of Arizona. A different data analysis out of Arizona showed Joe Biden get a 130% turnout for Democrats while Donald Trump received a -30% turnout. It then points out the formula by which this was determined.
Citat:
The issues don’t stop there either. A full data analysis of New York Times data logs on election night revealed a batch of 23,487 votes went 98% to Joe Biden at 12:18 AM. The analysis further explains how this is a statistical impossibility. Economist Peter Navarro also released a fully data analysis of the 2020 election titled the “6 Key Dimensions Of Election Irregularities” where he concluded there is sufficient evidence of widespread voter fraud to overturn the election.
https://www.craigthetechteacher.com/look-georgia-mail-in-ballot-rejection-rate-95-lower-in-2020-despite-500-increase-in-mail-in-ballots/
2021-01-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför avslöjades inte röstfusket innan elektorernas röster räknades igår och valresultatet därmed slutligen fastställdes?

Vad finns det för vettig anledning?
Med en sådan vettig anledning kan man ju, i alla fall teoretiskt, tänka sig att det finns ett utbrett organiserat röstfiske.

Vem kan hitta på den bästa anledningen för att inte avslöja röstfusket?

Ska försöka mig på att ge ett adekvat svar.

Vill göra en jämförelse:

Butikspersonal kan inte sätta dit dig för snatteri så länge du inte går ut genom dörren med de tjuvade sakerna.

Är du med? Sålånge du inte lämnar butiken med snattade prylar så har inget brott skett ännu och det är jävligt Knivigt att bevisa ett uppsåt att begå ett brott som än sålänge inte har ett offer.

Stämpling till mord är inte så vanligt att folk torskar på utan ett mordoffer. Men inte omöjligt.

Ska du åka dit för uppsåt så behövs det en bekännelse eller gedigna bevis som kan bevisa själva uppsåtet till ett brott som inte ägt rum ännu.

EN domare va beredd att sticka ut nacken och inte skicka ut stämningarna samma dag.

Resten av domarna har med all rätt kickat ut detta då valfusket i detta skede inte har ett tydligt offer.

Om/när Bilden svärs in så är valfusket fullbordat.

Det är poängen och allt långt ifrån över.

Såg röstningen igår live när man röstade om PA's valresultat gällde eller inte. Vill nämna två saker med det:

1) Någon mer än mig som reagerade på att DEMS vid 2 tillfällen röstade "yay" och vid båda tillfällena så flippades dessa till "nay"?

2) Över 1/3 del av alla på Capitol är 100% säkra på att ett valfusk har skett.

Hur tänker man om man tror att dessa kommer sitta lugnt i båten kommande ,4 åren?

KANSKE globalisterna/kommunisterna vann detta slag, men kriget är långt ifrån över och det här eldar bara på patriotism i USA.

Minst 70% av alla som tillfrågades, demokrater och republikaner är övertygade om att man har fuskat detta val.

Med en snabb överslagsräkning så betyder det att mellan 150-200 miljoner amerikaner intr erkänner Biden som president.

Kriget har precis börjat för att det är först nu det står klart för alla vad som står på spel. Amerikaner man interjuvade igår var övertydliga med att Buden inte var deras president och man är villig att dö för friheten.

Om Biden svärs in så sätter jag min vänstra strumpa på att DJT kommer att bryta sig ut från republikanerna och köra valet 2024 som independent alternativt så kommer hans grabb att ställa upp det valet om DJT av någon anledning inte ställer upp själv.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-07 kl. 19:56.
2021-01-07, 19:58
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Korrigeringen backar jag på - de livestreamade omräkningarna men inte den första räkningen.

Ja, så här. Uppenbarligen blev det ett missförstånd eller något att även observatörerna drog när valarbetarna gick. Någon borde sagt till då. Dock var dörrarna öppna och observatörer ramlade in under natten, det gick att komma in och flera gjorde det. Så om de brutit mot lagen du hänvisar till? Nej, för utomstående kommer ju in. Genomgången av filmmaterialet visar att det räknas röster på samma sätt som tidigare, att inget utanför det normala sker. Kvar är vi i: sker det missförstod/slarv/felaktigheter i ett val för 300 miljoner personer? Ja. Är det här klippet bevis för valfusk? Nej. Är det här klippet tillräckligt för att utlysa nyval? Nej. Tillräckligt för en genomgång av resterande videomaterial och ett uttalande från representerar? Absolut. Tillräckligt för en omräkning? Naej, men tre sådana genomfördes ändå, och hade det varit något fuffens då skulle det kommit fram - röstlängden hade inte stämt om de bara plockat fram valsedlar.
Det handlar om så mycket mer än att säga att utomstående kan ta sig in. Och det handlar inte om huruvida observatörer är närvarande utom att allmänheten ska ha möjlighet att vara där.
Det finns säkerligen praxis som definierar "öppet för allmänheten".

Jag anser att man inte kan hävda att allmänheten har en chans att kunna närvara om de inte vet att det pågår något mitt i natten.
Med ditt resonemang kan man smyga ner till vallokalen och räkna valsedlar kl tre på morgonen när alla sover bara man lämnar dörrarna olåsta så är det "öppet för allmänheten".
Tycker du att det vore okej? JA/NEJ.

Tycker du att man ska ta hänsyn till handikappade som måste koordinera färdtjänst och ev personliga assistenter plus kunna telepati för att de öppnat valarbetet mitt i natten? JA/NEJ
Tänk på att även handikappade har rättigheter och dessa berövas dem genom sånt här förfarande.
2021-01-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det handlar om så mycket mer än att säga att utomstående kan ta sig in. Och det handlar inte om huruvida observatörer är närvarande utom att allmänheten ska ha möjlighet att vara där.
Det finns säkerligen praxis som definierar "öppet för allmänheten".

Jag anser att man inte kan hävda att allmänheten har en chans att kunna närvara om de inte vet att det pågår något mitt i natten.
Med ditt resonemang kan man smyga ner till vallokalen och räkna valsedlar kl tre på morgonen när alla sover bara man lämnar dörrarna olåsta så är det "öppet för allmänheten".
Tycker du att det vore okej? JA/NEJ.

Tycker du att man ska ta hänsyn till handikappade som måste koordinera färdtjänst och ev personliga assistenter plus kunna telepati för att de öppnat valarbetet mitt i natten? JA/NEJ
Tänk på att även handikappade har rättigheter och dessa berövas dem genom sånt här förfarande.
Nej, mitt resonemang säger att "ja, det sköttes slarvigt och borde hanterats bättre.". Det verkar bevisligen utifrån videomaterialetoch genomgången som utfördes inte vara en del i något koordinerat valfusk så följderna bör vara tillsägelse/reprimand för ansvarig på plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in