Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Kan ej säga emot dig då jag ej har fakta. Men känslan säger inte att detta är en tydlig gräns. Eller att detta skall utgöra en gräns mot ett skyddsobjekt.
Jag kan egentligen inte heller säga emot, utan bara resonerar utifrån hur det i praktiken brukar vara med sådana här byggnader/objekt, samt hur det kan se ut.
I mina ögon ser det ut som man har en gräns där, kanske befintlig sedan tidigare, eller snabbt upprättad givet situationen som pågår.
Jag tycker iaf man ska utgå från att man inte tar sig in på säkerhetsklassat område med beväpnad personal, utan att det kan få en konsekvens?
Även om vakterna kostat på sig att backa ända till denna korridor måhända, samt även om inga tydliga varningar förekommit.
Nu ska ju detta enligt mediauppgift utredas av polis, så svar lär ju komma. Men jag vågar på förhand säga att kvinnan blev ett tragiskt offer för egen hand.
Är hon dessutom flygvapen-veteran, så bör hon veta vad som gäller inne på sådana här områden. Det är nämligen exakt samma regler som på en amerikansk militärbas.
Obehöriga kan utsättas för dödligt våld, kort sagt.
EDIT
Lägger med en bild, vilket är ungefär samma sekund hon möts av verkanseld:
https://sportsgrindentertainment.com/wp-content/uploads/2021/01/Video-shows-moment-Ashli-Babbit-was-fatally-shot-in-Capitol-990x660.jpg
Hon är alltså på väg igenom topp-fönstret där.
Ser ej riktigt texten ovanför dörren, St Camers Lobby??