Citat:
Ursprungligen postat av
winningfeast
Det är stor skillnad mellan situationer som du jämför med Walter Wallace hade kniv på sig och gick mot polisen och sköts efter flera varningar, Saheed Vassell gick runt med ett objekt som såg ut som ett vapen och siktade på människor och siktade även på polisen när dem kom till platsen.
Du verkar vettig att resonera med och diskuterar på ett bra sätt även om jag inte delar din analys om när skottet skulle ha dragits, men eftersom du håller en bra nivå så fortsätter även jag på den inslagna vägen.
I det här fallet så är det
gruppen som är vapnet i handen som Walter hade och Shahed verkade ha. Gruppen är "pistolen".
I en sådan situation där det finns ett hot från en grupp som agerar på det här sättet så måste man sätta upp enkla regler och förenkla situationen. De är så de är lärda och de är bra skolade.
Jag gissar att chefen på plats har gett ordern "det här är linjen" och sedan även kommenderat någon att vara den som tar det markerande skottet så att det inte den vanliga amerikanska eldfesten uppstår bara för att en skjuter.
Där finns det inget svängrum för att gå fram och börja kommunicera för att eventuellt rädda en antagonists liv för samtidigt som de pratar i 10 sekunder så hoppar 4 personer till in och sen är den där linjen bruten och man kanske måste skjuta mängder av folk alternativt misslyckas med sin huvuduppgift att hålla sin skyddsperson säker.
Jag tror att det kommer att bli en utredning och den kommer ganska snabbt göra klart att skottet var perfekt.