2021-01-07, 16:46
Bannlyst
Man får ändå vara tacksam över de aningslösa högertokarna. De förlorar sin president med större röstsiffror än någon annan president tidigare gjort och de förlorar både kongressen och senaten.

Sen skulle man ju kunna tro när deras företrädare hetsar sina anhängare så att de dör och hamnar i mångåriga fängelsestraff, att de skulle dra öronen åt sig, men nej då. Då väljer ärthjärnorna att hylla honom ytterligare.

Har man så dålig självbevarelsedrift förtjänar man att förlora familjen, makten och hela härligheten!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det är Trumps fel att relationerna med kurderna är så dåliga som de är.

Jag har inte hävdat att USA inte har ngt. med problemen i mellanöstern att göra. Men det vi diskuterar är tillbakadragandet i Syrien och sveket mot kurderna.

Nej det är erdogans fel. Men det är OT. Nu får du ju skylla på den skyldige tack.
En Erdogan som fått röven slickad av EUs och Natos globalister.

(jag vill tillägga att jag inte tror att trump är ett helgon heller...)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Finns tusentals bevis för det. Du ser inte skogen för alla träden.

Fram med bevisen får jag se.
Citera
2021-01-07, 16:47
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ehh jo det är precis så det fungerar och du resonerar. "trump är den sämsta presidenten" påstår du. Trumps fiender är själva skurkar men det förstår inte du och whataboutism är det inte heller.

Poliserna släppte in demonstranterna. Ja det är väldigt märkligt.

1 ville poliserna delta i en statskupp?

2 eller ville någon att demon skulle komma in i capitolium pga det gav politiska poäng?

Svaret är naturligtvis nr 2.

Ja. 2.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är stor skillnad mellan situationer som du jämför med Walter Wallace hade kniv på sig och gick mot polisen och sköts efter flera varningar, Saheed Vassell gick runt med ett objekt som såg ut som ett vapen och siktade på människor och siktade även på polisen när dem kom till platsen.

Du verkar vettig att resonera med och diskuterar på ett bra sätt även om jag inte delar din analys om när skottet skulle ha dragits, men eftersom du håller en bra nivå så fortsätter även jag på den inslagna vägen.

I det här fallet så är det gruppen som är vapnet i handen som Walter hade och Shahed verkade ha. Gruppen är "pistolen".

I en sådan situation där det finns ett hot från en grupp som agerar på det här sättet så måste man sätta upp enkla regler och förenkla situationen. De är så de är lärda och de är bra skolade.

Jag gissar att chefen på plats har gett ordern "det här är linjen" och sedan även kommenderat någon att vara den som tar det markerande skottet så att det inte den vanliga amerikanska eldfesten uppstår bara för att en skjuter.

Där finns det inget svängrum för att gå fram och börja kommunicera för att eventuellt rädda en antagonists liv för samtidigt som de pratar i 10 sekunder så hoppar 4 personer till in och sen är den där linjen bruten och man kanske måste skjuta mängder av folk alternativt misslyckas med sin huvuduppgift att hålla sin skyddsperson säker.

Jag tror att det kommer att bli en utredning och den kommer ganska snabbt göra klart att skottet var perfekt.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du har såklart rätt.

Ville bara provocera fanstyget. Så trött på alla som gapar om valfusk utan att komma med konkreta bevis. Konspirationerna flödar härinne. Obehagligt hur verklighetsfrånvända vissa verkar vara.

Tänk om Kongressen etc hade gått med på en enkel utredning huruvida det var valfusk (eller ej).. då hade vi alla sluppit skrika på varandra, tråkigheterna igår hade inte hänt osv osv..

Men nej, locket på, hoppas Trumparna glömmer! Ingen vidare taktik hörrudu din jävla fjantkuk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Suck. Ner med huvudet i jorden som ni alltid gör. Fortsätt att rösta vänster och se var det tar er.

Hahahahaha jag har huvudet under jorden? Det heter f.ö. UNDER SANDEN, du vet. Strutsar?

Verkligheten överträffar dikten. Du kan inte ha ett lätt liv asså
Citera
2021-01-07, 16:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och möjligheten att han är "en skrytmåns" som tar heder av andras arbete då, går den möjligheten att utesluta?

Det är inte samma skrivbord. Mannen på din bild sitter vid Nancys skrivbord, men Elijah satt (och fotade) vid hennes sekreterares skrivbord. Du kan se att telefonerna är olika och står på olika sidor om skärmen.
Citera
2021-01-07, 16:49
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Hahahahahaha jag är en galenpanna men du tror att antifa och demokraterna orsakade en statskupp med mål att få Donald Trump att behålla makten?

Du är anledning till varför det finns rätt bra argument till att knyta rösträtten i Sverige till ett intelligenstest.

Nej, Oavsett om det var ANTIFA eller Proud Boys så var det fördelaktigt för ett parti (Demokraterna) om en stor grupp demonstranter tog sig in i Capitolium. Det var fördelaktigt för Hitler att Reichtagen brändes, han skyllde på kommunister och kunde behålla makten. Demokraterna ville behålla valsegern.
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Statskupp"

Dra den där om "Ryssar" också.
Hade det varit ryssar så hade jag åtminstone förstått anledningen. Detta var amerikanska medborgare som terroriserade hjärtat av USAs demokrati bärande MAGA-hattar och sydstatsflaggor. Du tycker inte det är ett angrepp på USAs konstitution och demokrati?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur många gick in? Typ 1% av alla som var där? Säkert många infiltratörer som jobbar åt mörka krafter.

Indeed. Man verkligen ser Putinismen hos dessa äldre som intervjuas.
https://edition.cnn.com/videos/politics/2021/01/07/trump-capitol-riots-proud-vf-orig.cnn/video/playlists/congress-affirms-president-elect-biden-win/
Citera
2021-01-07, 16:50
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Hahahahaha jag har huvudet under jorden? Det heter f.ö. UNDER SANDEN, du vet. Strutsar?

Verkligheten överträffar dikten. Du kan inte ha ett lätt liv asså

Nej det heter "i sanden". Pucko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in