2021-01-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Whataboutism är irrelevant, att du jämför en skurk med andra skurkar gör inte honom mindre skurkaktig.

Ehh jo det är precis så det fungerar och du resonerar. "trump är den sämsta presidenten" påstår du. Trumps fiender är själva skurkar men det förstår inte du och whataboutism är det inte heller.

Poliserna släppte in demonstranterna. Ja det är väldigt märkligt.

1 ville poliserna delta i en statskupp?

2 eller ville någon att demon skulle komma in i capitolium pga det gav politiska poäng?

Svaret är naturligtvis nr 2.
Citera
2021-01-07, 16:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag avskyr vänstermedia så det tänker jag inte titta på. Men jag har väl förfan egna ögon att titta med. Jag ser en maktgalen psykotisk man som inte beter sig friskt.

Jag såg mig själv som republikan 2016 men Trump har verkligen gjort allt för att ändra den bilden. Han har tyvärr skämt ut republikanerna för all framtid.
Jo ok, jag kan också tycka att han "överformulerar" sej ibland.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att beundras över hans enorma driv.
Att ha så många hatare, inte bara Dems utan en bred majoritet av all världens media emot sej men ändå kämpa 200% är otroligt. Dessutom blivit satt i s.k "riksrätt"..otroligt!
Han borde få medalj för Världens största tålamod!
Jag hade kaputilerat för länge sen..
Citera
2021-01-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Elektorskollegiet är ett djupt orättvist system, men det är ändå inskrivet i grundlagen, så det är något man får acceptera.

Demokraterna hävdade aldrig valfusk 2016 (däremot att ryssarna var inblandade, men det är inte samma sak) så det fanns ingen anledning att storma vita huset.

Det var fair game. Precis som denna gång.

Vill man ändra på elektorskollegiet så måste det lösas på parlamentarisk väg.

Du har såklart rätt.

Ville bara provocera fanstyget. Så trött på alla som gapar om valfusk utan att komma med konkreta bevis. Konspirationerna flödar härinne. Obehagligt hur verklighetsfrånvända vissa verkar vara.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kort sagt, utan demokraternas vansinniga utrikespolitik så hade världen varit en mycket ljusare plats idag.

Trump har inte startat ett enda krig under sin tid på presidentposten. Istället har han propagerat och verkat för att ta hem amerikanska trupper.

Nu med dementa Joe och Kamelen vid rodret så kommer vi få se nya eskaleringar av krig och våld i Mellanöstern, samt en ny våg av invällare som Sverige kommer ta emot med öppen röv.

Nåja nu ska man inte bara skylla på demokraterna! George bögbarnet Bush tillsammans med övriga neokons var ju inte dåliga på att få bomba lös där nere heller.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast för att kunna sakligt bemöta någon så kräver det ju att alla hans följare läser det sakliga bemötandet, vilket de ju inte gör.
Då får man strypa kontot istället.
Du får ursäkta, men jag förstår inte din fråga.. kan du utveckla?
Citera
2021-01-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Det är så det blir när judarna får bestämma och förvandlar landet till mångkultur.
Kom igen Usa har alltid varit ett mångkulturellt invandrarland.
Citera
2021-01-07, 16:45
Medlem
AreYouBacks avatar
https://twitter.com/DonnaWR8/status/1347092218784468994?s=20
Citera
2021-01-07, 16:46
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Om en vänsterextremist bevlisligen lyckats inflitrera, är du då öppen för möjligheten att flera kan ha lyckats?
Jag är öppen för att vem som helst kan ha infeltrerat, Antifa, CIA, FBI eller vem som helst men det behövs bevis. Inte att någon säger det.

Jag har personligen genomlevt 2 statskupper och sett hur mycket alla ljuger

Om vi tittar på denna video ser det inte direkt ut som några SojaBojs som gör genombrytningen
https://twitter.com/ElijahSchaffer/status/1346966514990149639?s=20&fbclid=IwAR21QRms5GlP70-_cVZZbL6zRPtFNxsEXySBvDjG2CvqZ3pRd3R234fiy-Y

Om det var infiltratörer varför stoppade inte de "riktiga" dem?
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Han har haft två månader på att lägga fram det. Det är bara att tillkalla PK och presentera det (förhoppningsvis inte utanför four seasons landscaping, men man vet inte med hans stab. Det är värre än på Veep)? Det finns inte ett enda bevis, bara en uppsjö av juridiska beslut emot diktatorn.

Sluta fantisera.

Suck. Ner med huvudet i jorden som ni alltid gör. Fortsätt att rösta vänster och se var det tar er.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du har såklart rätt.

Ville bara provocera fanstyget. Så trött på alla som gapar om valfusk utan att komma med konkreta bevis. Konspirationerna flödar härinne. Obehagligt hur verklighetsfrånvända vissa verkar vara.

Finns tusentals bevis för det. Du ser inte skogen för alla träden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du är alltså en galenpanna. Där lämnar jag diskussionen.

Hahahahahaha jag är en galenpanna men du tror att antifa och demokraterna orsakade en statskupp med mål att få Donald Trump att behålla makten?

Du är anledning till varför det finns rätt bra argument till att knyta rösträtten i Sverige till ett intelligenstest.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ehh jo det är precis så det fungerar och du resonerar. "trump är den sämsta presidenten" påstår du. Trumps fiender är själva skurkar men det förstår inte du och whataboutism är det inte heller.

Poliserna släppte in demonstranterna. Ja det är väldigt märkligt.

1 ville poliserna delta i en statskupp?

2 eller ville någon att demon skulle komma in i capitolium pga det gav politiska poäng?

Svaret är naturligtvis nr 2.

Japp, såg själv bilder hur demonstranter släpptes in av polisen, de öppnade snällt på stängslen. Detta har de fått order om, enskilda poliser kan inte ta sådana beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in