2021-01-07, 16:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du får ursäkta, men jag förstår inte din fråga.. kan du utveckla?

Du tycker att man skall sakligt bemötning Trumps uppviglingar på Twitter istället för att stänga av honom.

Men, hur och var skall man göra denna bemötning, och hur skall man få Trumps följare att ta del av den?

Att bemöta honom i hans kommentarsfält är meningslöst eftersom varje kritisk kommentar drunknar i 10 tusen "MAGA"-spam direkt efteråt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Tänk om Kongressen etc hade gått med på en enkel utredning huruvida det var valfusk (eller ej).. då hade vi alla sluppit skrika på varandra, tråkigheterna igår hade inte hänt osv osv..

Men nej, locket på, hoppas Trumparna glömmer! Ingen vidare taktik hörrudu din jävla fjantkuk!

Det var i demokratiskt styra stater där demente pedofilen Biden lyckades komma ifatt Trump och gå om på ett "mirakulöst" sätt. I dessa stater hade demokraterna gjort allt för underlätta valfusk och rösträknings maskinerna hade inbyggd programvara för att kunna manipuleras. Tro fan Trump inte gillar läget!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Man får ändå vara tacksam över de aningslösa högertokarna. De förlorar sin president med större röstsiffror än någon annan president tidigare gjort och de förlorar både kongressen och senaten.

Sen skulle man ju kunna tro när deras företrädare hetsar sina anhängare så att de dör och hamnar i mångåriga fängelsestraff, att de skulle dra öronen åt sig, men nej då. Då väljer ärthjärnorna att hylla honom ytterligare.

Har man så dålig självbevarelsedrift förtjänar man att förlora familjen, makten och hela härligheten!

ja.
så jävla tragiskt att gå i döden för att trump ska få bjuda på en sista show innan han flyttar ut från vita huset. som han själv kallade veteraner som stupat "losers"
Citera
2021-01-07, 16:52
Medlem
wedonthavetimes avatar
Vad kommer hända med National Geographics journalisten som var med i täten när capital hill stormades genom handikappentrén?

Kan någon egentligen fällas för något? Alla kom ju in genom besöksentrén och poliserna gjorde inget motstånd. Sen råkade det bli lite fler besökare än väntat.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlstone
Men du bedömer det troligt att han skulle försöka?

He's capable of anything.
Citera
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Men det finns ju inget som tyder på det. Alla har inett det nu, utom du och Trump. Du kan sluta suga hans kuk nu. Spelet är över.

Nej, det handlade om att stödja lag och kontroll. Vilket man nu uppenbart skiter i.

Jag har inte sagt att jag tror att det begåtts massivt valfusk. Jag är ganska 50/50.

Nej du har fel om Blue Lives Matter. Anledningen till att republikaner är pro-gun och second amendment är för att folket ska ha den yttersta makten och ha resurser att slåss mot en tyrannisk regim om det behövs.
Blue Lives Matter handlar om att skydda poliser, inte att man alltid måste följa lagen.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
BREAKING NEWS! DC MAYOR TOLD FEDERAL POLICE TO STAND DOWN DAY BEFORE CAPITOL HILL STORMING!!

https://thefederalist.com/2021/01/06/dc-mayor-told-federal-law-enforcement-to-stand-down-day-before-violent-us-capitol-riot/#.X_ZrGDQBNCw.twitter

To be clear, the District of Columbia is not requesting other federal law enforcement personnel and discourages any additional deployment without immediate notification to, and consultation with, MPD if such plans are underway,” Bowser wrote in a letter to acting U.S. Attorney General Jeffrey Rosen, acting Secretary of Defense Chris Miller, and Secretary of the Army Ryan D. McCarthy."
Citera
2021-01-07, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Förnekar du att stämningen på den bilden var gemytlig? Knappast så att polisen kan förvänta sig få en liknande behandling av Antifa eller BLM, håller du med om det?

Absolut! Det är även stämningen på den här bilden. Men man måste vara både indoktrinerad och korkad för att inte kunna se bortom utvalda bilder när all fakta ligger på bordet.
Citera
2021-01-07, 16:53
Medlem
Man kan hur som helst konstatera hur enormt dubbla måttstockar som används beroende på vilka det är som demonstrerar/kaosar, som kommer med anklagelser om valfusk eller som skjuts av polisen.
Citera
2021-01-07, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag är öppen för att vem som helst kan ha infeltrerat, Antifa, CIA, FBI eller vem som helst men det behövs bevis. Inte att någon säger det.

Jag har personligen genomlevt 2 statskupper och sett hur mycket alla ljuger

Om vi tittar på denna video ser det inte direkt ut som några SojaBojs som gör genombrytningen
https://twitter.com/ElijahSchaffer/status/1346966514990149639?s=20&fbclid=IwAR21QRms5GlP70-_cVZZbL6zRPtFNxsEXySBvDjG2CvqZ3pRd3R234fiy-Y

Om det var infiltratörer varför stoppade inte de "riktiga" dem?

Intressant, AFA döljer normalt sina ansikten men här är det omaskerat folk som nog ärligt anser att de har rätt i sak som går först, om än bara till ett enkelt staket några hundra meter från Kapitolium. Det dyker dock upp ett par st i maskering rel snabbt så det är verkligen svårt att veta vilka som är "patrioter" och vilka som är "embedded Antifa" baserat på de klipp som kommer nu efteråt...
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Kan ej säga emot dig då jag ej har fakta. Men känslan säger inte att detta är en tydlig gräns. Eller att detta skall utgöra en gräns mot ett skyddsobjekt.

Jag kan egentligen inte heller säga emot, utan bara resonerar utifrån hur det i praktiken brukar vara med sådana här byggnader/objekt, samt hur det kan se ut.
I mina ögon ser det ut som man har en gräns där, kanske befintlig sedan tidigare, eller snabbt upprättad givet situationen som pågår.

Jag tycker iaf man ska utgå från att man inte tar sig in på säkerhetsklassat område med beväpnad personal, utan att det kan få en konsekvens?
Även om vakterna kostat på sig att backa ända till denna korridor måhända, samt även om inga tydliga varningar förekommit.
Nu ska ju detta enligt mediauppgift utredas av polis, så svar lär ju komma. Men jag vågar på förhand säga att kvinnan blev ett tragiskt offer för egen hand.
Är hon dessutom flygvapen-veteran, så bör hon veta vad som gäller inne på sådana här områden. Det är nämligen exakt samma regler som på en amerikansk militärbas.
Obehöriga kan utsättas för dödligt våld, kort sagt.

EDIT
Lägger med en bild, vilket är ungefär samma sekund hon möts av verkanseld:
https://sportsgrindentertainment.com/wp-content/uploads/2021/01/Video-shows-moment-Ashli-Babbit-was-fatally-shot-in-Capitol-990x660.jpg
Hon är alltså på väg igenom topp-fönstret där.

Ser ej riktigt texten ovanför dörren, St Camers Lobby??
Senast redigerad av rotesau 2021-01-07 kl. 16:57.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är inte västvärldens uppgift att städa upp i dessa länder som du tycks tro.

Du verkar uppenbarligen inte förstå hur internationell terrorism opererar.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Trump svek inte kurderna då han aldrig lova dem något din jävla åsna.

Som sagt du verkar inte förstå hur diplomatiska relationer upprätthålles. Håll dig till dina konspirationsteorier i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in