2021-01-07, 16:29
Medlem
wedonthavetimes avatar
På rubrikerna trodde jag först att det varit beväpnade anhängare som forcerat sig in i capitol hill byggnaden och belägrade den med vapen.

I realiteten så var det några hundra obeväpnade "svennisar" som obehindrat gick in genom besöksentren där poliserna vänligt släppte förbi dom.

Såg mer ut som en rundvandring än en stormning. Alla lämnar inredningen orörd samtidigt som folk skriker "Be respectful. Don't destroy anything, We are better than Antifa".

Ännu mer komiskt att alla kom in via den långa handikapprampen.

Källa: https://theresistance.video/watch?id=5ff6857e00bac0328da8e888
11 minuter in i klippet.
Senast redigerad av wedonthavetime 2021-01-07 kl. 16:34.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Vita amerikaner vilket inkluderar svenskättlingar skall inte dö för ett folk som kurderna, kommunister och marxister. Trump gjorde helt rätt.

Men kurderna skall dö för att de försöker bekämpa ISIS-folk som annars skulle kommit tillbaka till Sverige och fortsatt sin verksamhet här?

Det är intressant hur mycket man förväntar sig av folk, men själv ska man inte hjälpa till.

Med din retorik borde man inte heller ha invanderat Afghanistan och istället låtit Bin Laden och alla andra terrorister få forstätta med sin verskamhet i lugn och ro.
Senast redigerad av kato85 2021-01-07 kl. 16:31.
Citera
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Så Trump kommer finnas med mig efter döden också?
Nja, det är nog upp till Jesus att bestämma tror jag. Men jag hade gärna träffat karln, han har varit en duva. Få presidenter har varit så bra för världen som han.
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man inte skickade nationalgardet när Antifa & BLM brände ner för miljarder dollar & över 30 pers dog, så känns det kanske inte riktigt motiverat i det här fallet heller.
Nej, det är ju helt naturligt att inte försöka förhindra en statskupp. Helt rimligt!
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nej, hon blev skjuten av kongressens polis. Och de har endast en skydds funktion. Kvinnan i fråga stod bakom en glasdörr, obeväpnad, som säkerhetsmannen sköt igenom. I allt väsentligt ett mord.

I min värld så var hon en terrorist!

Mycket tråkigt att hon dog men hon får till 100 % skylla sig själv!
Citera
Medlem
Citat:
Ingen har fastslagit detta. Man tog aldrig upp fallet. Däremot undersökte man fantasier om "ryssar" i flera år efter anklagelser om fusk i förra valet.

Man har tagit upp det på lokal och federal nivå. Sluta ljug. Det finns inget valfusk, bara dåliga förlorare och kryptofascister som du.
Citera
2021-01-07, 16:30
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Driver du? Capitol police har ingenting med demokraterna att göra, de är federala. Sluta ljuga.

De hade kunnat begära in förstärkning. Eller tror du polisen som normalt sätt håller koll på turister skulle kunna stoppa 100 000 människor?
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ingen har fastslagit detta. Man tog aldrig upp fallet. Däremot undersökte man fantasier om "ryssar" i flera år efter anklagelser om fusk i förra valet.

Om jag var granne till dig och går till domstol med en anklagelse som rör dig helt utan vettig bevisföring, vad tycker du bör ske?

Om domstolen avfärdar min stämning pga brist på bevis. Ska vi betrakta dig som ”aldrig utredd”?

Låter ju verkligen som en formel för ett framgångsrikt samhälle. Ärthjärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
På rubrikerna trodde jag först att det varit beväpnade anhängare som forcerat sig in i capitol hill byggnaden och belägrade den med vapen.

I realiteten så var det några hundra obeväpnade "svennisar" som obehindrat gick in genom besöksentren där poliserna vänligt släppte förbi dom.

Såg mer ut som en rundvandring än en stormning.

Källa: https://theresistance.video/watch?id=5ff6857e00bac0328da8e888
11 minuter in i klippet.

Fram tills de började slå sönder fönsterrutorna till kongressen. Jövligt otaktiskt skulle jag säga. Är någon gång man inte ska bete sig aggressivt är det just där, där det står polis med skarpladdade vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Watch: Police Kneel With Protesters in Portland
https://www.youtube.com/watch?v=VOiNLe80fJg

Pelosi Kneels With Other Democrats in 'Moment of Silence'
https://www.youtube.com/watch?v=pZgVBFYM2qk
Fake news
Citera
2021-01-07, 16:31
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Har du något konkret som stödjer din tes?

Googla.......endast personer som tillhör gruppen ifrågasätter.
Citera
2021-01-07, 16:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Driver du? Han försöker bokstavligen motsätta sig ett folkligt majoritetsbeslut. Antingen behöver du gå om mellanstadiet där man går igenom begreppen diktatur och demokrati, eller så behöver du släppa flaskan.

Det är hans rätt enligt Konstitutionen att kunna ifrågasätta valet. Han har gjort det, bett rättssystemet att kontrollera valet men de har inte blivit hörda. Det motsätter sig Trump och en stor del av det republikanska partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in