2019-06-12, 21:44
Medlem
Rippless avatar
Tänk om Levi's fortfarande var vad de en gång var. För 20-30 år sedan kunde man gå in på en Levis-butik och välja vilken färg som helst och det var garanterat bra kvalitet samt vettig passform. I dag känns deras jeans som ett skämt. Dessutom ska man punga upp 1000 kr för dem. Helt orimligt...

Jagar endast vintage-Levi's och ibland hittar jag riktiga fynd med byxor gjorda i USA och Kanada. Kvaliteten på dem är oerhört hög och de har ofta mycket bättre passform än dagens mjuka elastan-byxor gjorda i Taiwan. Jakten på dem är däremot väldigt mycket mer energikrävande.

Om man köper ett par nya Levi's i 100% bomull, hur håller de sig då? Ett par svarta jeans ser inte alls rika fräscha ut om man köper dem vintage som ett par nya alltså. Det är bara att acceptera det faktumet. Någon som har erfarenhet av både gamla och nya Levi's i 100% bomull som kan uttala sig?
Senast redigerad av Ripples 2019-06-12 kl. 21:55.
Citera
2019-07-08, 11:41
Medlem
Matamoros avatar
Apropå JC-konkursen och Crocker Jeans...kan man hoppas att Crocker återupptar försäljning snart igen? Det är kanske "fuljeans"men de enda som passar mig och plånboken.
Citera
2019-07-08, 13:53
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
Apropå JC-konkursen och Crocker Jeans...kan man hoppas att Crocker återupptar försäljning snart igen? Det är kanske "fuljeans"men de enda som passar mig och plånboken.

Varför skulle dom återuppta försäljning om deras företag gått i konkurs?
Låter osannolikt och udda
Citera
2019-07-08, 14:27
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Varför skulle dom återuppta försäljning om deras företag gått i konkurs?
Låter osannolikt och udda

inte ett dugg udda. Är JC som butikskedja som gjort konkurs. Crocker är ett varumärke som ägs av huvudägaren Denim Island.
Citera
2019-08-09, 11:50
Medlem
lakritcs avatar
Vilka jeanstillverkare på den europeiska marknaden redovisar tygtjocklek, alltså ounce/oz? Vet att Tiger of Sweden, Lee, Nudie och Edwin gör det, men kan någon ge fler exempel?

I det här avseendet tycker jag att det är lönlöst att beställa hem jeans på ren chans.
Senast redigerad av lakritc 2019-08-09 kl. 11:52.
Citera
2019-08-16, 20:54
Medlem
Tja, ingen som råkar veta vart man hittar dessa jeansen?
https://www.zalando.se/only-and-sons-onsbasic-crew-neck-unbrushed-sweatshirt-os322s0c5-q11.html
Citera
2019-08-24, 08:52
Medlem
Det här med jeans är ett rent ett helvete för mig. Har fått slänga två par för jag har växt pga träning. De jeansen jag hade var från ginatricot. Har inbillat mig att deras märke kanske inte är det bästa. Men pallar samtidigt inte lägga mer än en femhundring på ett par jeans..
Citera
2019-09-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples

Annars är väl placeringen av bakfickor samma på alla 501-modeller oavsett elastan eller ej.

Levis modifierar ju sina jeans årligen oavsett model. En 501 från tex 1966 är lite olik i design och specs jämfört från 1947, 2015 och 2019
Ungefär som en Volvo Xc90 eller Ford Mondeo från 2012 är olik en från 2019. Samma model men med modern design som återspeglar nutid. Contemporary helt enkelhet.
Senast redigerad av Twisted-mister 2019-09-01 kl. 20:52. Anledning: Felstavning
Citera
2019-10-05, 15:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Gick nyss hål på mina Lee Malone med super stretch. Finns det några fler tillverkare som kör på super stretch, främst i midjan? Köpte hem ett par Malone till men det var knappt någon stretch alls trots att det stod så...
Citera
2019-12-13, 22:16
Medlem
stickadhalsduks avatar
Skrev ett inlägg i denna tråden Mars 2018 då jag precis köpt ett par råa Nudies. Har använt dom i snitt en gång i veckan skulle jag tro sedan dess och dom har aldrig blivit tvättade. Jag ska försöka bära dom lite mer frekvent ett par månader nu sen tänkte jag ge mig på att tvätta dom.

Fråga: jag ser nästan inga slitningar mer än kring där mobilen ligger i framfickan. Visst har dom blivit aningen ljusare men inte så mycket mer än så. Kommer slitningarna framhävas i alla fall när jag tvättar dom eller måste jag använda dom mer frekvent? Ska också sägas att jag bara bär dom till mitt kontorsjobb samt lite promenader då och då. Räcker det för att få slitningar eller måste man ge sig ut och bli för att få schyssta slitningar Rambo?
Citera
2020-01-18, 09:50
Medlem
Hej
Jag undrar vart ni som väger 150kg-200kg köper sina jeans i Stockholm för att allt ska passa perfekt och för att det ska gå ihop?
Citera
2020-04-27, 17:10
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jeansen har ju klart blivit sämre med åren. Tyget är tunnare och brallorna väger mindre. Men jag köper fortfarande Lee och Levis av gammal vana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in