2021-01-07, 13:04
Medlem
pinnpelle88s avatar
Detta är REVOLUTION! Överallt där Magapedes, Trumpister, America Firsters hänger så är alla taggade och mer förbannade än igår!

Detta kommer sprida sig, föreställ er att 5% av de 78 miljoner Trumpisterna väljer att ta till vapen och våld! Vi pratar över 6 MILJONER.

Det finns absolut INGET etablissemanget kan göra annat än att tysta President Donald J. Trump och hans kommunikation med sitt folk.. för en kort tid iallafall
Citera
2021-01-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Ja fortsätt på det spåret, blir säkert fint stackars sate..

Hon dödades av noll anledning vilket tidigare intrång på sk skyddsobjekt där våld faktiskt begåtts samt hot fanns visar med de ickedödliga utfallen som inträffade då

Hon kunde haft en bomb i sin ryggsäck och kastat sig mot polis och vakter.
Citera
2021-01-07, 13:05
Medlem
MFGAs avatar
Namn och bakgrund på kvinnan som sköts till döds:

https://www.kusi.com/kusi-news-confirms-identity-of-woman-shot-and-killed-inside-us-capitol/

Citat:
The woman is Ashli Babbit, a 14-year veteran, who served four tours with the US Air Force, and was a high level security official throughout her time in service.

Her husband says she was a strong supporter of President Trump, and was a great patriot to all who knew her.

The Metropolitan Police Department says an investigation into her death continues.
Citera
2021-01-07, 13:06
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Icke sa nicke, fanns noll reell anledning att öppna eld.

Bortsett att hon och andra försökte ta sig in i en byggnad dit patrioterna inte hade tillträde.
Citera
2021-01-07, 13:06
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MFGA
Namn och bakgrund på kvinnan som sköts till döds:

https://www.kusi.com/kusi-news-confirms-identity-of-woman-shot-and-killed-inside-us-capitol/

Hon är med Gud, hon är den förste martyren i denna revolution!
Citera
2021-01-07, 13:07
Medlem
humanlifes avatar
Varför var det så lite poliser till att börja med? Det här området skall ju vara hårdbevakat. Såg just bilder på hur kongressledamöter låg ner i sina bänkar utan att veta om mobben var beväpnad eller inte.
Märkligt att det kunde gå så långt.
Hade Trump kallat bort säkerhetsstyrkor? Var hans plan att göra en statskupp?
Citera
Medlem
Säga vad man vill om Donald men hans supportar måste vara dom mest hycklande, lättkränkta offerkoftorna någonsin. Lika underhållande är det hur upploppsmakarna ibland är infiltrerade AFA-aktivister men ibland MAGA-hjältar beroende på vad som passar bäst för stunden.
Citera
Medlem
Jag minns när jag ville bo i USA. Jätteglad jag gjorde inte det, jävla shithole land blev de
Citera
2021-01-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Detta är REVOLUTION! Överallt där Magapedes, Trumpister, America Firsters hänger så är alla taggade och mer förbannade än igår!

Detta kommer sprida sig, föreställ er att 5% av de 78 miljoner Trumpisterna väljer att ta till vapen och våld! Vi pratar över 6 MILJONER.

Det finns absolut INGET etablissemanget kan göra annat än att tysta President Donald J. Trump och hans kommunikation med sitt folk.. för en kort tid iallafall
Jag vet inte om du trollar men just kommunikation är en förutsättning för att kunna bedriva någon som helst slags samordnad verksamhet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag menar just det du skriver. Jag tycker inte att det var hemskt och fruktansvärt, och jag ser det för det det är. Inte AFA, inte terrorism, utan en stormning.

Läs igen.

(Det är alltså inte jag som tycker att det var vedervärdigt att bryta sig in, utan många andra.)

Det var ganska vedervärdigt. Men som du är inne på, och som man påpekar just nu på Fox, tex, så borde demokraterna och media bara hålla käften med hur de betedde sig under BLM-sommaren. Pelosi och andra sa ju öppet att de sket i byggnader och att "people will do what they do". CNN eldade på. Man kan inte tycka en sorts kaosande är a-ok och en annan det värsta som hänt sen Dachau.

De bär en stor skuld. Och de fortsätter att förvärra genom att stänga hans Twitter och liknande.

Med lite tid att tänka känns det ju också som att polisen fallerat brutalt. De visste ju om att folket skulle vara där. Borde fan inte vara så jävla svårt att blockera av en byggnad. Det gör man i Europa för varje jävla toppmöte av den typen. Ta bara alla G-15 eller Nato-möten som hållits i Tyskland, och där AFA varit framme. Dessa hade givetvis gått in och kaoset på samma sätt i de byggnader mötena hölls om de hade tillåtits.

Eller packet som "demonstrerat" mot Trump utanför Vita huset: givetvis hade också de gått in och rockat loss i själva Vita huset om de tillåtits. Så varför kunde man stoppa dem men inte de här jepparna? Jävla blunder. Har givetvis inget att göra med att själva demonstranterna var mer våldsamma.
Citera
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88

Det är så det ligger till ja! Jag tror dock inte att revolutionen kommer utan inbördeskrig av något slag.
Citera
2021-01-07, 13:09
Medlem
Helt uppenbart att polisens slapphänthet bär skulden till att det ens kunde spåra ur så pass mycket att demonstranterna kunde ta sig in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in