Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Jag menar just det du skriver. Jag tycker inte att det var hemskt och fruktansvärt, och jag ser det för det det är. Inte AFA, inte terrorism, utan en stormning.
Läs igen.
(Det är alltså inte jag som tycker att det var vedervärdigt att bryta sig in, utan många andra.)
Det var ganska vedervärdigt. Men som du är inne på, och som man påpekar just nu på Fox, tex, så borde demokraterna och media bara hålla käften med hur de betedde sig under BLM-sommaren. Pelosi och andra sa ju öppet att de sket i byggnader och att "people will do what they do". CNN eldade på. Man kan inte tycka en sorts kaosande är a-ok och en annan det värsta som hänt sen Dachau.
De bär en stor skuld. Och de fortsätter att förvärra genom att stänga hans Twitter och liknande.
Med lite tid att tänka känns det ju också som att
polisen fallerat brutalt. De visste ju om att folket skulle vara där. Borde fan inte vara så jävla svårt att blockera av en byggnad. Det gör man i Europa för varje jävla toppmöte av den typen. Ta bara alla G-15 eller Nato-möten som hållits i Tyskland, och där AFA varit framme. Dessa hade givetvis gått in och kaoset på samma sätt i de byggnader mötena hölls
om de hade tillåtits.
Eller packet som "demonstrerat" mot Trump utanför Vita huset: givetvis hade också de gått in och rockat loss i själva Vita huset
om de tillåtits. Så varför kunde man stoppa dem men inte de här jepparna? Jävla blunder. Har givetvis inget att göra med att själva demonstranterna var mer våldsamma.