2021-01-07, 12:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Den är inte heller speciellt kraftig. Några procent bara medan överrepresentationen i polisskjutningar är några hundra procent:
https://www.statista.com/statistics/424141/prevalence-rate-of-violent-crime-in-the-us-by-ethnicity/
Hälften av morden i USA begås av svarta. Väldigt få av dessa mördare är kvinnor, så 6% av befolkningen står för 50% av morden. Vilket kan förklara varför dom hamnar i situationer med polisen oftare än andra grupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
AFA-infiltrerade Trump-supportrar sannolikt. Det finns alltid ytterligheter i alla läger, men notera avsaknaden av vapen och egentligt våld igår, till skillnad från när AFA kör under egen flagg. Nu utgjorde AFA sannolikt en minoritet igår men sökte lika sannolikt utnyttja momentum, uppmana till kaos och egga på Trump-anhängarna att begå handlingar de annars inte utfört. Kanske t o m gå i bräschen under "stormningen" för att sedan dra sig tillbaka.
För den konspiratoriske är inget omöjligt. Jag har tidigare hävdat att det var plastikopererade kineser som hetsade. Vad tror du om det?
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Jag tror han vet mycket väl vad han får säga och inte säga

Ja, det är alltid bra att förstå var gränsen mellan yttrandefriheten och olaga hot går
Citera
2021-01-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hon kanske skulle laga fönstret?
Eller vinka till någon kompis därinne?
Du kanske velat ha en dialogpolis där som höll dom tillbaka med med saft, mazariner och lite trevligt småprat?

Är du ett ryskt troll eller bara så jävla urbota dum att du inte förstår situationen?

Det är snarare DU som inte förstår. USA är inte Sverige. Veteraner har en mycket speciell ställning i det amerikanska samhället. Det lär bli en utredning. Och vad den slutar i vet varken du eller jag MEN indikationerna är tydliga. Straffen i USA utläses om VAD man gjort inte vad någon trodde skulle göras.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Lin Wood, som de senaste veckorna riktat starka anklagelser om bl a pedofili och homosexualitet mot flera kända politiker i Amerika (bl a Mike Pence) som också blev bannad på Twitter hävdar genom parler att;

LLinWood

@linwood
2 hours ago
Impressions
962530
Time for rest. I had to stay up to watch the conclusion of the greatest attempted theft in history. Now it is a completed crime.

Many traitors will be arrested & jailed over the next several days.

President Donald J. Trump will serve 4 more years!!!

https://en.wikipedia.org/wiki/L._Lin_Wood

Lin Wood är en konspirationsteoretiker och det verkar bara vara konspirationsteoretiker som stödjer Trump.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Till och med Ian Miles Cheong tweetade om att Antifavinkeln är skitsnack https://twitter.com/stillgray/status/1347053629912465412

ANTIFA vill också in i Capitolium, de vill did och döda politiker. De hatar hela USA, de gillar inte Demokrater. När det finns chans till upplopp kommer ANTIFA, de vissta att något kunde hända. Några tog chansen och de är några av de inblandade.
Citera
2021-01-07, 12:36
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det är snarare DU som inte förstår. USA är inte Sverige. Veteraner har en mycket speciell ställning i det amerikanska samhället. Det lär bli en utredning. Och vad den slutar i vet varken du eller jag MEN indikationerna är tydliga. Straffen i USA utläses om VAD man gjort inte vad någon trodde skulle göras.

Om du och ett gäng utklädda uppviglare kommer och bankar på min dörr lovar jag att skjuta dig också. Detta händelseförlopp är skolboksexempel.
Hon sköts för att hon försökte storma. Nu fick hon betala med det ultimata priset.
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du fattar fortfarande inte? Det handlar inte om Trump utan om konstitutionen. Trump är på folkets sida mot globalismen.

Med tanke på hur lite Säkerhetsfilm det var och att man verkar ha öppnat dörrarna för dem så är det uppenbart att man VILL skapa våldsamheter.

Dels för att ta fokus från valfusket och dels för att kunna motivera mer våld framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Alltså, jag tänker inte försvara skjutningen av den kvinnliga demonstranten in i absurdum. Jag tar inte ställning till om man gjort allting exakt rätt. Jag inväntar en officiell utredning som mer i detalj kan slå fast vad som hänt och hålla förhör med vittnen etc. Om hon står i fönstret så kan vi väl enas om att hon var inne med halva kroppen?

Vad är din tanke då? Tänker du att hon skulle stå kvar där i fönstret och bara titta, eller var hon på väg att hoppa in i det avspärrade området? Om hon hade hoppat in, hade hon då potentiellt kunna riva barrikaden så att övriga demonstranter hade kunnat komma in?

Utredningen får visa mer, men jag tror knappast hon hade choklad och bullar i ryggsäcken som hon avsåg att bjuda vakterna på.

Ok då gör vi det. Avslutar denna meningslösa diskussion och ser vad utredningen kommer säga. För det kommer utredas. Det görs med ALLA veteraners död.
Citera
2021-01-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det verkar som om det var Pence som aktiverade DC National Guard, Defense Secretary Christopher Miller, Joint Chiefs of Staff, Gen. Mark Milley och topparna i kongressen vände sig direkt till Pence och struntade i Trump.

Jaha, ja det låter mycket troligt. Jag trodde i går att Trump redan förberett för eventualiteten att folk skulle försöka sig på att ta sig in i Kapitolium. Men det var förstås alldeles för handlingskraftigt för den intellektuellt lame presidenten. Fel av mig.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är nog baserat på att man har identifierat någon enstaka antifa-aktivist på bilderna, som har blandat sig med MAGA-folket.
Det fanns några sådana bilder på 4chan som såg ganska övertygande ut.
OK. Det finns väl alltid typer som dras till stora demonstrationer som flugor till skiten när man känner att det vankas våld.
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
AFA-infiltrerade Trump-supportrar sannolikt. Det finns alltid ytterligheter i alla läger, men notera avsaknaden av vapen och egentligt våld igår, till skillnad från när AFA kör under egen flagg. Nu utgjorde AFA sannolikt en minoritet igår men sökte lika sannolikt utnyttja momentum, uppmana till kaos och egga på Trump-anhängarna att begå handlingar de annars inte utfört. Kanske t o m gå i bräschen under "stormningen" för att sedan dra sig tillbaka.
Inte otänkbart att vissa element var närvarande med sin egen agenda.

Dock inte speciellt våldsamt, som sagt. Inte fredligt heller — långt ifrån. Att kalla detta för en attack på demokratin, ett kuppförsök etc. är hur som helst att ta i så man riskerar skita på sig. Visar mest hur politiserad och delvis ahistorisk vår samtid är.
Citera
Medlem
Oljeapans avatar
Eftersom Trump ville att alla som attackerar federala byggnader skulle få minst 10 år så blir det väl många som får skaka galler nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in