2021-01-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du frågade om en officiell förklaring och Gabriel Sterling är officiell representant för Georgias valförrätande - dessutom republikan - så jag vet inte om du inte litar på honom, eller på artikeln som citerar honom, du kanske gillar hans tweet om det bättre: https://twitter.com/GabrielSterling/status/1334825233610633217 .

Tror inte du förstår ordet killgissar, men kul att du försöker.
Han är en officiell representant, det stämmer bra. Problemet är väl att videon eller hans tweet inte besvarar frågorna. Det räcker alltså inte med att länka till en officiell representant utan den personen ska ju då också besvara dessa tre frågor för att dom ska vara besvarade, är du med?

Och du verkar tro att dina killgissningar ska lösa läget i USA, själv ser jag ingen vikt i dom alls.
2021-01-07, 11:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
En ännu större del skulle lugna ner sig om man gjorde en ordentlig audit på detta.
En granskning kommer att göras, dock efter den 20:e januari (då Trump svärs in för ytterligare en ämbetsperiod).

Jag har argumenterat för att Trump kommer att utlysa någon typ av undantagstillstånd där militären får gripa och ställa kuppmakarna inför rätta. Detta måste ske före den 20:e januari.

Igår bekräftade Mike Pence det jag sagt i flera års tid; han är korrupt och tillhör den djupa staten. Iom att han inte utförde sin konstitionella skyldighet att försvara konstitutionen vädjar många att han skall gripas för sin delaktighet i valfusket.

Nu har alla organ inom staten, förutom militären, varit delaktig i valfusket och därmed statskuppen.

Trump är skyldig att kalla in militären för att försvara republiken och dess konstitution.
2021-01-07, 11:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vi väntar på en audit där med, det stämmer bra.
Vilket bara bevisar att du aldrig skulle acceptera något som ger svar du inte vill ha.
Ett republikanskt styre har redan undersökt alla dessa siffror och konstaterat att de inte alls stämmer med fakta. FOX håller med.

Så de skall undersöka samma sak igen och då hoppas du att de ska komma fram till något annat!?
Som sagt - du lyssnar inte på de svar som ges...
2021-01-07, 12:00
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Kul att du ifrågasätter skeptiker och förespråkar blind tro till valresultatet, för att sedan jämföra skeptikter till människor med blind fanatisk tro. Hur ska du ha det egentligen?

Handlar väl mer om att man överbevisats flera gånger att inget valfusk ägt rum och ändå är man fullt övertygad. Samma fenomen kring Trump-anhängare som också inte tror på klimatförändringar trots att det finns mängder med vetenskap som backar upp. Istället förlitar man sig på knapphändiga åsikter och tyckande.

Man har all rätt till att inte lita på valresultat, domstolar och vetenskap men det urholkar också tron på dessa områden vilket jag tror är skadligt i det långa loppet.
2021-01-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vilket bara bevisar att du aldrig skulle acceptera något som ger svar du inte vill ha.
Ett republikanskt styre har redan undersökt alla dessa siffror och konstaterat att de inte alls stämmer med fakta. FOX håller med.

Så de skall undersöka samma sak igen och då hoppas du att de ska komma fram till något annat!?
Som sagt - du lyssnar inte på de svar som ges...
Personligen skulle jag acceptera en transparant genomförd Audit. Men det är gulligt att du känner mig bättre än mig själv... Jag skulle inte VETA att den är 100% korrekt men jag skulle få lov att acceptera den. Men min situation är inte viktig här. Jag sitter från sverige och skriver skit här på FB, det är folket i USA som inte litar på resultatet som behöver hjälp, inte jag du verkar ha missförstått det där. Det är inte vi på FB som haft ett val folk inte litar på.

Ett republikanskt styre har inte gjort en fullständig audit av rösterna vilket är vad jag pratar om.
2021-01-07, 12:04
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Handlar väl mer om att man överbevisats flera gånger att inget valfusk ägt rum och ändå är man fullt övertygad. Samma fenomen kring Trump-anhängare som också inte tror på klimatförändringar trots att det finns mängder med vetenskap som backar upp. Istället förlitar man sig på knapphändiga åsikter och tyckande.

Man har all rätt till att inte lita på valresultat, domstolar och vetenskap men det urholkar också tron på dessa områden vilket jag tror är skadligt i det långa loppet.

Hur har det överbevisats när det inte ens utretts? Det är här skon klämmer.
Det finns starka indikationer på att det inte gått rätt till, "motbevisen" kan knappast jämföras med vedertagen klimatkunskap och konsesus i ämnet då desse byggts upp av årtionden av forskning.
Skeptikerna vill ha mer forskning i ämnet.
2021-01-07, 12:05
Medlem
Citat:
Han är en officiell representant, det stämmer bra. Problemet är väl att videon eller hans tweet inte besvarar frågorna. Det räcker alltså inte med att länka till en officiell representant utan den personen ska ju då också besvara dessa tre frågor för att dom ska vara besvarade, är du med?

Och du verkar tro att dina killgissningar ska lösa läget i USA, själv ser jag ingen vikt i dom alls.
Nope, har ingen vanföreställning om att de här källorna och tydliga motbevisen på dina "frågor" (som nu verkar vara "varför rapporterade CBS fel i en rörig situation för ett par månader sen?") kommer påvetka situationen i USA. Däremot är det rätt bra att såna som sprider missinformation inte ens på ett svenskt forum står oemotsagda. Nej, du tycker inte det räcker, vad synd, för mig och för hela usas rättsystem så räckte den officiella förklaringen gott.
2021-01-07, 12:06
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Hur har det överbevisats när det inte ens utretts? Det är här skon klämmer.
Det finns starka indikationer på att det inte gått rätt till, "motbevisen" kan knappast jämföras med vedertagen klimatkunskap och konsesus i ämnet då desse byggts upp av årtionden av forskning.
Skeptikerna vill ha mer forskning i ämnet.

Förstår vad du menar men när det gäller påstått valfusk har det ju utretts i flera instanser. Inte så att man bara skrattat åt det och låtit det vara. Flera instanser har bearbetat påstått valfusk, domstolar och så vidare. Vad mer kan man kräva?
2021-01-07, 12:11
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Förstår vad du menar men när det gäller påstått valfusk har det ju utretts i flera instanser. Inte så att man bara skrattat åt det och låtit det vara. Flera instanser har bearbetat påstått valfusk, domstolar och så vidare. Vad mer kan man kräva?
Det har inte så stor betydelse. Även om en hel del förstår att de inte har faktan på sin sida så är kanske inte fakta det man egentligen pratar om. Här finns en intressant artikel om det där man även touchar ämnet om kognitiv dissonans:
https://www.theatlantic.com/science/archive/2017/03/this-article-wont-change-your-mind/519093/
2021-01-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump är skyldig att kalla in militären för att försvara republiken och dess konstitution.

Nej. Militären kan inte försvara konstitutionen civilt, enligt konstitutionen.
2021-01-07, 12:19
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:

En forensisk analys av valsedlarna (baserat på slumpmässiga stickprov) i valfri stat borde vara befogat, sen när de (mest troligt) visar att allt gått rätt till så kan man gräva ner stridsyxan äntligen. Om de dock skulle finna fler oegentligheter blir det en helt annan situation.

Jag skulle påstå att det är verkligen i båda sidors intesse att visa rockärmarna i den här frågan.
Senast redigerad av Gabogibo 2021-01-07 kl. 12:24.
2021-01-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vad jag tror händer med start imorgon..6/1-2021

1. Pence avvisar elektorer från fusk-staterna. Dessa skickas då tillbaka till State Legislatures

2. Biden har då inte 270 elektorer den 6/1..

3. State Legislature sammankallar sig för förhandlingar

4. Trump presenterar nya (MASSIVA) bevis

5. Fusk stater decertifierar Bidens elektorer

6. 12-Amendment omröstning sker i Huset, dvs - 1 röst per stat

7. Trump väljs till en 2:a period

Tacksam om någon vill kommentera så kan ju detta göras med en egen lista
Go kväll allesamman.

Fler än 100 State Legislatures ber Trump om 10dgr.

https://justthenews.com/politics-policy/elections/more-100-state-legislators-ask-pence-delay-certification-electoral-votes

Okej Nixter, dags att uppdatera dina prognoser. Är mycket nyfiken att höra hur Trump kommer sitta kvar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in