2021-01-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Trump har nu lagt sig och lovar "ordnad" övergång
https://twitter.com/DanScavino/status/1347103015493361664?s=20

Hoppas att Trump står för sina ord nu och inte börjar jaga upp sina anhängare mer, 4 st som fått sätta livet till för hans skull.

Sen återstår att se om han ställer upp 2024, som independent? Tror inte republikanerna vill ha så mycket mer med han att göra
2021-01-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Precis. Så varför sa CBS News på kvällen att man just nu stänger pga vattenläcka när den var på morgonen? Varför sa nån från första början att man skulle avsluta? Vem och varför beslutade sen att man skulle börja igen. Officiella länkar, tack. Inga officiella länkar är en bekräftelse på att just du inte känner till en debunk på dessa frågor så säg till om du skulle lyckas.
CBS missförstod? Spelar ju ingen roll, Videomaterialet har undersökts noga och förklarats ( https://www.washingtonexaminer.com/news/georgia-elections-chief-refutes-claims-about-secret-suitcases-of-ballots-seen-in-surveillance-video ) men det visste du ju redan?
2021-01-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
CBS missförstod? Spelar ju ingen roll, Videomaterialet har undersökts noga och förklarats ( https://www.washingtonexaminer.com/news/georgia-elections-chief-refutes-claims-about-secret-suitcases-of-ballots-seen-in-surveillance-video ) men det visste du ju redan?
Killgissar du också? Missade du att ta med det officiella svaret iom att detta är debunked eller anser du att det är du som står för den officiella debunken ang valfusk?

Eller frågar du mig om CBS missförstod? Jag vet inte det är därför jag frågar folk som anser att det är debunked hur det ligger till men ingen verkar veta. Men vad bra att du hjälper till att söka svar på viktiga, obesvarade frågor.
2021-01-07, 11:37
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Då har vi sätt tydligt exempel på vad som händer när 48% av de röstande inte litar på valresultatet och man inte gör ett skit för att återfå deras förtroende.

Folk som fortfarande argumenterar för att en ordentlig audit inte ska göras, argumenterar mer eller mindre för inbördeskrig i USA. Nancy Pelosi förstog det här 2004 med hennes uttalande om hur viktigt det är att folket litar på resultatet, kanske gårdagen förfärskade det minnet.

Jag hörde på samtalet igår innan det avbröts, vissa pratade om att dom nu skulle ta sitt ansvar och göra sitt jobb för det dom kommit dit för, man missade heeeelt att nämna att dom representerar folket och att 48% av de röstande inte litar på resultatet och att det är deras jobb och se till så att dom kan återfå förtroende för resultatet. Förstår dom inte att dom har ett ansvar gentemot sina medborgare?

4 personer dog igår.
USA, fyren i mörkret, smutskastades och försvagades igår.
Kampen för demokrati tappade många år.

Ingenting åstadkoms igår - annat än att USA skämdes ut internationellt och att miljontals människors välfärd världen över riskerades (för komplicerat för WT att förstå).

Dom enda som jublade var världens alla Putins, Erdogans, YongUns och Trumps.

Och lurat, korkat, efterblivet skräp som går i dessa diktatorers valspår.
Samma typ av valboskap som en gång valde Hitler, slogs för Stalin och avgudade Lenin.

Biden svärs in den 20:e ändå. Precis som vi sagt hela tiden.

Ingenting ändras. Inget avgörande valfusk förekom hur som helst.

Men kolla vad din typ av imbecilla enögdhet åstadkommit.

Grattis! ”Ni” gjorde kaoz i går. I bästa radikalmuslimska stil.

Fortsätt nu relativisera och rationalisera för att försöka slippa ansvar.
2021-01-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
4 personer dog igår.
USA, fyren i mörkret, smutskastades och försvagades igår.
Kampen för demokrati tappade många år.
Du menar att med en fullständig audit hade man kanske kunnat rädda 4 människors liv? Undra hur många fler som ska behöva sätta livet till innan man inser att Nancy hade rätt, det är viktigt att folket har förtroende för valresultatet. För oavsett vad du anser har hänt eller inte hänt så tror jag inte ens du kan snacka bort att väldigt många i USA inte litar på resultatet, och däri ligger problemet, du kanske märkte det igår?
2021-01-07, 11:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad ska vi göra av dina killgissningar menar du, dela gärna med dig av dom till mor din hon kanske är intresserad?

48% tror inte på valet men det är inga problem för DikT killgissar, är det förklaringden du anser att man ska ge hälften av de folk som röstat då och situationen kommer lugna sig?
Det var ett svar på dina vilda spekulationer.
"Är du säker att alla 48% tror att det fuskats för att Trump säger så eller kan en liten del, en ganska stor del eller en väldigt stor del göra det för att dom anser att dom har frågor dom inte fått besvarade?"

Håller du med om att de siffror Trump drog om Georgia har blivit debunkade? Eller väntar du ("ni"?) på svar där också?

När FOX skriver (min fetning)...
Citat:
In a subsequent video, he told them to go home while still pushing debunked claims of widespread election fraud.
...borde även hardcore Trump-fans börja fundera på vad Trump håller på med?
https://www.foxnews.com/us/capitol-hill-protest-bomb-threat-evacuated

*edit
En mycket stor del skulle lugna ner sig om Trump inte hade eldat på detta. Fattar du inte det så är det inte mycket jag kan göra.
2021-01-07, 11:49
Medlem
Citat:
Killgissar du också? Missade du att ta med det officiella svaret iom att detta är debunked eller anser du att det är du som står för den officiella debunken ang valfusk?

Eller frågar du mig om CBS missförstod? Jag vet inte det är därför jag frågar folk som anser att det är debunked hur det ligger till men ingen verkar veta. Men vad bra att du hjälper till att söka svar på viktiga, obesvarade frågor.
Du frågade om en officiell förklaring och Gabriel Sterling är officiell representant för Georgias valförrätande - dessutom republikan - så jag vet inte om du inte litar på honom, eller på artikeln som citerar honom, du kanske gillar hans tweet om det bättre: https://twitter.com/GabrielSterling/status/1334825233610633217 .

Tror inte du förstår ordet killgissar, men kul att du försöker.
2021-01-07, 11:50
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
En ännu större del skulle lugna ner sig om man gjorde en ordentlig audit på detta. Fattar du inte det så är det inte mycket jag kan göra.

Precis, inga "claims of widespread election fraud" är "debunked" innan en audit har utförts.
Det har funnits massiva mängder bevis för valfusk, att det Amerikanska folkets misstro till det här valet inte tagits på allvar anledningen till dessa kravaller.
Medlem
DikTs avatar
Citat:
En ännu större del skulle lugna ner sig om man gjorde en ordentlig audit på detta. Fattar du inte det så är det inte mycket jag kan göra.

Det tror jag inte alls. Inte så länge svaret inte blir det önskade. Då skulle det bara heta att "de som gjorde kontrollen är korrupta och nu behövs en ny audit". Vi får "agree to disagree".

Du svarade inte på min fråga!?
Testar en gång till:
Håller du med om att de siffror Trump drog om Georgia har blivit debunkade? Eller väntar du ("ni"?) på svar där också?
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Du menar att med en fullständig audit hade man kanske kunnat rädda 4 människors liv? Undra hur många fler som ska behöva sätta livet till innan man inser att Nancy hade rätt, det är viktigt att folket har förtroende för valresultatet. För oavsett vad du anser har hänt eller inte hänt så tror jag inte ens du kan snacka bort att väldigt många i USA inte litar på resultatet, och däri ligger problemet, du kanske märkte det igår?

Att idioter inte litar på resultatet har inget med ngn audit att göra. Du rationaliserar. Det har med övertygelse och dumhet att göra. Samma dumhet som gör att du inte förstår detta enkla faktum.

Det är lika svårt att få dig att förstå detta enkla faktum, som det är att få en radikal muslim att förstå att gud inte skapade världen på 7 dagar.

Och därför blir detta mitt sista svar till dig.
2021-01-07, 11:53
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Att idioter inte litar på resultatet har inget med ngn audit att göra. Du rationaliserar. Det har med övertygelse och dumhet att göra. Samma dumhet som gör att du inte förstår detta enkla faktum.

Det är lika svårt att få dig att förstå detta enkla faktum, som det är att få en radikal muslim att förstå att gud inte skapade världen på 7 dagar.

Och därför blir detta mitt sista svar till dig.

Kul att du ifrågasätter skeptiker och förespråkar blind tro till valresultatet, för att sedan jämföra skeptikter till människor med blind fanatisk tro. Hur ska du ha det egentligen?
2021-01-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det tror jag inte alls. Inte så länge svaret inte blir det önskade. Då skulle det bara heta att "de som gjorde kontrollen är korrupta och nu behövs en ny audit". Vi får "agree to disagree".

Du svarade inte på min fråga!?
Testar en gång till:
Vi väntar på en audit där med, det stämmer bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in