2021-01-07, 11:26
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Gå och lägg dig och sov!

Som jag befarade. Du vet att jag har en poäng här
Citera
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Jag tycker man skall helt "Defund the Police" som demokraterna tjatat om i 4år. Särskilt poliserna som vaktar senaten. Bara ta bort dem alla och kör Defund the police rakt av
Okej?
Citera
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nu är inte poängen var de befinner sig, eller vad de försökte göra, utan att det i båda fallen ser ut som att de styrande, genom polis eller militär, har ihjäl en obeväpnad demonstrant, och att det fångas på film.

Ted Cruz vet antagligen att om han inte kallar kvinnan för terrorist så har det potential att skruva upp upprördheten kring hennes skjutning.

Ingen kan veta huruvida kvinnan var obeväpnad eller ej. Hon har trängt sig in i en byggnad där Vice President och mängder av andra politiker håller hus. Hon bär på en ryggsäck som kan innehålla allt från en nallebjörn till en bomb. Hon tar sig över en barrikad och verkar göra allt i sin makt för att komma nära Vice President och övriga politiker. Då är det, tyvärr, självklart att hon skjuts ihjäl.

Det är obegripligt att folk inte förstår detta.
Citera
2021-01-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
https://www.foxla.com/video/887541

Inte så lugnt va?

En 35-åring dog absolut helt i onödan. Polisvåld är idiotiskt.
Men att tro att man ska kunna slå sig in i senaten utan konsekvenser är mer idiotiskt.

När kvinnan ligger ner ser det ut som att någon håller ett karbinliknande vapen riktat in mot dörren. Kan det ha varit det egentliga målet för polisens skott?

Hursomhelst, man kan inte påstå styvmamma är en fredlig demonstrant om man ens är närvarande i den där situationen.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Projekt Veritas drivs av en dömd bedragare, bara så du vet...
Länka gärna till ditt påstående. Hittar bara att han fått betala böter för ”invasion of privacy”. Hans videoinspelningar talar för sig själva. Men du kanske föredrar att tro blint på DN och CNN?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag funderar på hur ens donald kunde väljas in som presidentkandidat. Han har noll politiskt intresse och än mindre erfarenhet. Det är för mig en gåta.
Republikanska sidan lär tänka några extra varv nästa gång.

Han fick massor av gratisreklam, inte minst av cnn, och så var han en kändis.

Citat:
From the beginning of his campaign through February 2016, Trump received almost $2 billion in free media attention, twice the amount that Clinton received.[10] According to data from the Tyndall Report, which tracks nightly news content, through February 2016, Trump alone accounted for more than a quarter of all 2016 election coverage on the evening newscasts of NBC, CBS and ABC, more than all the Democratic campaigns combined.

https://en.wikipedia.org/wiki/Media_coverage_of_the_2016_United_States_president ial_election

Snöflingor som tycker om Trump gråter ofta över hur onda media var, och är, men det var media som skapade Trump.
Citera
2021-01-07, 11:28
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tror precis som du att det var någon form av panikhandling. Nu vill jag inte göra anspråk på att sitta inne med sanningen. Utredningen får visa vad som hände när kvinnan blev skjuten. Så det jag skriver nedan är mina gissningar och spekulationer.

När man tittar in i rummet som kvinnan försökte ta sig in i så verkar det vara en korridor. Dörren är barrikaderad. Man kan se en säkerhetsvakt/polis sitta ned ihopkrupen cirka tio meter in i utrymmet. Kan det ha varit han som sköt? Dörren var barrikaderad för att demonstranterna inte skulle ta sig in där. Bakom barrikaden fanns skyddsobjekt i form av kongressledamöter och annan personal. Vad jag sett från andra klipp så fanns både polis och säkerhetsvakter i kongressbyggnaden i anslutning till kongresshallen.

Polis och säkerhetsvakter var satta att skydda kongressen och människorna. Det går inte att veta vad som var att vänta. Demonstranterna gav i vart fall inte intrycket av att vara lugna och vänliga. För de som bevakar avspärrningen går det inte att se vad som händer utanför dörren mer än att det är sönderslagna rutor och att risken är stor att demonstranterna kommer att forcera avspärrningen. Kvinnan är den första som försöker och blir därför skjuten. Det går säkerligen inte att avgöra om hon är en man eller kvinna för den som skjuter. Hon gör intrång och blir oskadliggjord.

Apropå skottet, ja det var säkerligen i panik. Det kan ha varit så att skytten låg ner eller var ihopkrupen och att skottbanan därför riktades uppåt. Det var djupt olyckligt att kvinnan dog, men jag hoppas på att det blir en bra och transparent utredning. Jag gissar att skytten inte gjorde något direkt fel utan gjorde det han var satt att göra, att skydda den inre delen av kongressen där människor hade tagit skydd mot demonstranterna.
Jag antar att man i såna här lägen har röda linjer. Dvs om dessa passeras används dödligt våld. Det verkar fullt rimligt att rum med faktiska kongressledamöter i sig skulle utgöra röda linjer.
Citera
Medlem
https://www.google.se/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1QF1D3

Fattar inte. Varför rubbar det ”the constitutional balance” om Presidenten är åtalbar för civila brott?

Kan man avsätta Presidenten resterande tid för uppmuntrande av statskupp? Om nej, varför inte? Skulle han kunna bomba andra länder utan att bli stoppad? Att gå via impeachment process i Congressen är väl en utdragen process om en president skulle bli psykotisk och måste stoppas?

Det känns som USA inte har något som helst skydd för en attack inifrån, i detta fall i form av en President som löper amok, och uppmuntrar till att omkullkasta landets demokratiska valprocess.

Nån som kan förklara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
90% av världens befolkning har nu begripit vilken galning Trump är och hur det går när man oansvarigt använder "fake news" för att elda på extremistgrupper.

De sista 10 procenten förstår fortfarande inte, (de som skriver en massa pro-Trump-trams i den här tråden bl.a.).

Men de kommer att märka att de har blivit mer isolerade.

Vissa människor saknar sunt förnuft och kan inte skilja på Trumps "fake news" och verkligheten.

Människor som tror på sagorna om globalister, George Soros etc.

En normal människa som hör påståenden om att global marxism håller på och tar över världen väger det mot att den rikaste klicken bara blir rikare.

Tidigare var det EN procent av USA:s befolkning som ägde lika mycket som USA:s fattigaste hälft.

Men nu är det TRE FAMILJER som äger lika mycket som USA:s fattigaste hälft.

Det är fakta som förnuftiga människor väger mot påståenden om global marxism etc.

Men vissa personer är faktaresistenta och då väger slogans som "make USA great again" eller Trumps lögner mycket tyngre än tråkiga fakta.

Jag kommer ihåg en tweet som Trump gjorde INNAN han blev president.

Han tweetade om att det var en "criminal injustice" att man skulle öka skatten något för de rikaste.

Jag tyckte att det var ett tragikomiskt uttalande när det finns människor som de facto lever på/av soptippar och när han själv med all sin förmögenhet betalat ett par tusenlappar i skatt.
Tungt inlägg! Får se vad Trumpanhängarna svarar på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
En annan sak som amerikaner tror på, det är att änglar, gudar, själar och andra övernaturliga väsen existerar på riktigt. De är med andra ord riktigt korkade, lågbegåvade och lättmanipulerade.
Att svennebanan inte inser detta är skrämmande.

jag har följt valet och det som har hänt efteråt maniskt i över 2 månader nu, för mig är det helt glasklart att det har varit valfusk. Bara för att du har läst att det är fake i MSM så betyder det inte att det är sant.
Citera
2021-01-07, 11:29
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coomer
Okej så du hade tyckt det var odemokratiskt när amerikanerna bröt sig loss från Storbritannien 1776? De använde vapen som metod. Många jönsar som pratar om hur "un American" scener det var igår. Jag såg det mest amerikanska jag sett på väldigt länge.

Förhoppningsvis var det odemokratiskt eftersom det som skapades vid det Amerikanska frihetskriget var en republik och inte en demokrati...

Har dock svårt att se att lirarna som håller på och kaosar nu har någon faktisk plan. Det ser mest ut som en spridd skara förvirrade människor som slumpmässigt irrar omkring.
Citera
2021-01-07, 11:29
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är typ 10-20 poliser bakom? Varför sköt idioten? Och varför gjorde inte poliserna något????

Exakt, i den 40 min långa videon ser man SWAT-poliser bokstavligen talat 1 meter BAKOM kvinnan som blir skjuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in