2021-01-07, 10:39
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det är ett av landets mest säkerhetsklassade och högprioriterade områden där senatorerna sitter. Är man så jäkla dum så att man hoppar in där med en ryggsäck dessutom så får man stå sitt kast.

Om man vänder på det så hade jag blivit MYCKET överraskad om man hade låtit henne prominera in fritt där.

Ja så är det ju. Risken i sådana här situationer är att det urartar, att man ger protesterna bränsle. Vilket det såklart hade gjort om de som protesterar hade vart Antifa eller BLM. Då skulle vi fått se på kaos.😁
Att detta inte urartade visar på att dessa hade andra avsikter än att bara förstöra och kaosa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Japp, och glöm inte att hyckleriet går ännu längre. Om det hade varit BLM som stormade och en svart hade skjutits till döds, så hade huvudrubrikerna varit om rasism.

Hur mkt än media och folk försöker framställa detta som annorlunda och värre, så vet vi att de hade agerat annorlunda om protesterna var pk, det vet vi eftersom det är inte länge sedan hong kong demonstranterna gjorde samma sak fast mer våldsamt.

BLM ockuperade ju flera kvarter i centrala Seattle (inklusive en polisstation) under flera månader och kallade det "Chaz". Där satte de upp avspärrningar och hade vägspärrar för att komma in och ut ur området (ironiskt för den grupp som är för öppna gränser, för övrigt).

Det är ju helt uppenbart för alla att det finns helt olika måttstockar här. BLM och Trump-supporters lever under helt olika jurisdiktioner. En lag för ena, en annan lag för andra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
En person är ett bra exempel på fler miljarder andra människor?
Så Hitler kan användas som exempel på fler hundratusen svenskar egentligen då?

Hon är ett exempel av många. Hur Hitler skulle ha någon relevans i detta förstår jag inte.

Vänsterpolitik är i sig infantil. Det är därför den talar till grönhåriga tonåringar.
Citera
2021-01-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highepoxy
Säg ett datum då du och jag gemensamt kan komma tillbaka hit och skratta åt dig?
Samma sak där. Det finns inga. Man måste kunna läsa händelseförlopp för att förstå vart det barkar. Varför är det så svårt att greppa? Världen är ingalunda linjär.
Citera
2021-01-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nja hon och de övriga hade aldrig brytit igenom med att en o en hoppat genom fönstret med polis/militär på samma sida.
Nä detta känns bajsnödigt att avrätta henne.

Kriminella människor utnyttjar och spelar på lagliga människors känsla för rätt och fel när det gynnar dem och eller deras agenda. Strunta i vänstertrollen som jublar över mordet!
Citera
2021-01-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Du antyder att jag antyder.

Därför jag avskyr denna piss sajt och mig själv för att jag någonsin började raljera här. Folk och deras jävla antydningar om än det ena än det andra om att andra antyder än det ena än det andra.

Det ÄR semantik hur mycket du än vrider och vänder på det.

Ska jag vara ärlig? Jag väntar bara vid det här laget på att en stor fet komet eller flera kommer och gör slut på oss alla. Färdiggnällt från naturens problembarn och trotsiga tonårsrebel människan.

Det är VI som är viruset!

"Inga krokodiltårar den här gången inte. De spar vi åt en fentanylmisbrukande serieförbrytare som pistolhotat en gravid kvinna istället."

Hur ska vi annars tolka detta menar du? Det kan ju t. ex framkomma om en vecka att hon som sköts idag är barnmisshandlare och allt möjligt, förstår du nu vad jag menar..

Sen, du är misantrop? Och?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Är du en intelligent människa? Vi vet hur de hade agerat om blm hade stormat, eftersom det är bara att titta på hur de agerade då hong kong protesterna stormade hong kongs regeringshus. Både hong kong protesterna och blm är pk, så hanteringen blir snarlik av media.

Så kan du svara nu.
Vi vet hur de hade agerat om BLM stormat?
De hade blivit bjudna på middag och nobelpriset tror du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja så är det ju. Risken i sådana här situationer är att det urartar, att man ger protesterna bränsle. Vilket det såklart hade gjort om de som protesterar hade vart Antifa eller BLM. Då skulle vi fått se på kaos.😁
Att detta inte urartade visar på att dessa hade andra avsikter än att bara förstöra och kaosa.

Ja så var det kanske, men det kan ju inte polisen där inne veta. Allt de ser är en flock människor som slår sönder glasrutor och verkar aggressiva. Från deras synvinkel så ser det allt annat än fredligt ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hoppas alla Trump supportrar skäms idag. Men det är väl ingen risk.

Jag är ingen trump supporter, men de enda som ska skämmas är media för sin inkonsekventa journalism.
Citera
2021-01-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Nej, men jag tycker du ska kolla upp DIN syn, alternativt kolla på videon en, två, tre gånger till. Hon var nämligen innanför dörrarna.
Då gör vi så här i stället så vi slipper denna muppdiskussion. Vi avvaktar och ser vad som händer rent juridiskt. Ok?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Jag skulle nog vilja säga att den organiserade brottsligheten ofta faller under terrorism. Även om domstolarna inte anser det.

Anser man att det som skedde i Washington inte är terrorism har man satt ribban alldeles för högt!

Nej, du måste läsa på vad terrorism är för något.

Det som skedde i Washington är en enskild händelse, så här säger Wikipedia:

"Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska förändringar. Begreppet härstammar från Jakobinernas s.k. regime de la terreur, under franska revolutionen i slutet på 1700-talet. Det är ett slag av politisk brottslighet."

Det faller på "systematiska". Organiserad brottslighet har inget politiskt mål och är därför ej att betrakta som terrorism (skilj på intressen och mål).

Den här glidningen med ord urholkar deras värde, jämför tex med ordet rasism som idag nästan enbart väcker löje när det yttras idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Hon är ett exempel av många. Hur Hitler skulle ha någon relevans i detta förstår jag inte.

Vänsterpolitik är i sig infantil. Det är därför den talar till grönhåriga tonåringar.
Han är ett exempel av många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in