2021-01-07, 08:40
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Samma visa i den här tråden som den om valfusk m.fl. Vänstermobben trasar sönder tråden så den blir helt omöjlig att följa. Relevant info försvinner i flödet om man inte har som heltidsjobb att följa tråden.
Mods kan inte heller ha det lätt. Synd att det blivit så på flashback.

On T, fyra döda ser jag nu.
"Under sen kväll, lokal tid, uppgav de att ytterligare tre personer har dött vid Kapitolium. På en presskonferens uppgav polischefen Robert J Contee III att de dött i "medicinska nödsituationer".
Han uppgav inte om de tre varit med och försökt ta sig in i Kapitolium. Det ska röra sig om en kvinna och två män."
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/fyra-d%C3%B6da-n%C3%A4r-hundratals-anf%C3%B6ll-kongressen/ar-BB1cxFgF?ocid=msedgntp
Vad skulle du säga om du fick en egen tråd som inte "trasas sönder avvänstermobben"?
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
40 min lång video från hela händelseförloppet före och efter stormningen, inklusive mordet på kvinnan (14 års f.d US Air Force)

https://banned.video/watch?id=5ff6857e00bac0328da8e888

Gillar hur dessa våldsamma terrorister går lungt och stilla på rätt sida av de röda repen i Statuary Hall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Att vägra ge amerikanska folket ett rättvist val är också helt demokratiskt enligt dig? fullkomligt normalt?

Man hade kunnat undvikit detta om man nu gjort en full audition av rösterna som begärdes men det vägra man att göra varför om man nu inte har något att dölja?

Säga vad man vill om det amerikanska valet, men var var du 2016 när Clinton berövades på valsegern? Var du lika upprörd då? Clinton tillskillnad från Trump var iallafall stor i nederlaget. Hon om någon blev rånad tillskillnad från vad Trump har blivit i år.
Citera
2021-01-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu röstar de i representanthuset - det är möjligt att det blir allt för idag - McConnell i senaten verkade tycka att det fick räcka, men vad de kom fram till vet jag inte.

Senaten har röstat ned protesten.(ja enligt CNN men tvivlar på att de ljuger om det och tippar att beslutet är dokumenterat....)
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Allt detta kunde lätt undvikas genom att göra den undersökningen om det förekommit valfusk som många republikaner önskade. Den kunde varit klar före jul.
Men demokraterna och några republikaner vägrade. Det skapade misstro.

Nu är pandoras ask öppnad och det lär inte bli lätt för Harris att styra landet när halva befolkningen står mot den andra halvan. Stad mot land. Detta är inte slutet utan början på något större.

Jag tror att detta är en pyrrhusseger för demokraterna. Men kanske ändå större förlust för GOP.

+1 på detta inlägget.

Detta hade kunnat undvikits så jävla lätt om man bara velat... och då hade det inte spelat någon roll vad Trump sagt om det visat sig att valet var rätt o riktigt gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Du sa att hon blev stoppad av ordningsvakter?

Något i den stilen ja, kanske var nån städtant som fick nog men hon kommer nog bli benådad av Biden i så fall för upprätthållandet av demokratin.
Citera
2021-01-07, 08:42
Medlem
Citat:
Den som gör bort sig är du... som kommer och påstår att Biden vann ärligt och öppet fast det är helt jävla uppenbart att det fifflats på i valet... att man sen vägrar att göra auditions som kan bekräfta valets legitimitet gör det ju bara ännu mer patetiskt av dig att säga att Biden vann ärligt och rakt.

jag skulle nog säga att du gör bort dig. det du inte förstår är att det finns troligen inslag av fusk/fel, men att det är en för liten felmarginal att det inte blir lönt att gå igenom dessa fel. det finns inget val i världen som kan ha 100% rätt, kanske 99,999999% Så för att få ett avslut måste ena partnern erkänna sig besegras, så att arbetet kan gå vidare.
Men herr trump som inte är skolad i god demokratisk sed kommer dra ut till det maximala och därmed skapa stor oreda.
Trump är en parasit, han säger de saker hans minions vill höra, inte vad de behöver höra.
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Att det finns fanatiska och lettedda Trumpanhängare bland outbildade white-trash-amerikaner är förståeligt.

Men att det även verkar sitta folk här i Sverige och försvara det som Trump och hans anhängare håller på med är sjukt på riktigt. Trodde vi hade kommit lite längre i Sverige när det gäller att använda vår hjärna, men paranoian är förmodligen förklaringen.
Ja, det är förbluffande. Vore jag en aning konspiratorisk så skulle jag tro at det är en hög ryssbotar, men jag förstår inte riktigt vad dom skulle vinna på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
När en kriminell, knarkande drogpåverkad svart man råkar dö under ett polisingripamde ska hela världen falla på knä i kollekriv skam. När en vit kvinnlig patriot som tjänat sitt land skjuts ihjäl under kamp för sanning och rättvisa släpas hennes namn i smutsen. Det är den värld vi har att leva i.
Nya tider för er vitingar. Bara att rätta er i ledet. Efter hundratals år av helvete som ni har orsakat mänsligheten med världskrig, utrotning av människor, väldtäkt av mellanöstern. Förslavandet av svarta människor. Bombningar av länder med kärnvapen. Finanskriser och nu spridning av virus över hela världen som orsakar massdöd av människor och länders ekonomier. ALLA problem har ni alltid stått för.

Men vad vet jag. Vitingen är så stolt över sin vita hudfärg är de ligger på stranden varje sommar och solar sig lika bruna och fina som alla färgade människor.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Att det finns fanatiska och lettedda Trumpanhängare bland outbildade white-trash-amerikaner är förståeligt.

Men att det även verkar sitta folk här i Sverige och försvara det som Trump och hans anhängare håller på med är sjukt på riktigt. Trodde vi hade kommit lite längre i Sverige när det gäller att använda vår hjärna, men paranoian är förmodligen förklaringen.
Du får nog byta kanal från TV4 och SVT tror jag, du verkar lite indoktrinerad.
Citera
Medlem
GobbeMobilens avatar
Citat:
Det finns gott om bevis i Valfusk tråden... finns till och med film på när en demokrat som ställer upp för val går in o säger till valobservatörerna att de är sluträknat för dagen och de ska fortsätta på morgon dagen sen när alla lämnar tar de fram lådor och börjar räkna igen.

Är du dum i huvudet? 4 år av Ryssland rigga valet åt Trump

Är du dum i huvudet? 4år av Ryssland rigga valet åt Trump
Är du dum i huvudet? Dom tjatat om att Ryssland gjorde påverkanskampanj under valet. Ingen som skrek om valfusk.

Det är skillnader.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Säga vad man vill om det amerikanska valet, men var var du 2016 när Clinton berövades på valsegern? Var du lika upprörd då? Clinton tillskillnad från Trump var iallafall stor i nederlaget. Hon om någon blev rånad tillskillnad från vad Trump har blivit i år.

Haha du är ju rolig du? hon var stor i nederlagen? hon och demokraterna börja ju anklaga Trump och gav sig efter hans administration för Rysslandskopplingar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in