2021-01-07, 08:07
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag kan ge dig en del rätt och helt klart är denna rörelse som en product av det som hänt under de senaste åren och den frustration som finns hos arbetarklassen och den lägre meddelklassen i USA.

Tyvärr anekterades denna rörelse av en av de mest korupta och giriga personerna i USA och som jobbat upp sitt varumärke under många år.

Så jag hoppas att detta blir en väckarklocka och att något vettigt kan komma ut av det hela.
Men jag hoppas att Trumismen dör med detta, och att det inte var en tänkt stategi att Trump skulle dra döda den typen av rörelser.

Eller så kanske du ska försöka se det från DERAS håll och inte genom vänsterns lens hela tiden?

Orka vara så jävla lågpanne "jag förstår dig.. men du har ändå fel, Trump är ond, narccisist, bebis bla blablabla aftonbladet sa bla bla bla"

Orka vara så jävla trött
Citera
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hade de försökt att överta US Capitol så lär de nog ha kommit beväpnade med vapen... eller vad tror du själv? det är inte precis så att det är svårt att få tag på vapen i USA.
OK, så det var inte en beväpnat stadskupp enligt dig, utan en obeväpnad stadskupp. Då vet vi vad du tycker.
Citera
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan det ha funnits statliga provokatörer bland demonstranterna som har försökt piska upp stämningen och varit uppviglare? Det hade inte varit första gången det händer. Med tanke på vilken polisstat USA är så borde det inte vara orimligt.
Ja, Trump är ju statligt anställd och det var han som startade hela skiten.
Citera
2021-01-07, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
I din värld så måste 100% av befolkningen vara med på något för att det "inte ska vara avsky mot något" patetiska nolla..

Visste du att 2% av Amerikaner reste sig mot England och körde ut dem medans 98% satt tysta och såg på?

Visste du att 7 män startade NSDAP som 14 år senare hade 90%+ av alla rösterna i demokratiska val innan man slutade med val för det var slöseri med tid och pengar?

Jävla lågpanne åsna

Okej, grabben. Vi får se vem som får rätt, du eller jag.

Vi får se om Trumps anhängare gör revolution och tar över makten i USA.
Citera
Medlem
yesterdaymans avatar
Uppdatering av det politiska läget i USA den 7 januari 2021:

USA är landet där presidenten är avstängd från twitter och facebook, men är den enda som har tillgång till kärnvapenkoderna.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Låter precis som det jag påstod tidigare. Att det krävs år av förtryck och fattigdom för att ett folk ska resa sig.

Att Trump påstår att valet var riggat räcker inte på långa vägar.

USA har ett solitt demokratiskt system. En statskupp är lika jävla osannolikt som att det skulle förekommit utbrett systematiskt fusk i presidentvalet.

Hahaha, okej
Citera
2021-01-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Man hade ju kunnat undvikit detta om man gjort de där audit som begärdes i dessa delstater... antingen hade resultatet stått sig och Trump hade fått erkänt sig besegrad fair and squar... eller så hade valfusket uppmärksammats och man hade vidtagit åtgärder för det... och ingen hade behövt dö idag ingen stormning av Capitolium hade hänt...
Ja, exakt!
IFALL Demokraterna och de ofta starkt korrupta "Myndigheter" de behärskar ens haft ambition till ett val utan fusk hade de ansträngt sig för att övertyga Trump och hans parti om förlusten!
Nu har man gjort precis tvärtom: Massiv Ignorering av både indicier och bevis på fusk!
Samtidigt som man på bred front via censur samt klipp och klistra idiot-förklarar Trump.
Man kan tycka vad man vill om Trump, men rent Valtekniskt är det på nivå Bananrepublik!
För 50 år sedan hade alla Svenskar reagerat på det!
Idag tror de flesta blint på PK-cancerns "Media".
Ända tills de som jag för 5 år sedan började jämföra vad vanliga Amerikaner sa o vad som PK-Media påstod i Sverige!
Citera
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Ultimata ansvaret ligger ändock poliserna till.

Ett perfekt och nästan idiotsäkert sätt att slippa dö är ju att ge fan i att försöka storma den amerikanska demokratins viktigaste byggnad.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tja, eller tvärtom...

Sparka en president och spärra hans medverkan i sociala medier? Vad säger ca 85 miljoner supportrar om det?

"Ok, vi ger oss, vi förstår, vi har gjort fel, vi har röstat fel". Nu blir det bot och bättring.

Doubt it.

Om Mike Pence intierar 25th amendment tror jag dessa Maga folk fattar läget. Och Trump inte kan elda på mer våld. Men risken finns såklart att det slår fel och blir ännu mer kaos.

Men vågar man riskera att låta honom sitta kvar? Han är ju helt klart inte stabil enligt vittnesmål från White House officials som säger upp sig en efter en efter hans vurmande för kaoset.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Absolut inte. Men svaret är inte en motreaktion lika extrem fast åt andra hållet.

Så sant. Sedan röstar man på ett helt spektrum och inte bara på en fråga (enfrågeparti). Om man gör det så kommer man troligtvis från landet.
Citera
2021-01-07, 08:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Då är vi inne på antaganden. Dom hade ju med sig egna kemikalier enligt polischefen så kan lika gärna vara dessa som dom fick besvär av.

Då får du gärna länka mig källor på att dessa personer hade kemikalier på sig.
Citera
2021-01-07, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Eller bara en patriot som ser sitt land kapas av mörka krafter....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in