2021-01-07, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Vi lever i spännande tider. Onekligen. Det är alltid något på gång. Är det inte riksdagsval och terrorattacker så är det krig eller revolution. Jag skulle inte vilja byta bort dagens klimat mot exempevis 90-talets betydligt lugnare tempo. 90-talet hade sin charm, när människor försökte hitta sin livsstil genom att apa efter TV-såpor, men idag är det så beskaffat att man inte behöver titta på thrillers på film eftersom en titt i valfri nyhetsmedia ger samma adrenalinpåslag.

Vi lever i spännande tider. Jag älskar det och jag skulle för allt i världen inte vilka byta bort det mot Bingolotto och Café Norrköping.

Kalla kriget måste varit flera gånger mer spännande. Där kan man snacka om att jorden låg pyrt till. Jorden har aldrig varit bättre än den är nu, om man ser till fattigdom, svält, rätt till skolgång osv. Men kul att det skakar lite i grunderna här och var, så man får lite spänning.
Citera
2021-01-07, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Kan du bevisa att det inte fanns fusk i Sveriges val då?

Vi röstar med vår legitimation i Sverige betydligt svårare att fuska. Visst kan någon valarbetare slänga och ogiltiförklara valsedlar. Men inte mer än så.
I usa använde man sig av samma valmaskiner den kommunistiska diktaturen i venuzuela använde sig av. Dom agerade på samma sätt. Stängde lokalerna och korrigerade resultatet.
En död människa kan heller inte rösta i Sverige.
Det vi såg var en demonstration. Som spårade ur lite. Det är ju inte förbjudet för civila att vistas i lokalen. Dock inte krossa rujtor och ta sig in i kammaren. Vänstern brukar normalt uppmuntra sånt här. Dom hade gärna brönnt ner hela byggnad ihop med alla tavlor på vita gubbar. Men igår grät dom ut över att national gardet inte sats in omgående
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag ser mig själv som republikan mer än vad jag känner mig som demokrat man kan säga med handen på mitt hjärta att jag tycker att Trump är helt jävla sinnessjuk. Någon borde absolut fundera på att avsluta dåren liv. Han är en fara för världen på samma nivå som Kim Jung On.

Hur många andra presidenter har klarat hålla emot krigshetsarna?
Han är ju den minst farliga på 100år... 150år?!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Kalla kriget måste varit flera gånger spännande. Där kan man snacka om att jorden låg pyrt till. Jorden har aldrig varit bättre än den är nu, om man ser till fattigdom, svält, rätt till skolgång osv. Men kul att det skakar lite i grunderna här och var, så man får lite spänning.
Jo, 60-talet måste också ha varit riktigt spännande. Det är väl egentligen då och nu som är de riktiga höjdpunkterna i efterkrigsvärlden, om man som jag inte har någon häst i loppet utan bara roas av att det är spännande när saker sker (jämfört med när de inte sker).

Hela det senaste året har varit oerhört spännande på alla plan. Vi lever i den bästa av tider.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag ser mig själv som republikan mer än vad jag känner mig som demokrat man kan säga med handen på mitt hjärta att jag tycker att Trump är helt jävla sinnessjuk. Någon borde absolut fundera på att avsluta dåren liv. Han är en fara för världen på samma nivå som Kim Jung On.

Samma här. Jag skiter nästan helt i vilket parti som leder där borta. Sjukvård för alla hade varit najs, men har inget emot republikaner. Däremot måste dåren bort. Han är inte i sitt sinnes fulla bruk, det fanns tendenser redan i debatterna mot Hillary men med åren har det blivit ohållbart. Jag tror han lider av någon sorts progressiv psykos.
Citera
2021-01-07, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag förstås att du som diktaturförespråkare anser att en vald President ska skjutas.

Att halva befolkningen inte klarar av att tänka utan fått en masspsykos gör inte att det skulle vara fel. Rent hypotetiskt.
Citera
2021-01-07, 04:55
Medlem
wwrs avatar
Trumpsupportrar stormar Capitol. Kvinna skjuten till döds. Trump anklagas för anstiftan (jämför t.ex en annan bananrepublik - Ecuador, anklagelserna mot Correa, Patiño). Jag har inte kollat detaljerna men det börjar bli mycket nu. Man frågar sig om Trump avslutar som han började, med hjälp av firma fake news.
Citat:
Woman dies after shooting in U.S. Capitol; D.C. National Guard activated after mob breaches building
https://www.washingtonpost.com/dc-md-va/2021/01/06/dc-protests-trump-rally-live-updates/

Självklart har Trump spelat med. Han har redan börjat tona ned presidentimagen, liksom sin hårfärg.

Biden får ta över nu. Han spelar senil peddo, tjafsar på tjejer och har en knarkande son. Det är den enda typ av politiker som massmedia vågar släppa fram. (Och så svetsarlärlingar.)
Citera
2021-01-07, 04:56
Medlem
Dickassos avatar
Rudy Gulliani har ringt senatorer efter kaoset och försökt få dom att protestera mot 10 staters valresultat, för "imorgon kommer bevis".

Källa MSNBC
Citera
2021-01-07, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jo, 60-talet måste också ha varit riktigt spännande. Det är väl egentligen då och nu som är de riktiga höjdpunkterna i efterkrigsvärlden, om man som jag inte har någon häst i loppet utan bara roas av att det är spännande när saker sker (jämfört med när de inte sker).

Hela det senaste året har varit oerhört spännande på alla plan. Vi lever i den bästa av tider.

Visst är det så! Men media är så snabb på att ropa varg nuförtiden så man blir lite avtrubbad. Men sen helt plötsligt slår det till och det blir verklighet av alltihopa, så man får vara beredd och inte glömma ha öl på kylning.
Citera
2021-01-07, 04:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Att halva befolkningen inte klarar av att tänka utan fått en masspsykos gör inte att det skulle vara fel. Rent hypotetiskt.

Så du underkänner majoriteten vilja, snygg diktaturförespråkare du är
Citera
2021-01-07, 04:58
Medlem
Dickassos avatar
Citat:

Majoritetens vilja? Då hade Trump aldrig ens blivit president.
Citera
2021-01-07, 04:59
Medlem
Citat:

Folket vet inte alltid bäst, det ser man ju på kandidaterna. Men jag vet dock inte hur man annars ska göra. Man kanske får fördjupa sig och gå en kurs så man förstår hur allt hänger ihop och kan tänkta konsekvent innan man får rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in