2021-01-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du har just beskrivit det ditt fån
Då får du läsa igen. En terrorist är alltså lika med en fotbollshuligan eller någon som krossar rutor på offentliga byggnader?
Återigen, då du säger att hon som avled är terrorist, vad för våld brukade hon?

Du är en mupp och troligtvis betald av Schwab och Soros.
Citera
2021-01-07, 01:32
Medlem
zergrushs avatar
Det är dags att ställa ledaren för upploppen till svars:
https://twitter.com/AprilDRyan/status/1346960706512576514
Citat:
Congressional leaders are in the undisclosed location and focusing on the 25th Amendment to get @realDonaldTrump out of office!
Citera
2021-01-07, 01:33
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffenDead
Han i gul huvtröja har ju trots allt hammaren och skäran tatuerad på vänster hand
Blivit debunkrat som en dishonored tattoo.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du får nog konkretisera dessa enskilda händelser bättre om det ska gå att jämföra.

Ptja vad sägs som domstolsbyggnaden i portland som brändes ner?

Eller när blm förstörde alla monument och statyer?
Senast redigerad av 415brushan 2021-01-07 kl. 01:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Fransmännen har ju varit kända för att demonstrera och visa sitt missnöje bakåt i historien och i nu:et för saker det inte tycker om som till exempel med höjd bensinskatt. Ska man kalla dom då terrorister? Jag vet inte hur många MAGA väljare som finns totalt men det är många. Att kalla alla dom för småbarnsliga glåpord som bönder, rednecks, dumskallar känns alldeles för inristat i en vänstertotalitär ståndpunkt att ej kunna se objektivt för saker som det är.
Jo du kanske har rätt men jag tror att fransmännen är annorlunda.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrufwin
Sjuk video att se, det är full kalabalik i trappan och 0:20 in i videon (efter kvinnan blev skjuten) ser man en polis som riktar sitt vapen i den riktning skottet kom i från - som om han tror att det finns ett hot på den sidan - totalt kommunikationshaveri och alldeles för få poliser/avspärrningar på plats.

Japp. Polisen tar skydd för att mota hot från säkert alltså någon av deras egna som sköt ihjäl kvinnan. Bara hoppas det blir konsekvenser från detta. Det är ju faktiskt rent mord. Polisen var redan med och inte under någon fara så vad gör det om hon klättrade in?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Då får du läsa igen. En terrorist är alltså lika med en fotbollshuligan eller någon som krossar rutor på offentliga byggnader?
Återigen, då du säger att hon som avled är terrorist, vad för våld brukade hon?

Du är en mupp och troligtvis betald av Schwab och Soros.
Nej hon försökte stoppa folkvalda från att genomföra sin konstitutionella plikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Väldigt demokratiskt tveksamt av Twitter nu. Börjar likna en statskupp de försöker sig på där. De gör vad de kan för att förvärra situationen och piska upp stämningen.

Pences, inte Pence.

Vi får väl se vad som sägs. Jag ser inga konfirmerade nyheter om det (tvärtom), så vi bör kanske avvakta på den punkten.

Kom igen, du kan inte bete dig som hon gjorde. Det var synd att hon dog, men det hon gjorde var med allra högsta sannolikhet kriminellt. Hennes eget fel. Sen att hennes fall kommer behandlas annorlunda än Fentanyl-Floyd är en annan femma.

För mig spelar hudfärgen ingen roll alls. Jag är ok med att kalla dem "terrorister", men då får vi använda samma termer också om BLM. Tveksamt om det är vist att fortsätta eskalera situationen med sådan retorik. Romneys ord om "insurrection" är rätt väl valda. Bra term. Det var ingen statskupp, och jag hade heller inte personligen använt termen "terrorister".
Hade det varit BLM-terrorister som stormade byggnaden hade det nog blivit blodbad lite tidigare, men självklart gäller termen alla. Det är inte din åsikt om hudfärg eller religion som är relevant utan den strukturella och institutionaliserade rasismen i USAs. Den är invävd i landets historia dess ekonomiska system och kultur byggt av ockupanter med slavar, det skaver för alltid. Jag vill tillägga att jag älskar landet, bott där, har släkt och vänner där men det är så det är och man kan inte se det härifrån riktigt.
Citera
2021-01-07, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Återigen, obekräftat. Jag vet ej hennes ålder, undrar själv. I juridisk mening är 16 år barn, svar ja.
Ja, men i vardagligt tal så säger man t.ex. inte att ett gymnasium är fullt av barn, utan fullt av tonåringar.
Min poäng var mer att de inte kunde veta hennes ålder.
Du hade inte varit okej med det även om hon var 18. Så åldern är rätt irrelevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är dags att ställa ledaren för upploppen till svars:
https://twitter.com/AprilDRyan/status/1346960706512576514
Äntligen kliver globalisterna ut och bekräftar varenda konspirationsteoretiker....
Om de lyckas kan de inte stoppa oss!
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vad man än röstar på blir det fel.

Ja det har inte varit något roligt val för Amerikanerna. Antingen Trump och fortsatta kontroverser, eller Biden, och troligtvis Kinesiskt inflytande.

Finns dock en jack-in-the-box här. De som röstat på Biden har egentligen röstat på Harris, även om de inte alltid vet om det. Att Harris förr eller senare blir president kan det inte rådan någon större tvekan om. Frågan är, är hon också köpt av Kina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Är du snygg eller? Skulle vilja se dig göra samma sak när shit is hitting the fan.
En sak är klart är att du inte har någon erfarenhet av ansvar. Troligen ett barn eller en minion.
De som tog bilderna kommer bli dömda för spioneri.
Och då kan Pelosi dömas för tjänstefel! Detta är nästan värre än Hillarys server!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in