2021-01-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Då är det synd att Demokraternas politik gör att ännu fler amerikaner får sämre ekonomi och röstar på Republikanerna.

DET ÄR JU DET TRUMP SÄGER I SINA TWEETS, AKTIEMARKNADEN ÄR JU REKORDSTARK. ALLA FATTIGA ÄR RIKA EFTER REKORDBÖRSÅRET
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Den lär ju kunna blockeras ändå, kan jag tänka mig.

Möjligt men hon kanske är så dum att hon skrivit om det öppet. Gäller bara att datorn hamnar i rätta händer snarast annars kan ju dems hävda att folk manipulerat med den.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
FBI är på plats nu och ska skydda The capitol när dom fortsätter klockan 8.00 pm (om en timme).
Citera
Avslutad
Twitter underblåser ju konflikten genom att radera Trumps tweets och videor.

Jävla fula scener man ser. Kan hålla med om att kvinnan inte borde behövt skjutas, men hon får också fan skylla sig själv. Tror inte hon blir en symbol som Floyd, men Floyds död var naturligtvis mer hans eget fel - tungt kriminell som slåss mot snuten.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
När han tillträdde hade GOP WH, senaten och "huset".
Efter 4 år med Trump har de tappat allt. Lär vara någon form av rekord för en "first-term" president?!

Dock får man i rättvisans namn komma ihåg att det var rätt jävla oväntat att Trump vann, så idén om att han är en loser kommer aldrig gå att sälja. Demokraterna hade guldläge men blev krossade.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han har även slutat följa Trump, så vi får se vad som händer de kommande dagarna

Källa? Enda jag har kunnat läsa hittills är:

No, Mike Pence Did Not Unfollow Donald Trump On Twitter

https://www.buzzfeednews.com/article/laurenstrapagiel/no-mike-pence-did-not-unfollow-donald-trump-on-twitter

Du har ju inte så hög trovärdighet, om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Förmodligen klarar sig Biden utan straff men vi kan alltid hoppas att han får ta konsekvenserna av statskuppen.

Tror ärligt talat Biden är mer rädd för att hamna i fängelse än Trump är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Ingen i folkmassan var aggressiv. Alla var lugna och obeväpnade. Polisen var i numerärt underläge men tungt beväpnade. En ung tjej klättrade i ett fönster och blev avrättad.

Spelar du dum i huvudet nu eller?

Dom slog sönder rutor, använde alla möjliga föremål att slå på dörrarna med och stod och skrek att dom skulle riv ner stället.
Kvinnan var först med att försöka sig på att klättra genom den krossade rutan, för att ta sig in till vice presidenten och senaten för att stoppa ett pågående val.

Kan ju räkna ut med arslet och en krita vad det får för följder.
Senast redigerad av konden 2021-01-07 kl. 00:58.
Citera
2021-01-07, 00:56
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det var inget försök till statskupp som våra politiker och journalister påstår. Det var en demonstration mot valstölden. Synd att demokraterna kände sig tvingade att avrätta en liten tjej.

Oavsett, du förstår vad jag menar. Ska man köra ska man köra på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Jävla as som avrättade en ung tjej, häng dom.

https://twitter.com/hapinto2/status/1346966864786821121

Får skylla sig själv såklart. Vad gjorde hon där?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Video på tjejen som blev skjuten ur annan synvinkel.

https://twitter.com/hapinto2/status/1346966864786821121

Med tanke på att situationen var rätt så under kontroll med poliser på båda sidor så kändes det där väldigt onödigt, samtidigt vet ju hon vad fan hon håller på med, sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan Trump avsätta Pence?
Pence är ordförande för senaten så antar att presidenten inte kan göra det? Tidigare så var ju "vice presidenten" den presidentkandidat som förlorade (fick näst flest röster).
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
except in the instance of Washington, D.C., where the National Guard operates under the President of the United States or his designee.

Wikipedia

Borgmästaren begärde säkert hjälp. I delstaterna är det guvernören. Om dessa inte federaliseras.

Vi får nog anledning att återkomma i ämnet och om nationalgardet. Kanske redan i morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man har alltså snott Pelosis dator! Den lär ju innehålla en massa snaskigheter om hur valfusket organiserades. Kanske finns chans ännu för Trump.

Det är GRAVA traff på det, ojojoj. De har också vandaliserat artefakter mm. Blir många långa fängelsestraff det här.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
hon är definitivt inne i byggnaden

Ja jävlar ja! missade början och trodde det var entrén aja my bad

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inte egna medborgare vad jag vet.

Jag vet inte men jag antar väl att de är så de resonerar