2021-01-07, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nej VP är absolut inte folkvald. VP är utsedd av P. Däremot vet jag inte hur avsättande av en VP går till
När man väljer en president så väljer man samtidigt vice presidenten också på valsedeln. Samma på elektorsrösterna.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Demokraterna vann nu ochså senaten.
"The American Union" är ett faktum....
Nu sitter planeten riktigt i skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Leta på med ursäkter... jag har inga förhoppningar på att detta kommer leda till åtal som med så många andra gånger polisen skjuter folk i USA... men att dessa har gjort sig till legitima måltavlor hos ännu fler människor är det nog bara att räkna med.

Hon bröt sig aldrig in hon sköts utanför epic fail

hon är definitivt inne i byggnaden
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Eftersom folk här inne anser dessa vara terrorister och har jag inte helt fel är väl Guantánamo ett ställe där USA placerar sina terrorister?
Inte egna medborgare vad jag vet.
Citera
2021-01-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fängelse är snällt sagt, de har aktivt utsatt senatorer samt vicepresidenten för ett aktivt hot, det lär knappast sitta 8-10 år bakom lås och bom.

FOX News angav tidigare att dödsstraff är möjligt för någon som avbryter ett sammanträde i Senaten. Lär ju inte hända men ska vara ett allvarligt brott tydligen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Seriöst, en person håller på att ta sig in i kongressen? Jag är förvånad att de inte sköt fler.. Skrämmande, naturligtvis, men man ser massor av bilder på Reddit och Twitter med poliser som tar seflies med demonstranterna, massor. Var det majoritet svarta i gruppen hade de mer eller mindre mejats redan på trappan till Capitolium, det är min uppfattning. USA är inte som här och ni mammas tangentbordsriddare skulle heller inte komma undan med skit där.

Tycker polisen agerade korrekt idag.

Kollade på licesändningsrna och tyckte dom var ordentliga.

En skjuten "bara". Kunde varit många fler skjutna.

Men dom väntade på förstärkning och skingrade massorna på ett bra sätt
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Bara att jämföra hand tatueringen https://phillyantifa.org/wp-content/uploads/2018/09/17505064_1309634459117932_7336946609482264541_o-768x432.jpg
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/cdn.pbrd.co/images/JIrW0e6.jpg

Din andra länk fungerar inte.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Mesigt försökt till statskupp! Dom skulle kollat på videos från Ukraina för några år sedan, då var det molotovs etc, bättre effekt

Det var inget försök till statskupp som våra politiker och journalister påstår. Det var en demonstration mot valstölden. Synd att demokraterna kände sig tvingade att avrätta en liten tjej.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Förr eller senare kommer du och dina gelikar åtalas för landsförräderi, det här är bara början.

De som kallar mig för landsförrädare tenderar att vara samma personer som aktivt erkänner att de skulle peka ut vart svenska motståndsrörelser skulle finnas om Sverige vart invaderat, så jag tror nog knappast att jag lär bli klassad som det.

Speciellt inte då jag aktivt förespråkar utökad demokrati.
Citera
Medlem
415brushans avatar
CNN säger nu att det blir svårt att införa tjugofemte tillägget till USAs konstitution (25th amendment) eftersom Trump fortfarande har en hel del trump vänliga republikaner ("lakejer" som CNN kallar dem) på sin sida, som har rösträtt om detta.

Hur ska globalisterna (demokraterna) då avsätta Trump, vad har de för fredliga alternativ?
Citera
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ja hur menar du att ordet används generellt då på en värdslig basis?

I synnerhet om ungdomar som tycker att de är så unika att de har en värld inom sig som är större än den utanför jfr Felix recenserar om filmen "Hannah med h".

Detta har inte alls med trådämnet att göra; jag korrigerade endast ett ogenomtänkt inlägg som i sig var en pseudokorrigering.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Inte egna medborgare vad jag vet.

De har gjort det dock, det finns flera amerikanska medborgare som har hamnat där efter 9/11
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in