2021-01-07, 00:16
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Facebook har nu raderat videon där Trump uppmanar demonstranterna att gå hem.

Videon som uppgavs ha startat upploppen ligger dock kvar.

Ett mycket märkligt agerande av Facebook.
Vill företaget att upploppen förvärras?

Facebook är pro Demokraterna och rätt anti Trump, så det skulle inte förvåna mig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konden
Ja det var ett väldigt riskabelt skott.

Kan ha varit därför skottet avfyrades högt upp på tjejen.

Hon stod även högt upp.

I vanliga fall siktar dom på "Centre of mass", men detta kändes som ett skott placerat högre upp. Kanske för att undvika korseld till viss del? Vi får se vad polisen släpper för info om detta.

Sen kan man ju undra vad poliserna som står på samma sida faktiskt gör? De ser ju ut att mest stå och titta på när demonstranterna försöker bryta sig in genom dörren. Sen pang är tjejen skjuten.
Citera
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vilken stream följer ni? CNN är lite tröttsam, vill se live-stream direkt från gatan

Jag har följt händelserna via ABC:s livesändning på youtube där också andra kanaler såsom NBC, BBC, Sky News mfl har livesändningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Ja vem blir inte livrädd när en liten tjej kommer springandes mot en.
Det var väldigt många fler i folkmassan än poliser vid det här tillfället. Det var innan förstärkning kom.

Poliserna var i ett otroligt underläge.

Folkmassan höll på att bryta sig in till senaterna. Genom att slå sönder rutor och bryta sönder dörrar.

Klart som fan när polisen är i underläge på det sättet att som öppnar eld
Citera
2021-01-07, 00:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han misstänktes för att eventuellt ha försökt betala med en falsk tjuga (det visade sig vara en äkta sedel senare).

Det går knappast att jämföra situationerna

Klart det gör din jävla mupp han skulle ju enligt dig ÅTLYDA POLISORDER eller hur? alltså hans eget fel att han gör motstånd mot polisen... samtidigt som han var hög som ett hus på fentanyl.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kvinnan som nu är bekräftad död var hon en republikan som var med eller vem var hon?

Det lär bli en het debatt framöver, om BLM kunde skapa en opinion av George Floyds död lär detta också bli något liknande
Nej media har inget intresse av att lyfta fram den händelsen, mediajudarna har endast intresse av att lyfta fram sådant som kan användas för att hetsa minoriteter emot vita människor.

Mitt blod kokade när jag såg händelsen. Jag undrar om det var en kommunistiskt lagd polis som sköt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Är inte Kalifornien i det närmaste bankrutt? En stat med alla goda förutsättningar hamnar under vanstyre. Demokratiska politiker verkar som en slags inverterade kung Midas. Allt kung Midas rörde vid blev till guld, medan för demokratiska politiker verkar vara det motsatta.
Det pågår en stor California Exodus. Folk flyr de höga skatterna, kriminaliteten, hemlösheten, drogerna.
Ben Shapiro, Joe Rogan och andra kändisar har flytt delstaten ( av skatteskäl)
"Hollywood Apocalypse: The rich and famous are fleeing in droves" https://www.dailymail.co.uk/news/article-8631063/amp/Hollywood-Apocalypse-rich-famous-fleeing-droves.html
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är flera gripna. Vilka straff kan man tänka sig man får för försök till statskupp?

Trump kommer benåda alla gripna ✌️
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Ja, men det är knappt hälften som brukar rösta...

Det kan jag hålla med om, men republikanska partiet måste vakna upp nu och inse att de måste kasta ut teaparty rörelsen helt, republikanerna dör sakta men säkert i takt med att babyboomers dör av hög ålder.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Pence är för övrigt en liten råtta.

GOP kan ju glömma att bli omvalda efter det här. Trump har ca 52 miljoner människor bakom sig. Dessa kommer knappast att stödja GOP från och med nu.

Härligt, bra att få dem ute ur den politiska arenan då.
Lycka till att ställa upp utan något av de två partierna i ryggen.
Blir många sköna blå år framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det var ju så fjantigt att du till o med vet själv att det inte stämmer.
Ta och kolla på videon: https://banned.video/watch?id=5ff63502f23a18318ceb28a7

Ser du något annat än poliser och brunskjortor på plats? Nej just det, enbart poliser och Trumpetter som är så jävla korkade att dom tycker det är en bra ide att storma byggnaden. Skottet kommer kommer troligtvis inifrån; tror du på fullt allvar att någon vänsteraktivist brutit sig in före för att sen invänta skottläge på en Trumpett? Vissa är helt enkelt så korkade att tågen stannar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte samma sak dock, det som skedde i somras var inte ett aktivt och direkt hot mot Vicepresidenten samt samtliga senatorer som sitter i senaten.

Senatorer och kongressledamöter har jag ingen som helt medlidande med. Jag tycker mer synd om vanliga människor som får sina liv förstörda.
Då i somras uttryckte Biden förståelse för demonstranterna som härjade vilt på grund av att en brottsling hade dött. Men nu håller han på att skita på sig när några demonstranter går in i maktens högborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in