2021-01-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Det är förstås lätt att säga nu, men jag hade fått en känsla av att det här inte var ett rånmord utan att det var en psykiskt störd person som utfört det.

Rånmord utfört av en psykiskt störd person verkar det vara.
Citera
2021-01-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Skitsnack, det är inte alls "100ggr värre än fängelse", det är precis tvärtom.

Tvärtom? Snälla du kolla upp innan du svarar.
Citera
2021-01-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Det är förstås lätt att säga nu, men jag hade fått en känsla av att det här inte var ett rånmord utan att det var en psykiskt störd person som utfört det.

En psykiskt störd(empatilös) person på flykt och som behövde pengar? Tacka rättsystemet för att man lät han löpa.. undrar vilka som röstat för detta?
Citera
2021-01-06, 23:15
Medlem
HerrRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Mördaren? Förvånad över etnicitet? Nej.
https://www.bildtagg.se/bild/d7tgt2mil1znvx49yr3rkgn1
Jo, faktiskt! Inte varje dag man hör talas om en Polsk/Thailändsk GM.

Jag har en bekant som jobbar på Helix, dock inte på avdelningen med dom "värsta" fångarna utan mer hos dom som knarkat lite för mycket och bränt hjärnan.
Där är det inga promenader osv. Det är tvångsmedicinering och dom får vistas i ett gemensamt vardagsrum under dagen och får gå ut på en liten inspärrad gård en liten stund. Dom flesta sitter där för livet, jävligt sällan någon kommer ut.
Citera
2021-01-06, 23:15
Medlem
Har polisen plockat in denna polack /thai snubbe ? Eller har de släppt även denna person ?
Citera
2021-01-06, 23:16
Medlem
Ännu en gång en utlänning om än en hybrid. Nu ska vi se till att finansiera runt 3000 kr om dagen av våra skattepengar, så att han får god mat och husrum.

Varför är jag inte förvånad? Varför greps en annan misstänkt tidigare idag, om de ändå väntade på DNA träff. Snubben har varit på rymmen ett par veckor, nu lades det resurser och han blev gripen omgående efter resultatet av DNA.
Citera
2021-01-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Har polisen plockat in denna polack /thai snubbe ? Eller har de släppt även denna person ?

Han är gripen.
Citera
2021-01-06, 23:20
Medlem
Ett nederlag för rättsstaten att den här extremt labile ynglingen bara kan springa från sin bevakare och orsaka mer död och mer sorg. Nu har han sprungit färdigt. Nu blir det eget rum med vadderade väggar.
Citera
2021-01-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRandom
Jo, faktiskt! Inte varje dag man hör talas om en Polsk/Thailändsk GM.

Jag har en bekant som jobbar på Helix, dock inte på avdelningen med dom "värsta" fångarna utan mer hos dom som knarkat lite för mycket och bränt hjärnan.
Där är det inga promenader osv. Det är tvångsmedicinering och dom får vistas i ett gemensamt vardagsrum under dagen och får gå ut på en liten inspärrad gård en liten stund. Dom flesta sitter där för livet, jävligt sällan någon kommer ut.

Byggnaden har inte ens 10år på nacken. Tvivlar starkt på att du har nån insikt alls, din bekanta snackar skit uppenbarligen.
Citera
2021-01-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgransplundring
Känns ändå sådär.
Han har varit på rymmeni 1 månad. Utför ett mord, och 4 dagar senare hittas han.
Synd att det ska krävas ett mord för att ett psykfall ska hittas snabbt...

Det känns verkligen läskigt att såhär i efterhand få veta att han har hängt runt här i snart en månad. Ren tur att inte jag eller mina anhöriga har råkat träffa på honom, vi har ju gått själva genom parken som vanligt och handlat på både Hemköp och Willys som vanligt, helt ovetandes.

Skönt att polisen faktiskt gör sitt jobb galant och hittar honom snabbt nu, men jag tycker som du att de borde ha gjort den insatsen direkt så hade Joakim levt idag.

Undrar om det var han som också rånade en tjej den 15 december, han lär ha behövt pengar om han precis hade rymt. Undrar hur många fler rån och inbrott som kommer att kunna knytas till honom, på något sätt har han ju fått mat och pengar den här månaden.
Citera
2021-01-06, 23:27
Medlem
HerrRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Byggnaden har inte ens 10år på nacken. Tvivlar starkt på att du har nån insikt alls, din bekanta snackar skit uppenbarligen.

Tro vad du vill tufft att ta sig ut från rättspsyk är min uppfattning, har någon statistik som säger att man oftast sitter längre i fängelse så ger jag mig.
Citera
2021-01-06, 23:32
Medlem
Råkade ctrl v

Jag tycker det helt otroligt att han kunde rymma från rättspsyk, dom ska inte få gå runt och promenera. Vi skulle inte tillåtit mördare på Kumla göra likadant. Sverige måste sluta dalta med brottslingar. Sinnessjuka eller inte
Senast redigerad av IlyushaSnegiryov 2021-01-06 kl. 23:34. Anledning: Fel text
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in