2021-01-06, 22:37
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomizan
Ledsen att gå lite off topic.

Men är det någon som kan svara på hur det kan komma sig att en dömd mördare får komma ut på en permission utan att ha någon form av elektronisk fotboja?
Vi bedömde inte honom som farlig är väl det klassiska svaret i Sverige.
Citera
2021-01-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Och att sitta på rättspsyk är 100ggr värre än fängelse i Sverige.

På vilket vis är det värre? Är bara nyfiken.
Kan tänka mig att det kan vara värre med tanke på eventuell tvångsmedicinering, men hurdant är livet där i övrigt? Sitter de inspärrade på rum eller är det typ öppen verksamhet med personal?
Citera
2021-01-06, 22:40
Bannlyst
Tack Sverige. NI gör det igen verkligen!

Jag har gått på promenader utanför helix rättspsyk i Huddinge och dessa jävla psykfall får gång på gång promenera runt fritt med någon 150 cm tanig kvinna som "vakt". Inte konstigt att dom kan fly då. Jävla fittland.
Citera
2021-01-06, 22:42
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomizan
Ledsen att gå lite off topic.

Men är det någon som kan svara på hur det kan komma sig att en dömd mördare får komma ut på en permission utan att ha någon form av elektronisk fotboja?
Skulle tro att det anses vara kränkande för den intagne.

I vilket fall som helst så finns det bättre saker på marknaden än elektriska fotbojor. Dom övervakar bara och larmar när en person lämnar ett visst område, USA visar vägen med riktiga elektriska fotbojor. Inför man sådana här så är det helt klart slut på rymningar när psyksjuka och andra är på permission.

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2015/06/-handcuffs-shock-prisoners/396674/
Citat:
The 80,000-Volt Handcuffs That Let Cops Shock Prisoners

The quiet rise of “Stun-Cuffs” give police officers, prison guards, and bailiffs an easy way to electrify people into submission.
Citera
2021-01-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Kanske en dum fråga, men vad är helix?
Ett högsäkerhets fängelse. Ligger i Huddinge bakom Flemingsberg/ Visättra
Citera
2021-01-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockaren99
Det jag inte fattar: mördare rymmer från rättspsyk 12-13 december nånting. Internationellt efterlyst.

Sen får polisen dna-träff på honom nu och då tar de honom på stubben. Varför tog de inte honom för 3,5 veckor sen om de nu kunde hitta honom så snabbt? Har de inte alls letat? Han var ju förrymd mördare från rättspsyk, det borde väl ha varit skäl nog?

Hade polisen gjort det hade Joakim levt.

De fick väl tips om var han fanns, när de gick ut med signalement nu i samband med detta uppmärksammade mord. Tidigare hade de inte en susning om var han fanns.
Citera
2021-01-06, 22:50
Medlem
En rymling från rättspsyk. Hmm ja det bevisar ju bara nu att idiotjäveln ska sitta där för alltid......
Citera
2021-01-06, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Ett högsäkerhets fängelse. Ligger i Huddinge bakom Flemingsberg/ Visättra
Högsäkerhet? Psykfallen får ju fan gå ut på promenader titt som tätt.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tror absolut att det var ett rånmord och inte har ett dugg med hans familj att göra.

Jag ber om ursäkt för mitt vilda spekulerande kring beställningsmord. Mitt djupa deltagande till de anhöriga.
Citera
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Ska vara DNA träff från detta mord
(FB) Enskede: Mahmoud Alizade, 17, knivdödad på gymnasium 2017-12-13
Citera
2021-01-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så hur fick dom DNA träff på honom då?
Troligen skar han sig i handen när han stack BO. Polisen väntade nog på Dna resultatet.
Citera
2021-01-06, 22:53
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopett
Någon som vet vad det gripna aset heter och om han är solbränd?

GM bild och namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in