2021-01-05, 18:56
Bannlyst
Efter att ha lyssnat klart på Kväll med Svegot och deras "nya" morgonprogram... Vafan är det här? Det har ju degenererat totalt. Tre gubbar i yngre medelåldern som sitter och fnissar som tonårsflickor över citroner?
Citera
2021-01-05, 19:03
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ja. Berätta mer.

Det är pga Offerviljas ihärdiga kamp mot Dumrid och Bögrad som de känner sig tvungna att sparka Daniel. Efter det är DFS/Svegot helt befriade från idioter och Sveriges viktigaste boomer/Thai-nationalister kan fortsätta färden mot befrielsens dag.
Citera
2021-01-05, 19:44
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det är pga Offerviljas ihärdiga kamp mot Dumrid och Bögrad som de känner sig tvungna att sparka Daniel. Efter det är DFS/Svegot helt befriade från idioter och Sveriges viktigaste boomer/Thai-nationalister kan fortsätta färden mot befrielsens dag.
Ja, jag har absolut varit den viktigaste personen i kampen för att få bort Dumrid & Bögrad från DFS/Svegot och hela den nationella rörelsen. Min makt är enormt stor. Bevis för det har jag fått från att Magnus Södermans vänner, NMR-eliten och många andra har kontaktat mig. Om det inte hade varit för mig så hade Ingrid Carlqvist fortfarande varit vice ordförande i DFS och suttit och spridit sin kontrajihadism i Radio Svegots poddar.

---

Imorgon kommer det att bli intressant, för då ska nämligen färöingen Frodi Midjord göra sin debut i Radio Svegot. Jag är väldigt förtjust i Frodi. Han är intelligent, snygg och tuff i en härlig kombination!
Citera
2021-01-05, 20:38
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, jag har absolut varit den viktigaste personen i kampen för att få bort Dumrid & Bögrad från DFS/Svegot och hela den nationella rörelsen. Min makt är enormt stor. Bevis för det har jag fått från att Magnus Södermans vänner, NMR-eliten och många andra har kontaktat mig. Om det inte hade varit för mig så hade Ingrid Carlqvist fortfarande varit vice ordförande i DFS och suttit och spridit sin kontrajihadism i Radio Svegots poddar.

---

Imorgon kommer det att bli intressant, för då ska nämligen färöingen Frodi Midjord göra sin debut i Radio Svegot. Jag är väldigt förtjust i Frodi. Han är intelligent, snygg och tuff i en härlig kombination!

Frodi har sagt att de flesta "asperger-typerna" vid det här laget är borta från de nationella kretsarna.
De flesta.
Citera
2021-01-06, 18:51
Medlem
MrRainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Då var det väl jättebra att vi stack från NMR. Ni slipper oss otrogna och ni slipper försörja Lund. Vi har vår kampsportslokal och vi stör ingen. Det är väl toppen!?

Jag vet att Frändelöv läser flashback. Minns en morgonradio jag lyssnade på där han faktiskt nämnde ditt nick på flashback i en diskussion om hur dumma och elaka vi är här.
Citera
2021-01-06, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Jag vet att Frändelöv läser flashback. Minns en morgonradio jag lyssnade på där han faktiskt nämnde ditt nick på flashback i en diskussion om hur dumma och elaka vi är här.
Awww! Det är andra gången jag blir omnämnd i en uppmärksammad podcast. Känner mig nästan lite dum nu som sagt så mycket elakheter om Sverige vaknar och jag fick aldrig chansen att be Daniel om ursäkt innan han blev entledigad.
Citera
2021-01-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenedictusXVI
Varför fick Frändelöv sparken?

Faktiskt mer spännande att följa Frändelövs framtida karriär än tjockisarnas säljande i sin podd.

Kommer Daniel byta efternamn ännu en gång? Han har ju viss vana.
Citera
2021-01-06, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Faktiskt mer spännande att följa Frändelövs framtida karriär än tjockisarnas säljande i sin podd.

Jag tror nog han kan ha en rätt stor publik på egen hand, så möjligheten att köra ett eget race är nog inte omöjligt, men frågan är vilket kontaktnät han har idag jämfört med tiden i Göteborg.
Citera
2021-01-07, 20:11
Medlem
Offerviljas avatar
Premiäravsnittet av Radio Svegots nya podcast Veckans hädelser:

https://www.spreaker.com/user/svegot/veckans-haedelser1

Kärlek till Fróði Midjord, Eivør Pálsdóttir och alla världens färöingar!

Faroe Islands My Mother

❤️
Citera
2021-01-07, 20:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Sant, Dan och Magnus är ute. Conrad är inne. Vem orkar fortfarande lyssna på Dan och Magnus gagga om samma saker som för 8 år sedan. De gör "förändringar" och "förnyar" sig, men kvar är i slutändan samma gamla trötta innehåll men med en annan fasad. Conrad däremot har potential.
Citera
2021-01-08, 20:05
Medlem
Vredenselds avatar
24/7 Radion är tillbaka igen, tycker det är ett trevligare upplägg.
www.svegot.se

Gillar man inte nationell-musik så är det inte rätt ställe att hänga kanske^^
Sjukt hur mycket musik det har gjorts genom åren.

Björn Björkqvist får fylla de skor som Daniel lämnat. Men kanske kommer Frändelöv tillbaka i någon podform istället. Tackar Frändelöv för hans jobb iaf. Lättat upp många mornar.

Veckans schema.
Måndag 20:00 Kväll med Svegot
Tisdag 08:00 Sverige vaknar
Tisdag 20:00 På gamla och nya stigar med Jalle Horn och vänner
Onsdag 08:00 Sverige vaknar
Onsdag 20:00 Veckans hädelser
Torsdag 08:00 Sverige vaknar
Torsdag 20:00 Passningen
Fredag 20:00 Fredagstinget

Antar att kommande veckor ser liknande ut. Ser måndags-sändningar som grundläggande för hela verksamheten. Det var så det började en gång i tiden, ur detta har resten kommit.

Uppmuntrar människor att åka upp och kolla på huset i Älgarås. Ger en konkret bild av att det går framåt. Inspirerande.
Senast redigerad av Vredenseld 2021-01-08 kl. 20:11.
Citera
2021-01-08, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
24/7 Radion är tillbaka igen, tycker det är ett trevligare upplägg.
www.svegot.se

Gillar man inte nationell-musik så är det inte rätt ställe att hänga kanske^^
Sjukt hur mycket musik det har gjorts genom åren.

Björn Björkqvist får fylla de skor som Daniel lämnat. Men kanske kommer Frändelöv tillbaka i någon podform istället. Tackar Frändelöv för hans jobb iaf. Lättat upp många mornar.

Veckans schema.
Måndag 20:00 Kväll med Svegot
Tisdag 08:00 Sverige vaknar
Tisdag 20:00 På gamla och nya stigar med Jalle Horn och vänner
Onsdag 08:00 Sverige vaknar
Onsdag 20:00 Veckans hädelser
Torsdag 08:00 Sverige vaknar
Torsdag 20:00 Passningen
Fredag 20:00 Fredagstinget

Antar att kommande veckor ser liknande ut. Ser måndags-sändningar som grundläggande för hela verksamheten. Det var så det började en gång i tiden, ur detta har resten kommit.

Uppmuntrar människor att åka upp och kolla på huset i Älgarås. Ger en konkret bild av att det går framåt. Inspirerande.
Japp, vi fick en fantastisk inblick under deras treårjubiléum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in