2021-01-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja exakt, folk tror ju att man utför grova brott i vardagskläder som är utmärkande. Tänka utanför boxen finns ju inte hos alla.
Vad tror du folk med normalskapade hjärnor tror?
En pundare med fucking snedtänding? Sen så fattar jag vad du menar.
Men spela inte Allan för det. Jag har svår att se att man maskerar sig för typ 500 spänn och knivar någon till döds? Så är det fortfarande i min värld. Även om jag vet att verkligheten är annan många gånger.
Citera
2021-01-06, 15:48
Avslutad
Att folk hakar upp sig på atg han tog ut pengar från bankomaten.

Kan det inte ha varit så enkelt att han betalade hela notan med sitt kort på restaurangen och att hans tjej tänkte betala hälften, varav han fick hennes kort för att ta ut dom pengarna.

Alla har ju inte swisch.
Citera
2021-01-06, 15:49
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Det går inte att spåra datatrafik på det sättet utan att ha telefonen.
Om det är så, I stand corrected. Jag trodde att även datatrafiken loggade ip-nummer man skickar/får data ifrån. Sedan kan det vara spoofade adresser och krypterat innehåll men att själva uppkopplingen mellan två punkter sparas.
Citera
2021-01-06, 15:53
Medlem
Citat:
Har någon lurat ut vad det är för byxor GM har på sig?

De är väl för tajta för att vara såna basketbyxor som man kan riva av sig genom knappar på sidorna.

troligen adidas fotbollsbyxor, adidas är helt klart

ser dock otränad ut, taskig hållning lite säck över det hela, troligen en jugge...längd och adidas= jugge :-)
Citera
2021-01-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Att folk hakar upp sig på atg han tog ut pengar från bankomaten.

Kan det inte ha varit så enkelt att han betalade hela notan med sitt kort på restaurangen och att hans tjej tänkte betala hälften, varav han fick hennes kort för att ta ut dom pengarna.

Alla har ju inte swisch.

Så kan det ha varit men det naturliga hade då varit att de gick tillsammans till bankomaten när de lämnade stället. Det är en oklarhet som helt naturligt leder till spekulationer. Det kan säkert finnas mer rimliga förklaringar. Polisen/åklagaren går kanske ut så småningom och säger att de inte misstänker henne. När de gjort läxan.
Citera
2021-01-06, 15:59
Medlem
Tycker att den mördade verkar vara en udda fågel. Sett till vänkretsen på FB verkar det inte finna någon större krets av vad man kan kalla "vanliga" vänner. Profilen med vad jag förmodar är ett tidigare namn ser ut att kretsa en del kring porr. Kan säkert ligga en hund begraven i detta.
Citera
2021-01-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Tycker att den mördade verkar vara en udda fågel. Sett till vänkretsen på FB verkar det inte finna någon större krets av vad man kan kalla "vanliga" vänner. Profilen med vad jag förmodar är ett tidigare namn ser ut att kretsa en del kring porr. Kan säkert ligga en hund begraven i detta.

utveckla ditt resonemang
Citera
2021-01-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag har hört att Js flickvän ska ha varit invandrare. Då borde hennes familj kollas upp. risken är stor att J blev hedersmördad eftersom flickvännens familj inte ville att dottern skulle vara ihop med en svensk. Hennes familj kan lätt ha lejt vilket kronvrak som helst som hänger vid Rinkeby eller Björns Trädgård eller liknande för några tusenlappar.

Varför är sen så stor då?
Hedersmord? Då är det ju kvinnan som ska råka illa ut
Citera
Medlem
Maravillas avatar
Läste på aftonbladet att övervakningskameran fångade hur GM, efter ha huggt BO första gången, vänder tillbaka för att hugga igen. Det lutar ju verkligen åt att dådet var personligt.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Om han har klätt sig för att utföra en uppgift och sen kasta kläderna tar det nog tid innan någon känner igen kläderna. Jackan är ju tio år gammal, det talar väl för att den är införskaffad för uppgiften, alternativt att den låg långt in i garderoben och är använd för att dumpas.
Detta tror jag också. Utstuderat val av klädsel.
Citera
2021-01-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Märkligt att ingen känt igen honom nu?
Den där klädseln känner man igen. Kläder som sticker ut mer än mängden.
Men jag är ju helt övertygad om om att han kommer gripas. Men vore helt åt helvete om det dröjer .
Polisen vet nog ganska väl vem det är vid det här laget.
Citera
2021-01-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
utveckla ditt resonemang

Okonventionellt att skylta med sitt intresse för porr. Får bara en känsla att detta inte är en average Joe, utan snarare någon i gråzonen. Verkar inte finnas fb-vänner av typen släktingar, skolkamrater etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in