2021-01-06, 13:08
Medlem
mrmoonlightss avatar
Tonårig gängkriminell med hög testosteronhalt, lågt IQ och invandrarbakgrund. Vi har sett det förut. Joakim var på fel plats vid fel tillfälle, det är nog den bistra sanningen. Förmodligen tar dom killen på kamerabilder och förklaringen kommer att vara att han inte menade att döda honom. Han får fyra år sluten ungdomsvård.
Citera
2021-01-06, 13:08
Medlem
Eftersom folk fortfarande verkar diskutera jackan:

(FB) Rissne 2021-01-02: Joakim Forsberg knivmördad vid Bankomat

Råder väl inget tvivel om att det är rätt.
Citera
2021-01-06, 13:19
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Kan folk sluta spekulera i varför BO tog ut kontanter och varför flickvännen tappade bort sin telefon, allt som kan sägas om det är sagt redan nu är det bara upprepningar sida upp och sida ner. Ni kacklar som kärringar!
/.../
Jag skrev för några sidor sedan (men fick inget svar för frågan drunknade väl i allt tjafs) att det var stor aktivitet med poliser i Sundbybergs centrum igår kväll, de åkte runt och spanade och jag frågade om det var samma pådrag i Hallonbergen, Rissne m.fl närliggande områden eller sökte de efter någon just i Sundbyberg?
Bra inlägg! Tråden vore fan så mycket bättre utan alla Poirot- och Ms Marple-skallar med sina idiotiska teorier.
Jag tror vi kan fastställa följande: GM är en invandrad man av yngre årsmodell, sannolikt narkoman.
Jag tror inte han tillhör något gäng, eftersom ingen ur den vanliga 'gängsvansen' har kommenterat här om vem det kan vara.
Kläderna han bar är åratal gamla. Det är inte sannolikt att en kille som varit här i max 5 år normalt klär sig så, därför tror jag att han tagit kläderna i ett insamlingsskåp för återvinning av kläder var som helst på stan, i syfte att 'maskera' sig vid det planerade rånet.
Dessa plagg har han nu gjort sig av med, sannolikt genom det vanliga sophanteringssystemet, och därför hoppas jag att polisen har bett personalen i renhållningen och sopförbränningen att hålla ögonen öppna. Hittas något av plaggen kan det med sannolikhet fastställas var och när det kasserades, och t.om. var han hittat dem (om f.d. ägaren ger sig tillkänna). Hallonbergen är en het kandidat som hemvist för GM, men mest angeläget nu är nog att 'säkra' troliga ställen för vidare rån, då GM:s knarkberoende kräver ständig påfyllning och därmed nya rån. Därav polisens span på stan i Sumpan. Hoppas också att de får upp nåt spår bland sina langarkranar, den här snubben har nog ingen 'personlig leverantör' i det avseendet!
Citera
2021-01-06, 13:22
Medlem
Det var väl någon som satt anhållen i söndags men släpptes.

Är nyfiken vad anledningen var till att han plockades in.
Citera
2021-01-06, 13:25
Medlem
De behöver bara kolla kamerorna från tbaneuppgångarna i Rissne, Rinkeby, Tensta och Hjulsta till att börja med, kanske upp till en vecka bakåt i tiden, idioten kanske har använt den jackan annars också och då kan man hitta hans ansikte också kanske.
Citera
2021-01-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det här måste vara brottsoffrets Facebook-profil:

https://www.facebook.com/joakim.lofqvist.1

Det var ingen konst att hitta den. I likhet till flickvännen har han också väldigt få vänner.

Man kan välja om man vill synas som vän på facebook om den som söker inte är vän med bägge.
Citera
2021-01-06, 13:32
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Är det något mer du vet, så kan vi snart lösa mordet.

Allt skitsnack om hedersmord kan läggas ner.

Mordet var ett rasistmord. Det är en afrikan som hatar svenskar och thats it.
Citera
2021-01-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
En Forsberg dejtar nån slags jävla "F*ouzi* eller vad hon hette

fan, do the math

Dejtar? Två barn ihop. Långsam heder.
Citera
2021-01-06, 13:55
Medlem
Wheatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
Vem fan utför ett beställningsmord med kniv? Är det för att frugan är babbe som avskrap som du lider av någon form av tvångstankar att hon måste vara inblandad?

Vad dillar du om? En känsla är väl väldigt långt ifrån en tvångstanke?
Citera
2021-01-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Instämmer. Jag får kalla kårar av flickvännens svar i intervjun. Hon är totalt frånvänd det faktum att hennes man nyligen har mördats framför ögonen på henne.

Beror ju på hur bra svenska hon pratar. Kan hon inte språket så bra kan ju en utskriven intervju bli märklig.
Citera
2021-01-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Misstänker att det gått till så här. Paret är på restaurangen och äter och sedan ber flickvännen honom att ta ut pengar på hennes kort av nån anledning. Jocke går ut och gör detta och samtidigt skickar tjejen ett meddelande att nu är han på väg till gärningsmannen vid bankomaten. Enligt tidningen stod gärningsmannen vid bankomaten medan andra tog ut men gjorde inget för att sedan hugga just honom. Att han först hugger och sedan återvänder tycker jag visar att han ville säkerställa att han skulle dö. När flickvännen sedan lämnar restaurangen och hittar Jocke. Så kan man ju undra att om hon nu givit honom sitt kort hur har hon då kunnat betala för maten på restaurangen? och om maten var betald varför satt hon då kvar? När hon sedan är hos Jocke har hon märkligt nog tappat sin mobil vilket lämpligt nog döljer spår av samtal till gärningsmannen. Istället lånar hon en telefon och ringer hans chef men kunde hon det numret utantill ellet hade Jocke sin mobil kvar efter rånet. Varför ringa hans chef? Hon borde ju vara jätte chockad ?När man sedan löser hennes intervju med media känns det som att det är sådant som händer men jag har många vänner så det skall nog gå bra. Sedan frågar hon pressen om mördaren är fast. Låter som hon försöker få ut info om fallet. Att man sedan sett en liknande klädd person dagarna efter med kniv låter som att nån ringt in ett villospår då det inte hörts av vad tipset kom ifrån. Inte säkert att denna kille ens var far till deras barn. Hon hade kanske en annan vid sidan om och skrivit han som fader för att få stanna i landet. Sådant har jag själv bevittnat. Som sagt min teori men självklart kan jag ha fel men tycker inte att slump stämmer eftersom det var tidigt på kvällen. Kläderna var säkert köpta för att vilseleda. Tror svar finns i hennes mobil om den kommer fram.

Man behöver inte ha mobilen rent fysiskt för att kunna spåra samtal/sms.
Citera
2021-01-06, 14:08
Avslutad
Vad ska GM göra när insatsstyrkan plötsligt bryter upp hela lägenhetsdörren och stormar lägenheten.

Ska han stå där och vifta med en liten kniv då?

GM:s dagar i frihet är nog räknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in