Citat:
Ursprungligen postat av
Queenjani
Kan folk sluta spekulera i varför BO tog ut kontanter och varför flickvännen tappade bort sin telefon, allt som kan sägas om det är sagt redan nu är det bara upprepningar sida upp och sida ner. Ni kacklar som kärringar!
/.../
Jag skrev för några sidor sedan (men fick inget svar för frågan drunknade väl i allt tjafs) att det var stor aktivitet med poliser i Sundbybergs centrum igår kväll, de åkte runt och spanade och jag frågade om det var samma pådrag i Hallonbergen, Rissne m.fl närliggande områden eller sökte de efter någon just i Sundbyberg?
Bra inlägg! Tråden vore fan så mycket bättre utan alla Poirot- och Ms Marple-skallar med sina idiotiska teorier.
Jag tror vi kan fastställa följande: GM är en invandrad man av yngre årsmodell, sannolikt narkoman.
Jag tror inte han tillhör något gäng, eftersom ingen ur den vanliga 'gängsvansen' har kommenterat här om vem det kan vara.
Kläderna han bar är åratal gamla. Det är inte sannolikt att en kille som varit här i max 5 år normalt klär sig så, därför tror jag att han tagit kläderna i ett insamlingsskåp för återvinning av kläder var som helst på stan, i syfte att 'maskera' sig vid det planerade rånet.
Dessa plagg har han nu gjort sig av med, sannolikt genom det vanliga sophanteringssystemet, och därför hoppas jag att polisen har bett personalen i renhållningen och sopförbränningen att hålla ögonen öppna. Hittas något av plaggen kan det med sannolikhet fastställas var och när det kasserades, och t.om. var han hittat dem (om f.d. ägaren ger sig tillkänna). Hallonbergen är en het kandidat som hemvist för GM, men mest angeläget nu är nog att 'säkra' troliga ställen för vidare rån, då GM:s knarkberoende kräver ständig påfyllning och därmed nya rån. Därav polisens span på stan i Sumpan. Hoppas också att de får upp nåt spår bland sina langarkranar, den här snubben har nog ingen 'personlig leverantör' i det avseendet!