Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-03, 21:00
Medlem
Mamoste är ju skriven där. Om han och frun (?) är skrivna på olika adresser får de väl skatteförmåner? Är de skilda (på papperet)? Bostadsbidrag? Nåt fusk för Försäkringskassan att se närmare på?
Citera
2021-01-03, 21:05
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Mamoste är ju skriven där. Om han och frun (?) är skrivna på olika adresser får de väl skatteförmåner? Är de skilda (på papperet)? Bostadsbidrag? Nåt fusk för Försäkringskassan att se närmare på?

Finns ingen myndighet som är intresserad av deras fiffel och brott.
Citera
2021-01-03, 21:19
Medlem
Så långt jag kan se är Shekarabi, invandrad från Iran (med mamma, fick avslag på asylansökan och gömde sig till dess de fick ett ja) och kurd. Har har ju också gjort sig känd för flera skumma saker, finansierat sin egen valkampanj i SSU med en intern fond, fusk med medlemsantalet i SSU för att få mera bidrag/fler röster med mer. Detta var då innan han utbildade sig till jurist...(!) Så han och Özz har tydligtvis en del gemensamma drag?
Citera
2021-01-03, 21:52
Medlem
Citat:
Så långt jag kan se är Shekarabi, invandrad från Iran (med mamma, fick avslag på asylansökan och gömde sig till dess de fick ett ja) och kurd. Har har ju också gjort sig känd för flera skumma saker, finansierat sin egen valkampanj i SSU med en intern fond, fusk med medlemsantalet i SSU för att få mera bidrag/fler röster med mer. Detta var då innan han utbildade sig till jurist...(!) Så han och Özz har tydligtvis en del gemensamma drag?

Finns det bevis på slutförd/ godkänd juristutbildning?
Citera
2021-01-04, 00:12
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Finns ingen myndighet som är intresserad av deras fiffel och brott.
Ang det fetade:
Du kan ha rätt i att myndigheten ifråga, dvs Skatteverket, inte intresserar sig för det folkbokföringsbrott som Mamoste Nujen ägnar sig åt.
Men då uppkommer frågan om varför Skatteverket väljer att inte bry sig och bara tittar bort, för visst har väl 'vänner av ordning', aktiva i denna tråd, redan anmält Mamoste Nujen för granskning?

Lite läsning:
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/369899.html#
Citera
2021-01-04, 00:29
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade:
Du kan ha rätt i att myndigheten ifråga, dvs Skatteverket, inte intresserar sig för det folkbokföringsbrott som Mamoste Nujen ägnar sig åt.
Men då uppkommer frågan om varför Skatteverket väljer att inte bry sig och bara tittar bort, för visst har väl 'vänner av ordning', aktiva i denna tråd, redan anmält Mamoste Nujen för granskning?

Lite läsning:
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/369899.html#

Om du bara visste, carinah78, om alla mina kontakter med SKV. Jag vet inte hur många det är vid det här laget. Men många. Jag kör högt och lågt. Eftersom jag själv betalar in min skatt och arbetsgivaravgift så har jag ett extra kärt förhållande till dom. (ja, jag är EGEN).

Dom på de lägre nivåerna är jättetrevliga och serviceminded. Och de intygar att de ska ta det till högre ort. Och de gör de säkert. Men det fastnar där.

Några har bestämt sig och lagt ett filter.

Undrar vad den där sorgliga svågern gör i Tyskland? Var han glad för att själv komma på ett sätt att komma undan eller var det Debila Debbie som skickade iväg honom? Eller Mamoste? Eller Özz?
Citera
2021-01-04, 01:38
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Özz twittrade på nyår, en regeringsmedlem svarar. Håller makten Özz om ryggen? Trots att han bygger svart och betalar för arbetet svart. Har Skatteverket fått instruktioner att lägga ner utredningen?

https://twitter.com/shekarabi/status/1344654590210355201

Det är oerhört stötande att se kriminella invandrare flabba i kapp i Sverige samtidigt som de så öppet fullständigt skiter i svenska lagar och regler.

Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Det råder enligt min mening inget tvivel om, att familjen Nujen av någon anledning skyddas av Sveriges maktelit. Både Özz Nujen och Debbie Nujen har sedan länge kontakter i det mycket inflytelserika vänsterliberala nätverk i landet, som innefattar såväl enskilda regeringsmedlemmar som högre ämbetsmän och myndighetschefer med rätt värdegrund. Det är därför ingen tillfällighet att Özz Nujen på Twitter har velat visa upp sin bekantskap med både f d socialförsäkringsministern Annika Strandhäll och hennes efterträdare Ardelan Shekarabi. Det är inte heller någon tillfällighet att han på Facebook har velat visa upp ett foto på sig själv tillsammans med landets överbefälhavare Micael Bydén. Det är nog i själva verket innebörden i hans senaste tweet, d.v.s. att "allt det andra..." (det otrevliga med de många svartbygge-, skatte- och brottsutredningarna?) "...kommer att lösa sig" - bara man har rätt vänner.

Det är oförenligt med en rättsstat att anmälda brott inte utreds av ett lands rättsvårdande myndigheter, i detta fall främst av polis- och skattemyndigheterna. Visserligen inleddes en förundersökning mot Nujens vad gäller den anmälda olagliga hotellverksamheten - men den är ju inte alls huvudsaken här. Debbie Nujen och Özz Nujen kan båda på skälig grund misstänkas för att uppsåtligen ha gjort sig skyldiga till undandragande av betydande skattebelopp från staten, genom att under flera års tid ha anlitat svart arbetskraft för färdigställandet av de fyra svartbyggena i Tingstäde. För sådana skattebrott utdöms i normalfallet fleråriga fängelsestraff.

(Jag kommer nog snart att bli tvungen att avsluta min medverkan i tråden. Jag har under de senaste månaderna nödgats ta hjälp av min dotter både med att läsa och skriva, då min syn på kort tid kraftigt har försämrats.)

Jag hoppas att du orkar stanna kvar och ro i land det du varit så stor del utav. Kan man inte komma åt Özz så måste man ju kunna anmäla myndigheterna?

Jag håller med dig om att det är skrämmande att så mycket makt håller Özz om ryggen. Man undrar om han har något på dem eller varför de väljer att göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tycker att du med detta ditt inlägg torgför och sammanfattar precis det som nog de flesta här i tråden känner och tänker, tack!

Det jag fetade är ju rättsstatens fundamenta, misstänkta brott skall utredas!

Det skall inte finnas ens skuggan av en misstanke kring att somliga i ett land skall särbehandlas rättsligt bara för att de råkar vara av betydelse för den nomenklatura som väljer att skydda de sina.
Sen kan man som bredvidstående verkligen undra på vilket märkligt vis familjen Nujen och särskilt då syskonen Debbie och Özz, anses vara skyddsvärda till den grad, att rättsstatens grundprinciper inte skall behöva gälla dem. Varför erbjuds de fara fram i gräddfil i det svenska samhället?

En fråga som egentligen inte behöver ställas: Varför ser eller hör vi inget från msm?
Medias totala tystnad och borttittande när det gäller Nujens, indikerar tydligt vilka msm uppfattar som uppdragsgivare. Det är uppenbarligen inte folket.

Tråkigt att behöva läsa om din försämrade syn, medianox. Väldigt trist.
En tröst kan det väl ändå vara att du har barn som månar om sin far och om lag och ordning, det i sig inger hopp.
Håller tummarna!

Instämmer. Det är otillständigt att Özz slipper granskning och straff samtidigt som svenskar kläms åt stenhårt för saker som är en bråkdel av detta.
Citera
2021-01-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt

Fr o m år 2003 beslutade Uppsala universitet att avsätta 30 platser i juristprogrammet enbart för sökande med utlandsfödda föräldrar. Jag utgår ifrån att Shekarabi var en av dem som utnyttjade den exklusiva möjligheten för invandrare att trots dåliga gymnasiebetyg antas till den högre utbildningen. Om han slutförde utbildningen och avlade juristexamen, vet jag inte.

Två kvinnor med svenska föräldrar som just gått ut gymnasiet med högre betyg än de 30 med invandrarbakgrund men som inte antogs stämde universitetet för otillåten diskriminering. De vann i tingsrätten och tilldömdes ett skadestånd på 75000 kr var. Domen överklagades av universitetet, som företräddes av justitiekansler Göran Lambertz. Men även hovrätten gav kvinnorna rätt och konstaterade i sin dom att positiv särbehandling och etnisk kvotering av sökanden till högre utbildning i Sverige är olaglig.
Senast redigerad av Sulamit 2021-01-04 kl. 06:48.
Citera
2021-01-04, 17:42
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Det är rätt häftigt att dessa kurder tackar Sverige för att vi tog emot dem och gav dem en utbildning genom att mygla och roffa åt sig på ALLA sätt de kan tänka sig.

Finns det nån manual för detta på utländska språk? Så att de inte missar några bidrag?

Ungefär som flyktingar som köper livshistorier som de kan dra när de åkt genom 9 säkra EU-länder för att nå hit till bidragsparadiset.

Krya på dig, medianox!
Citera
2021-01-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigbratt

«Han avlade juristexamen (LL.M.) 2007. Han var därefter notarie vid Länsrätten i Gävleborgs län åren 2008–2009. Efter notarietjänstgöringen återvände han till Uppsala universitet, där han var doktorand och bedrev forskningsstudier i offentlig rätt åren 2010–2013.[9] Shekarabi har inte disputerat.[10]» (Wikipedia)
Han måste ha avlagt examen för att få jobba som tingsnotarie.
Citera
2021-01-06, 00:44
Medlem
bluecafes avatar
Har svartjobbet på Gotland blivit utrett av polis/skatteverk/någon annan? Har det framkommit om det fanns ett företag eller inte?

Hittade några gamla artiklar där Akilov citeras med att "det fanns inget företag, det var några landsmän som erbjöd jobb" och Özz systers man säger att man anlitat en firma men vägrar säga vilket.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ozz-nujen-tillbakavisar-uppgifter-om-att-akilov-jobbat-svart

https://helagotland.se/samhalle/terroristens-arbete-pa-gotland-granskat-av-svt-hg15154533.aspx

Hittade också en PDF från advokatsamfundet som innehåller en del info.

https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/beslut-i-disciplinarenden/ingen_medverkan_till-betalningar_ingen_atgard.pdf

De skriver att de bekräftat att firman finns, men inte vilken det är eftersom allt är anonymiserat.

Citat:
Av den av nämnden inhämtade företagsinformationen framgår att C:s firma D
avregistrerades för F-skatt den 26 januari 2012 och avregistrerades i momsregistret samt
som arbetsgivare den 28 juni 2012.
Senast redigerad av bluecafe 2021-01-06 kl. 01:13. Anledning: lägger till relevant info
Citera
2021-01-06, 12:30
Medlem
Citat:
Har svartjobbet på Gotland blivit utrett av polis/skatteverk/någon annan? Har det framkommit om det fanns ett företag eller inte?

Om Polis/Skatteverket har utrett svartarbetet är okänt, eventuella förundersökningar/ utredningar har inte offentliggjorts.

Det är oklart om ett företag var anlitat för ombyggnationerna.

Enligt Özz och Debbie har de anlitat ett företag, men de har inte uppgivit vilket.

Enligt uppgift från Debbie i Advokatsamfundets utredning var företaget den enskilda firman Messi Service, ägare: Davids Titovs (Org.nummer 691205-XXXX ).

Enligt bygglovshandlingar gällande Villa Zetterling var ansvarigt företag Gotland Venture / Visbygg AB ( Org nr 556757-6938.

Enligt andra uppgifter har Svågern utfört arbetet själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in