Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Du kan ju fråga dig hur det hade sett ut, utan åtgärder. Har svårt att förstå din smilegubbe faktiskt.
Görs ingenting i Sverige riskerar vi totalt kaos om några veckor. Vi kommer snart inte att behöva något vaccin, för alla har ändå åkt på skiten, överlevt med eller utan skador eller avlidit. Verkar vara det övergripande målet.
Vi kan säkert göra
någonting, frågan är bara om det är särskilt förståndigt att stänga precis alla skolor.
Jag tycker inte att det ser ut som om att Tyskland eller U.K. lyckas bättre än någon annan med att pressa tillbaks viruset, därför märkligt att du tar de länderna som goda exempel.
Min smilegubbe symboliserar att jag skrattar åt dig därför att du tycks gripa efter precis vad som helst oavsett konsekvens. Panik?
Vad gäller att låta barn vara själva i hemmet hel eller del av dag så kanske det fungerar med friska barn även om det innebär en förhöjd risk för skador och dödsfall. Man glömmer dock att
många barn är diagnostiserade med allsköns bokstavskombinationer och är kanske inte helt lämpade att ta hand om sig själv hela eller delade dagar.
Av den anledningen tror jag helt enkelt inte på att total skolstängning på alla nivåer är en särskilt klok idé.