Citat:
England hade skolorna öppna i en dag och sedan stängde man ner.
Kritiken är inte nådig för att gjorde misstaget att öppna skolorna i en (1) dag.
Man kallar det för "madness" och superspridar-event i en av UK:s största tv-kanaler.
Barnen driver ju smittan.
Anders Tegnell hade blivit kastad i tjära och fjädrar om han ljugit för britterna som han ljuger för svenska folket.
'This is a very serious situation.'
School pupils must now switch to remote learning with exams unlikely to go ahead as planned.
https://twitter.com/GMB/status/1346348223963738113
Kritiken är inte nådig för att gjorde misstaget att öppna skolorna i en (1) dag.
Man kallar det för "madness" och superspridar-event i en av UK:s största tv-kanaler.
Barnen driver ju smittan.
Anders Tegnell hade blivit kastad i tjära och fjädrar om han ljugit för britterna som han ljuger för svenska folket.
'This is a very serious situation.'
School pupils must now switch to remote learning with exams unlikely to go ahead as planned.
https://twitter.com/GMB/status/1346348223963738113
När man läser detta känns det onekligen som att Sverige inte borde öppna skolorna på måndag. Man borde avvakta med att köra fysisk undervisning till dess att man fått ut vaccinet i stor skala. I annat fall riskerar vi en otroligt jobbig situation med överbelagda vårdavdelningar och enormt många döda. Dumt nu när vi är så nära en vaccinationslösning på covid19. Nu är ju människoliv absolut viktigast men frågan är om massvis med långtidssjuka, undanträngningseffekter och många döda inom vården ens går att försvara ur ett ekonomiskt perspektiv. Jag är inte så säker på det. Jag tror det kan bli jobbigt det här. Dessvärre tror jag inte FHM eller regeringen kommer agera innan det är försent. Preventiva åtgärder har verkligen inte varit något paradgren i denna pandemi.
Intressant att man har sådan annorlunda syn på det här i de flesta andra länder jämfört med Sverige. Här i Sverige verkar vi mer förorda att naturen ska ha sin gång. I de flesta andra länder tycks man värna sin befolknings hälsa. En viss skillnad minst sagt.