2021-01-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Denna text kom till efter att myndigheterna uppmärksammat att det slarvas med FISA-ansökningarna.

Varför läser du inte länkarna? Det blir ju meningslöst att svara dig till slut när du inte ens bemödar dig om det. Där framgår detta tydligt.

Eller menar du att FBI försvarar sig med att 'det är inte så noga' ha ha. Du är verkligen ett unikt korkat exemplar.
Ja men gick dom till botten med det eller stannade det vid att det verkade som det? Synd för er sida att USAs rättssystem inte är att lita på, om man ska lita på dig alltså.

Jag menar att FBI inte har som standard att fabricera bevis mot en folkvald president och att det är ett sjukt beteende, du menar att det är et litet misstag som sker hela tiden men har inte fått ett enda exempel på det så det verkar inte riktigt vara så vanligt som du vill ha det till.
2021-01-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Det var inte Rasmussen. De ifrågasatte också.
https://twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1346567250527080449

Det är den tweeten jag anmärker mot. Nog bör en seriös mediekanal poängtera att bilden är 2 år gammal och inte aktuell istället för att försöka skämta med datum.
2021-01-05, 23:27
Medlem
prominentens avatar
Absolut

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är den tweeten jag anmärker mot. Nog bör en seriös mediekanal poängtera att bilden är 2 år gammal och inte aktuell istället för att försöka skämta med datum.
2021-01-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja men gick dom till botten med det eller stannade det vid att det verkade som det? Synd för er sida att USAs rättssystem inte är att lita på, om man ska lita på dig alltså.

Jag menar att FBI inte har som standard att fabricera bevis mot en folkvald president och att det är ett sjukt beteende, du menar att det är et litet misstag som sker hela tiden men har inte fått ett enda exempel på det så det verkar inte riktigt vara så vanligt som du vill ha det till.

Undersökningen gällde Carter Page. Mig veterligen var han inte en sittande President.
2021-01-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
En sak till som jag funderat på:
Det ringde en person till Ralph efter att de förkunnat att räkningen var slut för dagen och sa att de skulle räkna vidare för att de "låg efter" på grund av avbrottet för vattenläckan.
Detta väcker frågor hos mig:

1. Enligt filmen var vattenläckan tidigt på morgonen 05-06 och uppstädad och klar tills de började räknearbetet. Hade de egentligen något avbrott under dagen på grund av vattenläckan som enligt filmen redan var uppstädad innan folk anlände?

2. Vem var det som ringde till Ralph och sa att de skulle fortsätta räkna? (kanske står i tråden men det har jag i så fall missat)

3. Hur visste den personen att de låg efter med arbetet?

4. Varför ringde den personen inte tidigare på kvällen när allmänheten, press, observatörer var närvarande och hade chansen att informeras om de ändrade tiderna?

5. Om den personen hade fått samtal från Ralph tidigare på kvällen att de låg efter med arbetet, varför tog de inte beslutet under det samtalet?

Bra frågor. Jag vet tyvärr inte svaret heller. Underligt alltihop. Sec of state påstår ju att det var någon annan valansvarig som ringde. Men dom borde ju att ha förstått att dom inte kunde fortsätta då när dom precis skickat hem alla observatörerna och gått ut med att dom stängde. Nej det ligger en hund begraven här. Kanske vi aldrig får reda på sanningen heller. Dom håller varandra om ryggen.

Men olagligt är det, även om ingen person kan ställas ansvarig, så har rösterna som räknats blivit olagliga pga detta.

Vet inte om någon åklagare kommer gå till botten med detta heller, men i sånt fall så kommer det ta tid innan vi får svar, om det ens går att få svar. Kanske med lite press på dom här valansvariga. Men troligen inte.
2021-01-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag frågar dig. Varför tror du folk anser att en fråga där inget svar finns betyder att det är debunked?
Varför tror du att domstolarna slängt alla påståenden om valfusk i papperskorgen?
2021-01-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Undersökningen gällde Carter Page. Mig veterligen var han inte en sittande President.
Haha absolut, undersökningen gällde Carter som ingick i Trumps kampanj. Målet var uppenbarligen Trump, du vet han dom smsade om att dom skulle stoppa. Det var inte Carter Page som skulle stoppas det var Trump, missade du det? Var det pga steele dossier vi fick en storm i media om alla bevis som hittades och som skulle släppas om hur Carter Page hade samarbetat med ryssarna för att Trump skulle vinna valet, net just det, det var ju ocskå Trump som anklagades där, missade du det också?

Återkom gärna när du landat. Kan behövas några år att komma in i hur samhället fungerar om man bott under en sten så länge.
2021-01-05, 23:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
En sak till som jag funderat på:
Det ringde en person till Ralph efter att de förkunnat att räkningen var slut för dagen och sa att de skulle räkna vidare för att de "låg efter" på grund av avbrottet för vattenläckan.
Detta väcker frågor hos mig:

1. Enligt filmen var vattenläckan tidigt på morgonen 05-06 och uppstädad och klar tills de började räknearbetet. Hade de egentligen något avbrott under dagen på grund av vattenläckan som enligt filmen redan var uppstädad innan folk anlände?
Nej men arbetet drog igång senare än tänkt.
Rösträknarna kom till platsen runt kl 7 men kunde inte börja ställa iordning maskiner och möbler i lokalen förrän efter kl 8.

Citat:
2. Vem var det som ringde till Ralph och sa att de skulle fortsätta räkna? (kanske står i tråden men det har jag i så fall missat)

Hittade ett transkript av Gabriel Sterlings tal (han pratade fort och det var rätt rörigt att lyssna på):

En sekreterare på Georgia State Office (delstatskontoret) fick höra att State Farm börjar stänga (framgår ej från vem). Sekreteraren blir lite irriterad eftersom han/hon tycker att de själva har ju jobbat ännu längre.. Så Chris Harvey på delstatskontoret ringer sin chef Rick Barron. Rick Barron lackar ur och ringer till Ralph Jones på State Farm Arena och säger åt honom att de ska fortsätta räkna...
Approximately 10:25, 10:30, the secretary in our office receives word that Fulton County is shutting down for the night at State Farm Arena. So as some of y’all who were there on election night recall, the secretary got a little irritated with this and made his feelings quite known. They said, “Some of us have been working through the night and we’re glad to see that Fulton County sees the need to just go ahead and knock off for the evening.”
So Chris Harvey, our elections director then calls Rick Barron the election director of Fulton County who was at the other location, which was their English Street warehouse, because he was doing election day activities. Chris calls Rick, Rick says, “We’re not shutting down,” while Chris says, “It looks like you are.” So then you can go back to the videotape and see Ralph Jones, take a phone call approximately almost 11 o’clock and you can see his shoulders kind of shrug. He takes the phone call, he’s being told at that point by his boss, Rick Barron, you need to stay and continue to scan.
Transkription av hela talet: https://www.google.se/amp/s/www.rev.com/blog/transcripts/georgia-secretary-of-state-office-press-conference-transcript-january-4-trump-call-senate-runoff-ele ction/amp

Citat:
3. Hur visste den personen att de låg efter med arbetet?

Borde ingå i hans arbete som ” election director of Fulton County” att känna till det.

Citat:
4. Varför ringde den personen inte tidigare på kvällen när allmänheten, press, observatörer var närvarande och hade chansen att informeras om de ändrade tiderna?
Verkar som
Om han ringde så fort han fick veta att de börjat stänga.

Citat:
5. Om den personen hade fått samtal från Ralph tidigare på kvällen att de låg efter med arbetet, varför tog de inte beslutet under det samtalet?
Vet inte om
De fick något sånt samtal - oavsett var de nog rätt trötta om de arbetat sen kl 7 på morgonen.
2021-01-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Vet inte om
De fick något sånt samtal - oavsett var de nog rätt trötta om de arbetat sen kl 7 på morgonen.
Men det måste dom ju ha fått eftersom dom hade stängt ner fast dom inte var klara. En hund är begraven här och detta som sec of state går ut med verkar vara en efterkonstruktion.
2021-01-05, 23:46
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Reuters skriver att man under tisdagen talat med nuvarande och tidigare rådgivare i Vita huset och att de ska ha sagt att USAs vice president Mike Pence under onsdagen i kongressen endast planerar att genomföra sin ceremoniella roll.

https://www.google.se/amp/s/in.mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN29A2J0
På ett sätt så är det ironiskt att det är just Mike Pence som kommer att sätta sista spiken i Trumpetens kista.

https://youtu.be/HxBPqCHFCcc
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Lägg ner nu. Vad gör du i en tråd som handlar om valfusk och incidenter? Om du fortfarande efter 30 000 inlägg här i tråden inte är mer insatt än att du ställer såna frågor?

Läs på och kom igen när du förstår vad som redan avklarats för sisådär 20 000 inlägg sedan, eller gå tillbaks och läs igen.

För ni kan ju aldrig klämma fram ett vettigt svar.
Om nu det var sådant uppenbart valfusk så varför hävdar då inte Trumpetens kampanj det för domstolen?
2021-01-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Borde ingå i hans arbete som ” election director of Fulton County” att känna till det.
Väldigt relevant fråga dock, hur vet man det? Och varför sa inte election officials till CBS News att dom skulle köra på för att dom låg efter, är det inte deras jobb att veta det?

Är det inte dessa personers jobb att veta vem som beordrade en stängning, kan man anta att den som tar beslut om ifall man ska sluta jobba också borde ha koll på om man ligger efter eller inte, själv kan jag tycka att om det är någon som ska veta den saken är det personen som tar beslut om att stänga ned.
2021-01-05, 23:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men det måste dom ju ha fått eftersom dom hade stängt ner fast dom inte var klara. En hund är begraven här och detta som sec of state går ut med verkar vara en efterkonstruktion.

Varför måste de fått det?
Det kan ju vara så att de (Ralph Jones) i normala fall skulle bestämma själva hur länge de orkar arbeta eller att det var förbestämt att de skulle stänga den tiden men sedan blev tillsagda att jobba extra eftersom de låg efter.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-05 kl. 23:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in