Citat:
Ursprungligen postat av
vinkelhak
Håller helt med. Bra resonemang. Det är därför som denna incident är ett så viktigt nyckelbevis i argumenteringen. Även om det inte är så stort så räcker det för att vända tex Georgia. Plus att det i sig är ett bevisat faktum och visar hur det har (kan ha) gått till i övrigt när det stängdes ner på natten mellan den 3:e och 4:e november men räknandet fortsatte.
Det väcker tillräckligt mycket misstankar.
En sak till som jag funderat på:
Det ringde en person till Ralph efter att de förkunnat att räkningen var slut för dagen och sa att de skulle räkna vidare för att de "låg efter" på grund av avbrottet för vattenläckan.
Detta väcker frågor hos mig:
1. Enligt filmen var vattenläckan tidigt på morgonen 05-06 och uppstädad och klar tills de började räknearbetet. Hade de egentligen något avbrott under dagen på grund av vattenläckan som enligt filmen redan var uppstädad innan folk anlände?
2. Vem var det som ringde till Ralph och sa att de skulle fortsätta räkna? (kanske står i tråden men det har jag i så fall missat)
3. Hur visste den personen att de låg efter med arbetet?
4. Varför ringde den personen inte tidigare på kvällen när allmänheten, press, observatörer var närvarande och hade chansen att informeras om de ändrade tiderna?
5. Om den personen hade fått samtal från Ralph tidigare på kvällen att de låg efter med arbetet, varför tog de inte beslutet under det samtalet?