2021-01-05, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag gör också bedömningen att den rösträkningen var en olaglig handling.
Lagen säger "shall" och översatt "ska" och inte "bör". = Alla procedurer i rösträkningslokalen ska vara öppet för allmänhetens åskådning.

Nå. Här får vi börja prata om vad som är rimliga öppettider för allmänheten. Kan man smyga ner kl 3 på morgonen när staden sover och räkna röster och hävda att det är öppet för allmänheten bara för att man lämnat dörren olåst? Absurt.
Kan man frångå de utsatta tiderna och räkna mitt i natten utan att informera någon om det ändrade förfarandet? Absurt.

Båda exemplen, ett teoretiskt och ett verkligt förutsätter att allmänheten kan telepati. Man kan tydligen hävda att det var öppet för allmänhetens åskådning men då måste man i rättvisans namn också ge allmänheten en chans att få reda på det också.
Vi har ju även handikappade att ta hänsyn till. De har också rättigheter och det är ju inte säkert att de kan kombinera telepati med tiderna för färdtjänst och ev personlig assistent för ett nattligt besök i räkningslokalen.

Nej, det här rimmar illa med hur lagen är tänkt att fungera.

Håller med om att det borde finnas lagstadgade öppettider och kanaler där dessa kommuniceras - t.ex online, särskilt om de ändras vid övertidsarbete eller liknande. Märkligt nog verkar det dock inte finnas några krav alls på det.
2021-01-05, 23:11
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Håller helt med. Bra resonemang. Det är därför som denna incident är ett så viktigt nyckelbevis i argumenteringen. Även om det inte är så stort så räcker det för att vända tex Georgia. Plus att det i sig är ett bevisat faktum och visar hur det har (kan ha) gått till i övrigt när det stängdes ner på natten mellan den 3:e och 4:e november men räknandet fortsatte.

Det väcker tillräckligt mycket misstankar.
En sak till som jag funderat på:
Det ringde en person till Ralph efter att de förkunnat att räkningen var slut för dagen och sa att de skulle räkna vidare för att de "låg efter" på grund av avbrottet för vattenläckan.
Detta väcker frågor hos mig:

1. Enligt filmen var vattenläckan tidigt på morgonen 05-06 och uppstädad och klar tills de började räknearbetet. Hade de egentligen något avbrott under dagen på grund av vattenläckan som enligt filmen redan var uppstädad innan folk anlände?

2. Vem var det som ringde till Ralph och sa att de skulle fortsätta räkna? (kanske står i tråden men det har jag i så fall missat)

3. Hur visste den personen att de låg efter med arbetet?

4. Varför ringde den personen inte tidigare på kvällen när allmänheten, press, observatörer var närvarande och hade chansen att informeras om de ändrade tiderna?

5. Om den personen hade fått samtal från Ralph tidigare på kvällen att de låg efter med arbetet, varför tog de inte beslutet under det samtalet?
2021-01-05, 23:14
Medlem
Upperkutts avatar
https://www.bitchute.com/video/LDV6fXjpwFDm/

Hoppsan!

Här står Dominions chef och säger att det går att koppla upp sig med och mot maskinerna.
2021-01-05, 23:14
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Håller med om att det borde finnas lagstadgade öppettider och kanaler där dessa kommuniceras - t.ex online, särskilt om de ändras vid övertidsarbete eller liknande. Märkligt nog verkar det dock inte finnas några krav alls på det.
Det kan det finnas. Inte vet jag men jag kan tänka mig att "det offentliga" regleras under andra paragrafer än vallagarna. Fast jag har inte lust att sitta hela natten och läsa amerikanska lagar och praxis.
2021-01-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Den kanalen används i ett syfte. Säger ett.

Att förmå ”the deplorables” att donera mer pengar, för loppet är inte kört.

Fortsätt ösa in pengar till Trumps alla rättegångar som kommer efter 20/1
Men då så, fortsätt kolla på CNN då, vem tror du finansierar dom?

Ni saknar glöden och engagemanget som dessa fristående nyhetskanaler ger. Därför har ni heller inte tillgång till någon tillräknelig information. Bara den som MSM anser ni ska veta. Därför kommer världen (och ni här inne) drabbas av chock imorgon, för ni känner inte till vilka bevis och vilket bevisvärde som finns.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skönt att se att du släppt spåret om att det var observatörer på plats, vart väl lite för klurigt att peka ut dom kan jag tänka mig. Vad får dig att tro att det hänger på om lokalen är låst eller öppen? Kan man gå in nu och räkna röster bara man har dörren upplåst också eller?
Medlem
frank-costellos avatar
Reuters skriver att man under tisdagen talat med nuvarande och tidigare rådgivare i Vita huset och att de ska ha sagt att USAs vice president Mike Pence under onsdagen i kongressen endast planerar att genomföra sin ceremoniella roll.

Citat:
Current and former White House aides said the vice president plans to perform his ceremonial role.
Pence plans to make clear in his statements that he backs the president but will stick to the constraints of his role, a former White House official with regular contact with Pence's team told Reuters.
https://www.google.se/amp/s/in.mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN29A2J0
Senast redigerad av frank-costello 2021-01-05 kl. 23:29.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
47% av alla röstande Amerikaner tror att valet vanns genom valfusk.
75% av alla Republikaner tror samma.

Enligt Rasmussen Poll. https://twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1346481726999072773

Är det inte oerhört märkligt, rent av anmärkningsvärt, att Rasmussen twittrar ut en gammal bild med budskapet ”DC för 30 minuter sedan”? Bilden är alltså 2 år gammal.

Visst kan man diskutera huruvida det är ironiskt menat men likväl oansvarigt.
2021-01-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jo det vet man men du måste förstå att du blir lurad här. Detta är ett fabricerat fusk från början och Rudy gick på det men släppte det när han förstod att det var fakefake.

1. Det påstods att rösträknarna/personalen lurades ut ur lokalen pga en vattenläcka som inte var en vattenläcka.
2. Under tiden som lokalen var tom så blev det en spik på Biden med många 100000 röster.

2 problem här, det var en vattenläcka men där var ingen spik.

Sen i och med att det inte finns något fusk att hänga upp sig på så hänger man upp sig på en (1) film när Rudy har pärmhyllmetrar med fuskvittnen. Googla så hittar du träffar om Fulton.

Mike Pensé
Blir jag lurad? Jag ber om svar på tre frågor från folk som anser att det är debunkat men ingen kan ge svaren och då blir jag lurad? Intressant.

HAhahha neej men titta där, där vart ju du lurad hahah "Googla så hittar du träffar om Fulton" skäms som gick på den enkla..
2021-01-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Tja fråga Republikanerna varför de inte ifrågasatt detta? ha ha
Ska jag fråga republikanerna om varför folk i denna tråd påstår sig kunna besvara dessa frågor och sen inte kan det? Tror inte dom bryr sig ett skit. Det är bättre att jag frågar er, varför ljuger ni och säger att det är debunked?
2021-01-05, 23:23
Medlem
prominentens avatar
Det var inte Rasmussen. De ifrågasatte också.
https://twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1346567250527080449

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Är det inte oerhört märkligt, rent av anmärkningsvärt, att Rasmussen twittrar ut en gammal bild med budskapet ”DC för 30 minuter sedan”? Bilden är alltså 2 år gammal.

Visst kan man diskutera huruvida det är ironiskt menat men likväl oansvarigt.
2021-01-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ska jag fråga republikanerna om varför folk i denna tråd påstår sig kunna besvara dessa frågor och sen inte kan det? Tror inte dom bryr sig ett skit. Det är bättre att jag frågar er, varför ljuger ni och säger att det är debunked?
Fråga Republikanerna varför man inte tagit alla dessa fantastiska bevis till domstol.

En ännu relevantare fråga, varför har inte du gjort det? Du är ju snart den siste troende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in