2021-01-05, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det är ju exakt det du gjort, du har slagit ner mina teorier och svarat på ett jävligt otrevligt sätt. Du har skrivit " Vi snackade om hans kläder, eftersom du verkar tro att alla i orten köper helt nya kläder varje gång de begår brott."
När jag nämnt att dessa kläder kan vara kläder som legat i flera år och som är något GM inte bär dagligen.

Vem fan är det som är noll koll, IQ fiskmås.
Vem fan är så jävla dum att man gör grova brott i jacka man har på sig dagligen, tänk efter din jävla sopa.

En flödder-pajas skulle nog kunna vara så pass korkad att han gått omkring i jackan tidigare, ja.

Jackan och skorna är heta spår.

Kommer nog lösa sig genom att han blir spårad via kläderna genom kamera-material, att nån som känner till han tipsar.
Eller att snuten finkammar och går igenom samtal/sms och hittar nåt som binder han till händelsen.

Har han skrutit för polarna så kommer det spridas vidare och tillslut komma fram.

Bara en tidsfråga innan GM blir nerbrottad och bojad och inslängd i en polisbil.
Citera
2021-01-05, 21:58
Medlem
Jag tror fousia vet något, hans tjej alltså
Citera
2021-01-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Herregud, du är ju verkligen helt dumt i huvudet.

Jag nämner uppenbarligen grova brott där gärningsmännen använt sina vanliga kläder, din jävla idiot. För att motbevisa din löjliga lilla "test".

Du förstår inte ens de enklaste sakerna.

"Postat av ColinRobinson
Baserat på klädseln så gissar jag på arab, balt eller påtänd svensk. Ser inte ute som en negroid.

Jackan känns inte som något negrer brukar ha på sig.

Borde vara busenkelt att få fast aset med en sådan utmärkande klädsel.

Sen kommer du med fall som handlar om Somalier.
Sitt i din naiva jävla bubbla och tro att man gör grova brott i vardagskläder, mitt i centrum där man troligtvis är medveten om kameror är överallt. Är nog bara du och Somalier som är så jävla korkad alt en flöddrad idiot"
Citera
2021-01-05, 22:00
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Faktiskt finns det sällan fördelar med att hugga någon i samband med ett rån. Men om så sker kan det vara för att GM exempelvis är påverkad och inte kan tygla sina aggressioner.

Mordet behöver alltså inte skett för att bli av med ett vittne. Så klart kan det vara så, men inte nödvändigtvis.
Förutom om BO visar minsta tecken på motstånd, råkar se för mycket, GM råkar försäga sig.
Finns ingen anledning att återvända utom den jag tidigare angivit.
Citera
2021-01-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
En flödder-pajas skulle nog kunna vara så pass korkad att han gått omkring i jackan tidigare, ja.

Jackan och skorna är heta spår.

Kommer nog lösa sig genom att han blir spårad via kläderna genom kamera-material, att nån som känner till han tipsar.
Eller att snuten finkammar och går igenom samtal/sms och hittar nåt som binder han till händelsen.

Har han skrutit för polarna så kommer det spridas vidare och tillslut komma fram.

Bara en tidsfråga innan GM blir nerbrottad och bojad och inslängd i en polisbil.

Absolut där har du en poäng
Citera
2021-01-05, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Fast det finns ju exempel på motsatsen. Drn där killen som blev lurad ut till ett möte ute i skogen och blev nästan misshanflad till döds. Där var hans ex med familj gärningsmän.

Ok men att låta mörda någon vid en bankomat? Knappast va.
Citera
2021-01-05, 22:02
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
"Postat av ColinRobinson
Baserat på klädseln så gissar jag på arab, balt eller påtänd svensk. Ser inte ute som en negroid.

Jackan känns inte som något negrer brukar ha på sig.

Borde vara busenkelt att få fast aset med en sådan utmärkande klädsel.

Sen kommer du med fall som handlar om Somalier.
Sitt i din naiva jävla bubbla och tro att man gör grova brott i vardagskläder, mitt i centrum där man troligtvis är medveten om kameror är överallt. Är nog bara du och Somalier som är så jävla korkad.
Jösses..

Du måste jobba på Samhall. Ditt intellekt hänger inte ens med i de enklaste sakerna. Ändå sitter du här och vräker ur dig teser och försöker argumentera med folk. Helt absurt.
Citera
2021-01-05, 22:02
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Om gärningsbeskrivningen som postats i tråden stämmer så låter det som allt annat än ett rån som gått snett.
Rånare brukar vanligtvis komma framifrån och vifta med kniven. Att komma bakifrån, lägga ena armen runt halsen på BO och därefter hugga honom i bröstkorgen samt därefter återvända och hugga honom ytterligare låter som planerat mord.

Joakims flickvän är/var en MENA-hona. Kanske var det hedersrelaterat. Så går det när man borrar efter olja.
Citera
2021-01-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tror att han är vit, titta på kroppen.
Håller helt med, klassisk svensk. Men all vill att det ska vara en invandrare så att de för sina fördomar bekräftade.
Citera
2021-01-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Jösses..

Du måste jobba på Samhall. Ditt intellekt hänger inte ens med i de enklaste sakerna. Ändå sitter du här och vräker ur dig teser och försöker argumentera med folk. Helt absurt.

Personliga påhopp är din grej, dina teorier ska man bejaka med högsta prio, men när andra slänger ut teorier av annan modell, då ska det uteslutas. Är du någon jävla Martin Beck, snurrar solsystemet kring dig? Har hela tiden hävdat att det jag sagt Är TEORIER, och du kommer bara med dryga svar och påhopp
Citera
2021-01-05, 22:04
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tveksamt.

Att hugga BO igen för att man är arg däremot inte logiskt.

Varför återvände då GM? Vet inte.
GM reflekterar över vad som precis hänt, återvänder för att eliminera det bästa vittnet. Inga känslor i det, den delen är, rationell.
Citera
2021-01-05, 22:04
Medlem
trillians avatar
Jag minns på tiden när det rasslade in grejer. Någon hacker hade hittat nåt gammalt ICQ-konto och härledde det ena till det andra. Någon kunde se en publik webcam och det postades kartor med inringade platser och potentiella flyktvägar.

Vad fan har hänt med det här forumet? Det är bara massa folk som sitter och tjafsar med varandra. Kom igen nu och försök hitta nåt matnyttigt eller håll käft å gå å lägg dig.

Googla namnen, familjemedlemmar, släktingar och vänner till BO och BO:s anhöriga. Posta kartor, ge inspiration åt varandra så att Flashback kan hjälpa snuten att lösa ytterligare ett fall.

Ni fattar väl att utredarna på grova brott sitter klistrade vid den här tråden? En svensk hyfsat vanlig snubbe som blir mördad på öppen gata är ett högprio-case givetvis. Den här dåren vill de gripa FORT. Om det är så banalt som ett rånmord så kan han ju lätt agera igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in