2021-01-05, 21:27
Medlem
Sannolikheten för att GM visste vem BO var tror jag är stor. Tror inte på nåt försök till ett banalt rån på några hundralappar vid en bankomat. Handlar säkert om nåt annat. Stor sannolikhet att den Tunisiska flickkvännen vet vem det var. Möjligen en landsman.
Citera
2021-01-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
För helvete Sverige, kom igen nu. Ni som jobbar med att trycka text på kläder bör väl känna igen liknande tryck.

Sätt ditt denna ondskans varelse.

Man har ju redan hittat vad det är för jacka i tråden, en blå sailracing

https://www.ebay.co.uk/itm/SAIL-RACING-Wmrt-Jacket-Mens-Jacket-Size-40-L-Blue-s2885-/264818405136
Citera
2021-01-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Medge bara att du inte vet vad du pratar om istället för att försöka låta dryg. Hipsterpajas.

Vi spekulerar om troligt motiv, är du för dum i pannfläsket för att förstå det? Sitter du på svaren så fram med de.

" Det är inga kläder som negrer bär" Nej kanske just därför GM valde att klä sig annorlunda, eller hur?
Senast redigerad av Infinity1 2021-01-05 kl. 21:31.
Citera
2021-01-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Jag spekulerar likt alla andra, det är flashback. Vad har du missat?

Känns som du gör mer än så
Citera
2021-01-05, 21:30
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Text från AB: Filmen ska enligt uppgifterna visa hur en person kommer bakom mannen och tar ett grepp om 45-åringens hals. 45-åringen kämpar emot men gärningspersonen hugger sedan in en kniv i bröstet på honom.

Gärningspersonen springer sedan från platsen, men vänder snabbt om, springer tillbaka och hugger 45-åringen i bröstet igen.

Övervakningsfilmen visar också hur gärningspersonen står och tittar mot bankomaten och ser hur flera personer tar ut pengar ur den innan han slutligen bestämmer sig för att attackera 45-åringen.

Det borde finns bättre bilder på GM än de som publicerats om det finns så mycket filmat av händelseförloppet.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ga0nq6/uppgifter-filmen-visar-hur-mordaren-hugger-ihjal-sjubarnspappan

Se även mitt nästa inlägg nedan.

Det jag undrade varifrån det kom var alltså det fetmarkerade nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nej han gick tillbaka och avslutade eftersom han kom på att offret kunde identifiera honom.

Jag vet att GM återvände och högg JF igen. Men det är vad jag förstår en ny uppgift i tråden varför han återvände.
Citera
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vi spekulerar om troligt motiv, är du för dum i pannfläsket för att förstå det? Sitter du på svaren så fram med de.
Nej. Vi snackade om hans kläder, eftersom du verkar tro att alla i orten köper helt nya kläder varje gång de begår brott. Din lobotomerade datornörd.
Citera
2021-01-05, 21:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Text från AB: Filmen ska enligt uppgifterna visa hur en person kommer bakom mannen och tar ett grepp om 45-åringens hals. 45-åringen kämpar emot men gärningspersonen hugger sedan in en kniv i bröstet på honom.

Gärningspersonen springer sedan från platsen, men vänder snabbt om, springer tillbaka och hugger 45-åringen i bröstet igen.

Övervakningsfilmen visar också hur gärningspersonen står och tittar mot bankomaten och ser hur flera personer tar ut pengar ur den innan han slutligen bestämmer sig för att attackera 45-åringen.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska filmen tydligt visa att det rör sig om ett rån som spårade ur.

Gärningspersonen ska enligt uppgifter kommit över en mindre summa pengar.

Det framgår ingenstans där varför GM återvände.
Citera
2021-01-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NemesisSweden
På bilderna som polisen släppt ser han ju inte precis 'vit' ut🤣. Som de flesta av oss här förmodade... Hoppas på ett långt och vidrigt fängelsestraff där han blir misshandlad och rövknullad
och sedan biljett hem - även om han är svensk medborgare.
Tror att han är vit, titta på kroppen.
Citera
2021-01-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Känns som du gör mer än så

Fritt tolkat, varför ska jag utesluta att GM har en personlig relation med BO? Att det kan vara heder, då de inte vill ha en svensk som ingift i släkten.
Citera
2021-01-05, 21:33
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TH3KNIFE
...vill förstå det större perspektivet. Om man rankar i regionens förorter i risk att bli knivhuggen, var kommer Rissne på en sådan ranking?
Medelklass
Citera
2021-01-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TH3KNIFE
...vill förstå det större perspektivet. Om man rankar i regionens förorter i risk att bli knivhuggen, var kommer Rissne på en sådan ranking?

Jadu, det är knappast första gången någon blir huggen i Rissne, om vi säger så. Du kan ju köra en enkel sökning på orten i detta delforum så får du nog en känsla för stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in