2021-01-05, 21:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Han lägger armen runt halsen och offret gör då alltså motstånd och tar sig loss eftersom han får kniven i sig och det är väl mer troligt att de stod mot varandra när han får det eller de första huggen då det kan vara svårt att hugga någon i bröstet eller magen när man samtidigt håller fast en arm runt halsen. Att han kom tillbaka gör han nog bara för att han inte vill ha ett vittne
Citera
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Han var maskerad och attackerade bakifrån. Kan ju vara så att BO ändå kände igen honom, så ska absolut inte utesluta din teori heller.
Röst, lukt, hudfärg, ögonfärg, såg någon nånting, var det BO, filmen kan avslöja mycket mer.
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Hon är även vän med reportern Sofia Clason som gjorde första artikeln om BO.

Och hon har "lajkat" Expressen så hon verkar inte vara särskilt inaktiv på sociala medier som vissa här skriver.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ilpadre
Det skulle ju kunna vara så att han lämnat henne alt. strulat och det accepteras inte.

Nja alltså det är ju i första hand kvinnan man brukar ge sig på när det gäller hedersmord, så om det rörde sig om sånt skulle hon också vara stendöd vid det här laget.
Citera
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Nej, tror du han lämnade en lapp där han förklarade varför han återvände eller?

För övrigt så tycker jag det är jävligt märkligt att det uppenbaras en man med kniv vid bankomaten vid Willys i centrala Sundbyberg TVÅ dagar efter mordet, där signalementet även passar in på Rissnemördaren. Kan ju för i helvete inte vara en slump.
Men är mördaren så dum i huvudet att han tar på sig samma kläder och springer omkring med kniv några kilometer från brottsplatsen bara någon dag efter mordet? Är väl kanske inte helt otänkbart om det är psykos/psykisk sjukdom inblandat, men annars borde ju även den dummaste brottslingen åtminstone byta kläder.
Citera
Medlem
meas19s avatar
Det vet nog bara GM o han är fri
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det framgår ingenstans där varför GM återvände.
Citera
2021-01-05, 21:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Nej, tror du han lämnade en lapp där han förklarade varför han återvände eller?

Det var just därför jag ifrågasatte:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nej han gick tillbaka och avslutade eftersom han kom på att offret kunde identifiera honom.

Det är möjligt att det var så, men det kan också finnas andra anledningar att återvända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tror det är fel. Svensk GM.

Tyckte jag såg mörka händer på övervakningsbilderna men kanske såg fel. Tror inte på att det är en gärningsman med kaukasisk tursprung. Tror heller inte på att offret kände gm. Tror att gm är pundare ute efter snabba pengar. Troligtvis pillrad och påtänd då han gjorde brottet. Hoppas dåren åker dit snart oavsett vem det är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Jag har inte torskat någonting. Du har däremot visat att du inte vet vad du pratar om och när du inte kan svara, så tror du att det räcker med att låta dryg.

Vad är det du inte förstår? Jag har gett en teori om fallet, vad jag TROR. Du slår ner dessa teorier samtidigt som du hittar på saker som inte är sanna. Du kanske borde bidra lite eller hålla käften?
Citera
2021-01-05, 21:40
Medlem
Visst är det den jackan alltid.

https://ibb.co/vqtjQWC
https://ibb.co/0rHyHWG
https://ibb.co/zFP2dZL
Citera
2021-01-05, 21:40
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte logiskt att hugga någon med kniv för några hundringar. Redan tidigare i skedet visade GM prov på att agera irrationellt.
Det är inte heller logiskt att återvända för en ytterliggare attack, ifall det var planerat, framför folk dessutom, vid en bankomat.
Citera
2021-01-05, 21:41
Medlem
trillians avatar
Har nu även gått igenom BO:s Facebook-profil. Tyvärr men även den är avvikande. En del skumma "vänner" och inte särskilt många. Det lutar åt att detta är en ganska udda duo. Det behöver inte vara relaterat till mordet såklart men så är det iaf.

Dessutom står det på hans sida att han är gift, på hennes sida står inget om att vara gift.

Sånt är man väl ganska synkade med när man är ihop? Jag hade nog tagit upp med min tjej om vi inte hade samma information där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in