2021-01-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
När presenterades denna text?

"It appears" kom man fram till något i efterhand om det faktiskt var så, It appears är inte samma sak som att man bevisat att det är så. Inte ett enda konkret exempel alltså på när FBI fabricerar bevis mot en folkvald president, skumt iom att det var standard leta på och så tar vi dina misslyckanden till att hitta källor som bekräftar det som bekräftelse på att det inte är så under tiden.
Denna text kom till efter att myndigheterna uppmärksammat att det slarvas med FISA-ansökningarna.

Varför läser du inte länkarna? Det blir ju meningslöst att svara dig till slut när du inte ens bemödar dig om det. Där framgår detta tydligt.

Eller menar du att FBI försvarar sig med att 'det är inte så noga' ha ha. Du är verkligen ett unikt korkat exemplar.
2021-01-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Gud vad allt är orättvist. Här har du förklarat allt om och on igen och folk bara skrattar åt dig.

Att man inte bara kan förbjuda folk att yttra sig som inte tycker som du. Vad bra livet skulle vara då. Du får leva med att vara en driftkucku så länge vi lever i ett någorlunda fritt samhälle eftersom You, Sir, Are A Idiot.
Stackars dig, förstår att det blir jobbigt när man måste hålla sig till ämnet och vad som faktiskt diskuteras.
2021-01-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Du kan nog se de pengarna som förlorade. Hoppas att du inte spelar med SMS-lånade pengar nu

Jajajaja... Det lär väl visa sig. Men jag har inte satsat några pengar jag inte är beredd att förlora, det hade bara varit roligt flr min egen del att med gott samvete satsa lite pengar på mig själv och lyxkonsumera lite saker.

SMS-lån?

Hur du betalar din hyra och med vilka pengar du inhandlar nudlar för kan väl jag tycka inte riktigt hör till ämnet.

2021-01-05, 21:21
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det är väl inte ens en debatt. ” each Senator and Representative may "speak to such objection or question" for five minutes, and not more than once.[46] After the debate has lasted two hours, the presiding officer of each House must "put the main question without further debate."”

Aha! Tack. Bra poäng
2021-01-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Stackars dig, förstår att det blir jobbigt när man måste hålla sig till ämnet och vad som faktiskt diskuteras.
Vad diskuteras? Att nån sorts bevis ska visas upp i kongressen imorgon? Om du tror det är det verkligen synd om dig
2021-01-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Jajajaja... Det lär väl visa sig. Men jag har inte satsat några pengar jag inte är beredd att förlora, det hade bara varit roligt flr min egen del att med gott samvete satsa lite pengar på mig själv och lyxkonsumera lite saker.

Jag har 6000 på Trump till riktigt bra odds. Togs efter valet till riktigt bra odds. De pengarna är förlorade men gjorde bra vinst på Trump 2016 så inget jag gråter över alls. Ibland går chansningar inte hem...
2021-01-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför är jag utsedd till att hitta bevis för dina påståenden? Jag har aldrig påstått att jag sett det i filmen.
Det är du som påstod att du har faktagranskat påståendena/källorna jag citerat och funnit att de inte stämmer - då får du rimligen presentera dina egna granskningar och källor för detta.
När du ändå är igång kan du gärna förklara vad det spelar för roll, eftersom det inte finns någon lag som säger att observatörer måste vara närvarande...

Du argumenterade för det själv i detta inlägg som du riktat till mig, läs det feta (som du fetat själv). Jag svarade att detta inte duger som faktacheck, men kan du inte bekräfta att detta uttalande stämmer med filmerna så behöver du inte svara mig igen. Vi vet ju att era sk "debunkningar" inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Channel 2 confirmed with the Georgia Secretary of State’s office that it had an observer present during the extended scanning hours. That observer was there as a result of a legal decree ordered last week, and the decree is tied to the Fulton County’s infamous June primary where technical issues and long lines made national headlines.

https://www.google.se/amp/s/www.wsbtv.com/news/politics/observers-out-state-lay-eyes-georgia-ballot-count/VBP34SGCJRGFPGBYCUVK7XZ5KQ/%3foutputType=amp
[/quote]
2021-01-05, 21:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du argumenterade för det själv i detta inlägg som du riktat till mig, läs det feta (som du fetat själv). Jag svarade att detta inte duger som faktacheck, men kan du inte bekräfta att detta uttalande stämmer med filmerna så behöver du inte svara mig igen. Vi vet ju att era sk "debunkningar" inte stämmer.

Ja jag har vid flera tillfällen citerat flera källor som säger att observatörer var närvarande även under de sista timmarna.
Du skrev då ” Nej du påstod, via ett uttalande av Georgia Sec of State´s office att det var observatörer närvarande hela tiden, vilket det INTE är om man faktacheckar själv”

Så det är liksom det där sista påståendet om att du faktacheckat och kommit fram till slutsatsen att mina källor och citat inte stämmer som vi fortfarande väntar på...

Och, som sagt, När du ändå är igång kan du gärna förklara vad det spelar för roll, eftersom det inte finns någon lag som säger att observatörer måste vara närvarande...
2021-01-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vad diskuteras? Att nån sorts bevis ska visas upp i kongressen imorgon? Om du tror det är det verkligen synd om dig

Tror? Jag vet. Trumps legal team har spenderat dom senaste dagarna med att gå igenom bevisen med senatorer och representater i kongressen som kommer att opponera sig imorgon. Dom är flera hundra nu och kanske fler imorgon.

Sen har vi alla legislators (senatorer och representanter i delstaterna) i dom aktuella staterna, c:a 300 st, som backar upp och som har egna utredningar och bevis som också kommer läggas fram.

I morgon blir en spännande dag.
2021-01-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, detta tal om "de-certifiering" är bara en av Nixters hjärnspöken. Om jag skriver "jorden är platt" så blir det inte sant för det. Ungefär så sanningsenliga är Nixters påståenden i denna tråd. Dvs totalt noll.

Nixter skrev även att Biden kommer att "ställa in" sin installation 20/1, utan några belägg eller länkar. Tyder på en mycket allvarlig psykos.

Jag har rekommenderat användaren, både i PM och i tråden, att söka hjälp i tid eftersom sådana här problem med verklighetsuppfattning kan öka snabbt. Det finns hjälp och stödlinjer att vända sig till.
De fattar inte va 'no standing' betyder. Det är ju så domstolarna avfärdat många av Trumps stämningar.

Det är ett lite luddigt begrepp men i korthet betyder det att man måste förklara vad man lidit för skada av motpartens handlande.

Domstolarna ska inte användas till personliga vendettor, politiska meningsskiljaktigheter etc. Man kan inte bara knalla in till domstolen för att man är missnöjd med någonting.

No standing betyder att domstolarna anser att stämningen är trams och slöseri med allas tid. Ett mer pinsamt beslut kan man knappast få.

'No standing' betyder att ärendet är så löjligt att skattebetalarna ska slippa kostnaderna för att utreda idiotierna.

Det handlar inte om att höra båda sidor. Om ena sidan hävdar att jorden är rund och den andra att jorden är platt kan man med fördel avfärda den ena sidans argument.

No standing betyder ungefär att jorden inte är platt så det finns ingen anledning för domstolen att slösa tid och skattepengar på det.

Domstolarna anser att valfuskförespråkarna är så långt borta från verkligheten så de har varnat för att om det kommer in mer sån skit kan de tänka sig sanktioner mot vissa jurister
2021-01-05, 21:42
Medlem
Citat:
Tror? Jag vet. Trumps legal team har spenderat dom senaste dagarna med att gå igenom bevisen med senatorer och representater i kongressen som kommer att opponera sig imorgon. Dom är flera hundra nu och kanske fler imorgon.

Sen har vi alla legislators (senatorer och representanter i delstaterna) i dom aktuella staterna, c:a 300 st, som backar upp och som har egna utredningar och bevis som också kommer läggas fram.

I morgon blir en spännande dag.
So what? Pence öppnar kuverten. rösterna räknas, några opponerar sig och Kongressen röstar igenom Biden.

Det är över på några timmar. Kongressen är ingen domstol
2021-01-05, 21:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Nej, jag skrev så här, EXAKT!!

och i nästa inlägg förklarade jag vad jag menade

Har du svårt med läsförståelse?

Missade du några inlägg? Ingen fara, det är lätt hänt!

1. (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter. (påståendet)
2. (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
3. (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter. (du)
4. (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter. (jag)

Angående min läsförståelse kan vi prata om den SEN, efter du har VISAT UPP var den där åklagaren kommer från

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in