Mona Sahlin snubblade ut ur ett plan rejält tankad stax efter milleniumskiftet. Fruktansvärt arrogant oxh stöddig mot personalen som försökte stötta henne.
Janne Loffe Carlsson, rejält tankad på en sylta i min hemstad slutet av 80talet. Han var ganska berusad men väldigt trevlig och definitivt inte stökig.
Sen har jag sänkt ett gäng pilsner tillsamans med Kjell Höglund på ett gäng ställen genom åren, första gången 1987 på Änkan Stares i Visby. Hur skön som helst.
Hade ingen koll satt där och sänkte en pilsner en gubbe frågade om han kundd sitta där. Vi pratade en stund sen gick han upp på sen och uppträdde. Sen kom han tillbaka och vi blev utslängda ca 3 på morgonen.
Sen träffades vi några fler ggr. Ganska många ggr. på stopet i Västerås under 90talet.
Persbrant i Visby. Sped okvädningsord om alla omkring honom med fullt teater-darr på rösten. Ögonen glödde och pupillerna var stora som tefat. Han hade unga flickor i släptåg som skämdes och försökte fösa in honom i en taxi innan det blev bråk. Verkade som han hade en rolig kväll, eller vad man skall säga.
Kanske inte träffat....men någon gång i början av 90-talet såg jag Gudrun Schyman ragla ut genom tullen på Arlanda. Hon kom förmodligen med ett charterflyg från Grekland.