2021-01-05, 19:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Om jag var polis skulle jag kolla upp flickvännen och hennes slaktingar lite narmare. Bara ett tips till Kling och Klang.
Citera
2021-01-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Snörena kanske kan vara från en hoodie han har under baseballjackan?
Jo. Hade lite det i åtanke med men såg ut som snörena satt på jackan. Men är ju rätt suddig bild. Helt klart är i alla fall att den har vit/röd mudd vilket knappast reklamjackor har. Har letat efter en baseballjacka som liknar denna men inte lyckats.
Citera
2021-01-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Japp, tyvärr 😡
Baserat på vad? Ingenting. Om man hittar honom kommer han säkert dömas för mord och tvåsiffrigt antal år i fängelse.
Citera
2021-01-05, 19:28
Medlem
Enligt flera källor har det härjat en person som försökt råna flera personer i området. Bl a under julhelgen och senast igår.

Det kan såklart finnas flera personer som begår den här typen av brott men sannolikheten känns inte jättehög att det skulle vara så många tillfällen under så kort tid med samma tillvägagångssätt.

Har själv blivit varnad av en väns vän som är polis att röra mig ute sent närmaste dagarna.
Citera
2021-01-05, 19:29
Medlem
Ps, det där är en fotbollsmodell på Adidasbyxor.
Citera
2021-01-05, 19:31
Medlem
Med tanke på plats och bilderna (trots kvalitet) så lär han sitta i förhör inom ett par dygn, max. Folks förmåga att känna igen för dem kända personer ska man inte underskatta.
Citera
2021-01-05, 19:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Varför väljer han ut 45-åringen?

Är det för att han är svensk? (Enligt den av media osv uppiskade myten således den rikaste.)

Har han sett att 45-åringen kör limosin (tror att jag såg det nånstans), häftig bil skulle medföra rik.

Är det för att han är svensk? (Ingen kommer hämnas honom)

OM det är en asylinvandrare som rånmördat honom så skall du nog inte räkna med detta planerande, resonerande och försök till rationella val. Tänk på han som mördade Tommy Lind och våldtog hans tjejkompis. Det är inga människor med en IQ tillräckligt stor för dessa resonemang. Varför bränner sig en femåring på spisplattan? Det är inga val eller planer bakom det händer bara.

Om han var ute efter att mörda BO så är det en annan sak. Då kan han ha varit ute efter BO specifikt, eller valt honom för att han är svensk som IKEA-morden. Vad nu motivet är.
Citera
2021-01-05, 19:34
Medlem
Troians avatar
Kan det vara en sån här jacka?

http://citiboard.se/vaxjo/sail-racing-jacka-l-herr-nyskick,4223565
Citera
2021-01-05, 19:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
På vilket sätt talar det för att mordet inte har med pengar att göra?

Så här: Att det finns udda eller besynnerliga omständigheter innebär inte att sannolikheten för det ena eller det andra ökar eller minskar. Jag har exempelvis svårt att se att samtalet till mannens chef minskar sannolikheten för ett rånmord.

Var det inte andra personer som tog ut pengar ur bankomaten innan det var BO:s tur?

Pengamotivet känns inte som det allra hetaste spåret?

Anser inte du förresten att det är konstigt att den arabiska flickvännens mobiltelefon försvinner strax innan knivhuggen utdelas? Fanns det något i telefonen som måste döljas?
Citera
2021-01-05, 19:37
Medlem
Back på jackan står det WORLD MATCHRACING TOUR med ett gäng flaggor under. Nån kanske vet vilken shop som säljer sån jacka.
Citera
2021-01-05, 19:38
Medlem
Citat:
Kan det vara en sån här jacka?

http://citiboard.se/vaxjo/sail-racing-jacka-l-herr-nyskick,4223565

Bingo!
Citera
2021-01-05, 19:38
Avslutad
Ska vi gissa på hur gammal GM är?

Personligen skulle jag gissa på att han är max 25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in