2021-01-05, 19:02
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Hur blir man generaldirektör eller motsvarande inom offentlig sektor? Det handlar nog mest om att ha de rätta kompisarna inom politiken.
Så är det. Korruption kallas det.

Dan Eliasson borde fängslas för sina handlingar på Kanarieöarna.
Citera
2021-01-05, 19:18
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Läste en artikel i Expressen eller Aftonbladet som beskrev honom som "skicklig att leda organisationer i förändring" eller nåt liknande. Hans insatser inom polisen måste ha varit enastående.
Citera
2021-01-05, 19:19
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Hur blir man generaldirektör eller motsvarande inom offentlig sektor? Det handlar nog mest om att ha de rätta kompisarna inom politiken.

Att besitta ett antal psykopatiska personlighetsdrag är nog också ganska viktigt. Att kunna trycka ned sina motståndare och härska över underlydande är viktigt när man ska klättra i karriären.
Citera
2021-01-05, 19:23
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Dagen innan nyårsafton besökte MSB:s generaldirektör Dan Eliasson en bögklubb i Puerto Rico på södra Gran Canaria. Enligt källor till Nyheter Idag anlände generaldirektören tillsammans med en norsk rödhårig kille i en hyrd vit Seat Leon.

Den norska rödhåriga killen uppges vara i åldern 20-25 år och han uppges som inte helt okänd inom Gran Canarias gaycommunity.

Är Dan Eliasson en svensk light-version av Jeffrey Epstein?
Är det kanske därför han tycks vara helt omöjlig att bli av med?
Citera
2021-01-05, 19:32
Medlem
Han verkar ju oerhört stark, går sin väg i den riktning han vill, utan att ursäkta sig.
Medan hans drabbade omgivning försöker stoppa hans bärsärkagång för gott utan någon större succé.

Lite som ett bergstroll
Citera
2021-01-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skroti.Wantusis
Jag har ingen egen erfarenhet av honom men var på fest i somras med en polis som hade träffat honom, som sa att han blev imponerad över hans skarpa intellekt, att han ger ett oerhört skarpt intryck, iallafall första gången (tror inte han hade träffat honom mer). Exempelvis så var han på besök på deras avdelning och träffade rätt många människor i hans team, sen gick det en liten stund och han kom tillbaks och kom ihåg namnet på alla personer han hade hälsat på. Jag har verkligen inte mycket till övers för gubben men det kan ju vara en strategi för att skapa förtroende och imponera på sin omgivning och sedan placera trojaner vart man än går, vilket historien visar prov på att han är flitig med IMO.

Själv kan jag fan inte komma ihåg namnet på folk jag träffat 20-30 gånger. Huvudet i det blå hela tiden
Sannolikt ett litet minnestrick bara som vem som helst klarar om det görs rätt.
Citera
2021-01-05, 19:56
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Han verkar ju omåttligt populär i SAP av någon anledning, så någon sorts egenskap måste han ha.

Populär?

Edgar J Hoover var knappast populär, men ingen vågade röra honom eftersom han satt på besvärande material för praktiskt taget varje amerikan som var något. Man var rädd för honom.

Därute verkar alltfler ana att Dan Eliasson är något åt det hållet.
Citera
2021-01-05, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Populär?

Edgar J Hoover var knappast populär, men ingen vågade röra honom eftersom han satt på besvärande material för praktiskt taget varje amerikan som var något. Man var rädd för honom.

Därute verkar alltfler ana att Dan Eliasson är något åt det hållet.
Ja, det var med en gnutta ironi jag skrev det där.
Citera
2021-01-05, 20:05
Medlem
SanGenarros avatar
Han har en förmåga att få människor att känna sig sedda och lyssnade på. Det måste jag ge honom.
Han är även väldigt skicklig på att sedan fatta beslut som tydligt visar att han inte bryr sig om vad han hört - men ändå få människor att tro att beslutet gick i deras riktning.
Citera
2021-01-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skroti.Wantusis
Jag har ingen egen erfarenhet av honom men var på fest i somras med en polis som hade träffat honom, som sa att han blev imponerad över hans skarpa intellekt, att han ger ett oerhört skarpt intryck, iallafall första gången (tror inte han hade träffat honom mer). Exempelvis så var han på besök på deras avdelning och träffade rätt många människor i hans team, sen gick det en liten stund och han kom tillbaks och kom ihåg namnet på alla personer han hade hälsat på. Jag har verkligen inte mycket till övers för gubben men det kan ju vara en strategi för att skapa förtroende och imponera på sin omgivning och sedan placera trojaner vart man än går, vilket historien visar prov på att han är flitig med IMO.

Själv kan jag fan inte komma ihåg namnet på folk jag träffat 20-30 gånger. Huvudet i det blå hela tiden

Bara för att folk har hög intelligens eller gott minne innebär inte att de inte kan vara psykopater/narcissister. Smarta Psykopater/narcissister är chefer. Korkade psykopater/Narcs sitter i fängelse. Individer som saknar blodflöde i hjärnans empaticentrum kan vara överintelligenta men totalpsykopater och sadister. "Lammet tystnar" typ. En intelligent psykopat är den farligaste människan du kan stöta på.
Citera
2021-01-05, 20:26
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Stenhårt psyke får man väll ge honom. Hade själv legat i fosterställning efter första misslyckandet. Han hade säkert kunnat hitta sin plats inom admin och förvaltning. Men
Chefsmaterial är han inte.
Citera
2021-01-05, 20:37
Medlem
Grontarskonts avatar
Vad jag läst så har hans tidigare uppdrag bestått i att han ska förändra och skära i organisationerna. Syftet har ju varit att skapa kaos och låta överflödigt fläsk ramla av. Har väl inte funkat optimalt men ändå fått nytt jobb vilket är konstigt. Verkar i min värld vara rätt opolitisk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in