2021-01-05, 17:02
Medlem
Skriver här trots att jag inte arbetat med Dan Eliasson men efter att skiten satt och försvarade skithögen som högg huvudet av en tjej på ett HVB hem så önskar jag att jag springer på honom!

Vilka traumatiserade händelser har inte pojken varit med om?? Bla bla vilken jävla idiot!
Förövrigt har jag pratat med ett gäng poliser som bara skakar på huvudet när han kom in i Polismyndigheten, högst upp låg kvoteringen av kvinnliga poliser spelade ingen roll hur dåliga dem var!
Sen gjorde han omprioriteringar för polisen dels gällande gränsdragning samt utryckning! Det är fortfarande ett problem som polisen dras med!

Jag hatar honom!!
Citera
2021-01-05, 17:14
Medlem
Jag har ingen egen erfarenhet av honom men var på fest i somras med en polis som hade träffat honom, som sa att han blev imponerad över hans skarpa intellekt, att han ger ett oerhört skarpt intryck, iallafall första gången (tror inte han hade träffat honom mer). Exempelvis så var han på besök på deras avdelning och träffade rätt många människor i hans team, sen gick det en liten stund och han kom tillbaks och kom ihåg namnet på alla personer han hade hälsat på. Jag har verkligen inte mycket till övers för gubben men det kan ju vara en strategi för att skapa förtroende och imponera på sin omgivning och sedan placera trojaner vart man än går, vilket historien visar prov på att han är flitig med IMO.

Själv kan jag fan inte komma ihåg namnet på folk jag träffat 20-30 gånger. Huvudet i det blå hela tiden
Citera
2021-01-05, 17:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag tror en villighet/orädsla för utstå kritik i tidningar&media etc.

Försäkringskassan skulle vara ett tufft jobb för alla. Extremt ouppskattat och genom att vara chef får man givetvis utstå hela myndighetens kritik. Samma sak att vara chef för polisen i dessa tider.

Det finns säkert bättre människor för jobben och om dom tackar nej så är det troligtvis ofta för den publika imagen får ta en hård smäll. Eliasson verkar ej bry sig om det.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2021-01-05 kl. 17:15. Anledning: hh
Citera
2021-01-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik
Jag arbetade ganska högt upp i styrningen och kom i kontakt med honom ett par gånger och mitt första intryck av honom var att han var väldigt närgången. Första gången blev det en klapp på baken och andra gången höll han lite längre... jag har desvärre lagt det bakom mig. Det var ett par år sen (2008-2009) från nu. Men jag ville bara få det sagt.
Inte förvånande, eliasson är sinnebilden av pompös, möjligt sexistisk, sosseslusk som tror (och uppenbarligen gör det) att han kommer undan med allt, thorwaldsson och morgan johansson är två andra. Göran persson också egentligen, men han var ju iaf lite underhållande och hade vissa politiska poänger.
Citera
2021-01-05, 17:18
Medlem
Ja, han verkar ta väldigt mycket uppmärksamhet.

Det tillåter andra att smyga med annat helt oupptäckt. =)
Citera
2021-01-05, 17:52
Medlem
Vafan är det för fel på folk - bögklubb? Hatar Dan och allt han lixom utstrålar, men är FB verkligen så trångsynta? Han har en dotter med kompisar som är bögar - så fucking what?
Citera
2021-01-05, 18:20
Medlem
poolos avatar
Min gissning är att han kan följa order från en styrelse som inte vill synas, typ som Löfven.
Citera
2021-01-05, 18:23
Medlem
Smutzs avatar
Jag har en vild teori.
Migrationsverket, polisen, försäkringskassan och allt annat han hållit på med hade haft strukturella problem oavsett vem som varit chef/GM. Kanske hade det inte blivit riktigt så illa men olika förutsättningar utanför organisationernas kontroll hade nog lett till missnöje, ineffektivitet och trassel oavsett hur kompetent chef de haft.

Lägg ansvaret där det hör hemma. Det är generationer av politiker som bär ansvaret för att dessa organisationer fungerar relativt dåligt (vilket i förlängningen är väljarmajoritetens fel).

Men väldigt många såväl på flashback som hemma i stugorna sitter och tror på fullaste allvar att det är Eliassons fel att det begås massa brott som polisen inte förmår lösa.

Reinfeldt och Lövfen tycker nog båda att DET är en riktigt bra kompetens.

Jämför med Pandemin, det är ju väldigt praktiskt att Nisse i Hökarängen tycker regeringen gör så gott de kan medan den där Tegnell verkar göra allt fel.

Tack för ordet.
Senast redigerad av Smutz 2021-01-05 kl. 18:25.
Citera
2021-01-05, 18:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men hur förklarar det att han går från toppjobb till toppjobb trots katastrofresultat?

Har han varit på bögklubb med väldigt unga pojkar tillsammans med någon minister?

Annars ser jag inte hur ett intresse för unga män skulle hjälpa till särskilt mycket i karriären?

S har inte många med kompetens att välja på men det har ett gäng S-jurister att flytta runt. Avsätta dom går ju inte när de har brist, då får de byta jobb i stället. Har man en bra man på ett jobb byter man inte ut den så snabbt som sossarna tvingas till.
Citera
2021-01-05, 18:26
Avslutad
Jag jobbade på MSB en kort tid och blev där antastad. Inte bara av danne ska väl tilläggas. Jag fick tyvärr sluta då min rapport var undermålig enligt närmsta chef
Citera
2021-01-05, 18:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raceultra
Vafan är det för fel på folk - bögklubb? Hatar Dan och allt han lixom utstrålar, men är FB verkligen så trångsynta? Han har en dotter med kompisar som är bögar - så fucking what?

Nu är det inte så att jag kan tala för andra här, men för min del är det egentligen skit samma om det var en "bögklubb" eller något annat "nöjesetablissemang". Problemet är att karlsloken, som råkar vara generaldirektor för en svensk myndighet, åker på en ren nöjesresa samtidigt som regeringen basunerar ut att vanligt folk i princip bör undvika att gå ut och handla.

Den totala arrogansen, föraktet för vanligt folk och hyckleriet som personer som Eliasson visar upp skulle i många andra länder innebära ett omedelbart avsked, men här i Sverige tycks det inte leda till något annat än lite försiktig kritik, och så är det "business as usual" igen.

Man ska för övrigt vara försiktig med att dra på sig foliehatten i onödan, men just när det gäller Eliasson så börjar även jag undra om han har någon riktigt saftig hållhake på sossarna. Tar man en titt på hans CV borde han, om man ser till hur det brukar fungera, för länge sedan varit förpassad till någon obetydlig ambassad i något land som ingen hört talas om.
Citera
2021-01-05, 18:58
Medlem
Hur blir man generaldirektör eller motsvarande inom offentlig sektor? Det handlar nog mest om att ha de rätta kompisarna inom politiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in