Citat:
Ursprungligen postat av
raceultra
Vafan är det för fel på folk - bögklubb? Hatar Dan och allt han lixom utstrålar, men är FB verkligen så trångsynta? Han har en dotter med kompisar som är bögar - så fucking what?
Nu är det inte så att jag kan tala för andra här, men för min del är det egentligen skit samma om det var en "bögklubb" eller något annat "nöjesetablissemang". Problemet är att karlsloken, som råkar vara generaldirektor för en svensk myndighet, åker på en ren nöjesresa samtidigt som regeringen basunerar ut att vanligt folk i princip bör undvika att gå ut och handla.
Den totala arrogansen, föraktet för vanligt folk och hyckleriet som personer som Eliasson visar upp skulle i många andra länder innebära ett omedelbart avsked, men här i Sverige tycks det inte leda till något annat än lite försiktig kritik, och så är det "business as usual" igen.
Man ska för övrigt vara försiktig med att dra på sig foliehatten i onödan, men just när det gäller Eliasson så börjar även jag undra om han har någon riktigt saftig hållhake på sossarna. Tar man en titt på hans CV borde han, om man ser till hur det brukar fungera, för länge sedan varit förpassad till någon obetydlig ambassad i något land som ingen hört talas om.