2021-01-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du har helt rätt, Trump försöker sig på alla knep som Kim i NK kan göra. Men tyvärr för Trumps del är inte USA lika uppstyrt av en enda ledare. Men han försöker ju. Samtalet med Raffsperger är ett tydligt bevis på detta.

Att Biden nu vann och om han blir installerad så är inte USA alls liknande NK.
Ja jag har hört mycket om samtalet med Raffe. Tyvärr har ingen i tråden kunnat citera nånting kontroversiellt Trump säger så om du vill försöka är det bara att köra på. Hänvisa också till ett transkript samt vart ditt citat ligger så att vi kan hämta ut hela citatet när du försöker klippa det på ett sätt så det ser misstänksamt ut. Lycka till

Du hittade alltså inte heller ett ända exempel på ett land som kontinuerligt misstänks för valfusk och där landets domstolar kommer fram till att det är valfusk?
2021-01-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja jag har hört mycket om samtalet med Raffe. Tyvärr har ingen i tråden kunnat citera nånting kontroversiellt Trump säger så om du vill försöka är det bara att köra på. Hänvisa också till ett transkript samt vart ditt citat ligger så att vi kan hämta ut hela citatet när du försöker klippa det på ett sätt så det ser misstänksamt ut. Lycka till

Du hittade alltså inte heller ett ända exempel på ett land som kontinuerligt misstänks för valfusk och där landets domstolar kommer fram till att det är valfusk?

Din tolkning av kontroversiellt samtal vet jag inte vad det handlar om? Kan du beskriva lite hur du menar?

Och om du menar att inget kontroversiellt sagts i samtalet kan du väl citera detta?
2021-01-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Du har samma analysförmåga som Fredrik Reinfeldt, som fruktade Trump-anhängares våld efter valet. :-D
https://www.dn.se/sverige/reinfeldt-orolig-for-vald-fran-besvikna-trump-anhangare/

Inte många rätt på den gubben senaste 30 åren...
Vad har Reinfeldt med min post att göra? Nåja så här har det sett ut på sista tiden när MAGAhattarna samlats i DC

https://www.nbcwashington.com/news/local/trump-supporters-maga-rally-protest-dc-saturday/2506267/

https://www.cbc.ca/news/world/dc-vandalism-black-churches-trump-supporter-rallies-1.5839836

Nu är det alltså dags igen

https://www.rawstory.com/proud-boys-2649742737/

Arresteringarna har redan börjat

https://www.theguardian.com/world/2021/jan/04/enrique-tarrio-rightwing-proud-boys-arrested
Senast redigerad av Alpoxen 2021-01-05 kl. 12:05.
2021-01-05, 12:00
Medlem
Hbdunkars avatar
Citat:
Hittade du att valfusk har skett i Nordkorea? Med andra ord, har en domstol i nordkorea påpekat att så var fallet, eller varför var det ett dumt exempel? Har du ett annat exempel på ett land som kontinuerligt driver med valfusk och där landets domstolar uppmärksammar det?

Eller varför inte Vitryssland där MSM är bombsäkra på att det fuskats i valet. Men vilka bevis har de? Lite fimer på demonstrationer och någon från oppositionen som säger att det är så. Samma opposition som säger att förtidsröstning inte är bra för att det bäddar för valfusk. Nu tror jag att Lukashenka fuskat i valet. Men eftersom att det inte finns några bevis som tas upp i den Vitryska domstolen får jag se valet som legetimt om man ska gå efter vissas tankesätt i denna tråd.
2021-01-05, 12:02
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Du hittade alltså inte heller ett enda exempel på ett land som kontinuerligt misstänks för valfusk och där landets domstolar kommer fram till att det är valfusk?

"Rädsla i Moçambique efter “värsta valet någonsin”
Publicerat söndag 23 februari 2020 kl 08.00
Allt fler ledare i afrikanska länder håller sig fast vid makten med hjälp av valfusk.

– De skäms inte längre för sitt bedrägeri för de vet att de har total kontroll, säger Edson Cortez, som arbetar mot korruption i Moçambique.

Riggade val och manipulerade resultat är något som ökar kraftigt i Afrika. Det visade en demokratirapport från Economist Intelligence Unit nyligen. Genom att fuska i allmänna val håller sig makthavare kvar vid makten, eller bättrar på sitt stöd i olika valda församlingar.

Ett exempel på den utvecklingen är Moçambique i sydöstra Afrika, där regeringspartiet vann stort i senaste valet – ett val som kallats det värsta i Moçambiques historia.

Vår Afrikakorrespondent har träffat den lokala antikorruptionsorganisationen CIP, vars färska rapport om valet målar upp bilden av ett regeringsparti som inte längre bryr sig om att dölja sitt fusk."

I 99,9% av fallen med valfusk är det den styrande makten som står för valfusket. S.k. bananrepubliker. Ett tecken som dom styrande inte brukar skämmas över är valdeltagande på över 100% och även stöd till styrande på över 99%. Det går att googla.

Mike Pensé
2021-01-05, 12:02
Medlem
Citat:
Men du har ju vart aktiv jätte länge i amerikansk politik? Du känner inte till utredningen från DoJ jag pratar om? Här är den: https://www.justice.gov/storage/120919-examination.pdf

Här har du ett gulligt exempel på hur rättssäkert USA är:

Hur tycker du det känns, att man fabricerar bevis för att sätta dit Trump?

Deparment of Justice, länk ligger här över? DoJ duger inte för herrn?

Har du källa på var Trump får sin info ifrån eller berättade han det i förtroende till dig när ni firade jul?
Men vafan, tjatar du om FISA fortfarande? Hur desperat är du? Detta har ältats och ältats. Ja, misstag begicks vid ansökningarna. Sånt händer.

Är det vad du har att komma med?

Var tror du Trump får sin info? Man kan ju bara spekulera utifrån vad han säger. Var får du din info? Random YouTube-videos och random snubbar på twitter ligger väl nära till hands.

Doj och FBI leds båda av personer tillsatta av Trump. Deras info är tydligen opålitlig så Trump vänder sig till de mörkaste delarna av nätet, precis som du.
2021-01-05, 12:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast varför trodde dom att de skulle gå hem när personen som går runt och pratar med dom alltså inte har sagt att man är klara för dagen. Eller har man ändrat i debunken på den punkten också?
Ingen har väl uttalat sig om vad de säger till valarbetarna? Det man sagt är att ingen har skickat hem valobservatörerna - ser du någon göra det? Det var dessutom valobservatörer kvar under hela nedpaskningen samt under det fortsatta förlängda arbetet.

Citat:
Vart hade du klippet förresten till när vattenläckan startade. Utan övervakningskameran kan du ju omöjligen veta att lokalen var tom. Du vet den slutsatsen du nyss drog. Skicka över beviset som gjorde dig säker på att lokalen var tom så får vi se om man håller med, eller kör du bara stenhårt med gissningar just nu?
Jag finner det fullständigt irrelevant – läckan uppstod i en urinoar på ett annat våningsplan - men om du av någon anledning tror att det sprang runt folk i denna lokal på natten får du väl tro det, det har hursomhelst ingenting med det påstådda valfusket att göra.
2021-01-05, 12:05
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vattenläckan var på morgonen - innan man ens började räkna röster. Läckan torkades upp runt 7 på morgonen vilket gjorde att man blev något försenade innan man kunde börja räkna rösterna.
På kvällen strax före kl 10 packade man ihop (många hade arbetat sedan kl 7 på morgonen) i tron att det var klart, då gick en del (inte alla) valobservatörer hem - innan röstränarna hann gå hem fick de dock ett telefonsamtal som beordrade dem att fortsätta ett par timmar till, vilket de gjorde.

Det är vad som hände, och det går att se på övervakningsfilmerna.

"vattenläckan" va ju stopp i en toastol... ingen anledning att åka hem.... denna hemåkning skedde ju i michigan också.. haha
2021-01-05, 12:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
"vattenläckan" va ju stopp i en toastol... ingen anledning att åka hem.... denna hemåkning skedde ju i michigan också.. haha

Vattenläckan va stopp i en urinoar på natten innan man ens började med rösträkningen.
Titta på filmerna så ser du att golvet är översvämmat.

Den påbörjade nedstängningen av lokalen skedde alltså ungefär 15 timmar efter att vattenläckan hade torkats upp..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-05 kl. 12:09.
2021-01-05, 12:10
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Vattenläckan va stopp i en urinoar på natten innan man ens började med rösträkningen.

Den påbörjade nedstängningen av lokalen skedde alltså ungefär 15 timmar efter att vattenläckan hade torkats upp..

om de nu va så illa.. hur kunde de personerna som va kvar i lokalen då fortsätta o smyga in ballots i maskinerna..om o om igen... samma ballots ...? hade de kanske stövlar
2021-01-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Men vafan, tjatar du om FISA fortfarande? Hur desperat är du? Detta har ältats och ältats. Ja, misstag begicks vid ansökningarna. Sånt händer.
Jag pratar inte om alla misstag som också hände. Alla misstag råkade såklart vara fördel demokraterna, nackdel Trump nu pratar jag om fabriceringen av bevis, det är inget misstag det är ett aktivt val man gör.

Citat:
Är det vad du har att komma med?
Som sagt jag pratade inte om misstag nu, jag pratade om fabriceringen av bevis. Hade man lyckats hade man avsatt en folkvald president på felaktiga grunder. En användare undrade om det fanns några tecken på att demokraterna kunde bete sig så här förjävligt. Men det är klart ser man det som ett oskyldigt misstag att fabricera bevis i en av de mest kontroversiella utredningar man kan göra så är det väl inget som kan få dig att lyfta på ögonbrynen dvs om det är demokraterna som är i skottlinjen annars räcker det ju med att Trump säger Hej så börjar du tjuta som en gris.

Citat:
Var tror du Trump får sin info? Man kan ju bara spekulera utifrån vad han säger. Var får du din info? Random YouTube-videos och random snubbar på twitter ligger väl nära till hands.
Jag vet inte vartifrån Trump får sin info, det var du som visste. Jag bad dig backa upp det men var det för att du inte klarade av att backa upp det du vände det till att jag skulle presentera saken? Säg till om du kan backa upp vart Trump hittar sin info med nånting trovärdigt så tar vi upp den bollen igen.

Citat:
Doj och FBI leds båda av personer tillsatta av Trump. Deras info är tydligen opålitlig så Trump vänder sig till de mörkaste delarna av nätet, precis som du.
Hade du en källa eller är det återigen jag som ska förklara dina påståenden?
2021-01-05, 12:16
Medlem
Citat:

Varför påbörjade man nedstängningen av lokalen och varför ändrade man sig sedan och bestämde att man skulle fortsätta rösträkningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in