2021-01-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Nej precis, du har noll att komma med och jag utelämnade inget eftersom vi, dvs du och jag, inte diskuterade Trumps samtal i detta meningsutbyte, även om du verkar försöker få det till att handla om det.

Återigen, vilka "ni" menar du, eller är det så att du inte vågar precisera dig?
Jag syftar på er vänstertroll såklart. Självklart har jag noll att komma med när jag vill diskutera kontroversiella citat från Trump i samtalet men ingen hittar ett kontroversiellt citat. Om någon hittar ett så får vi nånting att gå på och diskutera saken vidare.

Om du under tiden behöver en axel att gråta ut på rekommenderar jag att du hittar en.
2021-01-04, 17:32
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Påverkar gör de absolut, precis som Israel. Massor med stater försöker påverka. Precis som USA påverkar eller försöker påverka val över i stort sett hela världen.

Lever du i LaLa- land där inget sådant förekommer?
Haha, så där brukar konspiratoriker svara. "Du är naiv om du inte tror att X styr världen!"
X=mystisk abstrakt sammansvärjning, som "Ryssland", "frimurare" eller "judar".
2021-01-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag tycker fortfarande inte att personerna som blir anklagade för något har större ansvar än personerna som anklagar. Team Trump offentliggör några minuter och sen ska personerna som representerar Georgia offentliggöra hela videon? Det låter inte så vettigt, oavsett längden på min näsa.
Nej det jag kan hålla med om. Det ovettiga är att man undanhåller videon från folket. Du vet när 50% inte litar på valresultatet av de som röstat är det läge att agera. De som verkligen skulle behöva videon är representanterna som fått se den ena videon och inte kan förklara det som skett för sitt folk på annat sätt än att valfusk har skett, de är väl de som behöver videon mest men nej nej Raffe har bestämt att de som behöver se videon ska inte få se den...
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Du kanske skulle tagit med denna delen också..

So what are we going to do here folks? I only need 11,000 votes. Fellas, I need 11,000 votes. Give me a break. You know, we have that in spades already.
Ja, otroligt att vilja hitta tillräckligt många falska röster för att få ett rättmätigt valresultat.

HÅRRESANDE.

Förstöra valfusk på detta sättet! Spärra in karln!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Grejen är ju att det inte finns något aha-moment eftersom inget valfusk sker.

Varför har du tjatat om att filmen ska släppas i sin helhet om du inte ens vill/orkar se den?

Jo jag vill se det Raffe menar på visar i videon att valfusk inte skett. Men om du inte hittade dom bitarna i videon och kan presentera när dom kommer så orkar inte jag gå in och leta också. Säg till om du hittar de bitarna som förklarar det vi redan fått se så ska jag titta.
2021-01-04, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ja, otroligt att vilja hitta tillräckligt många falska röster för att få en rättmätigt valresultat.

HÅRRESANDE.

Förstöra valfusk på detta sättet! Spärra in karln!

Men lilla vän, han letar inte efter falska röster i det sammanhanget
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, så där brukar konspiratoriker svara. "Du är naiv om du inte tror att X styr världen!"
X=mystisk abstrakt sammansvärjning, som "Ryssland", "frimurare" eller "judar".
Jag vet inte vad du pratar om. Kanske dags att logga ut? Ryssland är ingen abstrakt sammansvärjning, det är ett land.
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jo jag vill se det Raffe menar på visar i videon att valfusk inte skett. Men om du inte hittade dom bitarna i videon och kan presentera när dom kommer så orkar inte jag gå in och leta också. Säg till om du hittar de bitarna som förklarar det vi redan fått se så ska jag titta.

Hur ska jag kunna utpeka vid vilken specifik tidpunkt inget valfusk sker? Hela tiden....

Klippen som förklarar hur lådorna hamnade under bordet och varför de togs fram har du redan sett.

Inget valfusk sker hela tiden - varsågod och titta själv...
2021-01-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I just Nevada har ju fler:

1. Döda röstat
2. Folk utifrån annan stat som röstat
3. Minderåriga som röstat
4. Folk utan medborgarskap som röstat

Vilka om de togs bort ur ekvationen skulle ge Trump vinsten ett par ggr om.
Hur vet du det? Har alla 1-4 ovan röstat på demokraterna? (Om de finns.)

Allt snack om valfusk har hittills varit just snack och inget annat. I domstolarna har allt antingen avvisats, eller dragits tillbaka av republikanerna.
2021-01-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Om du överraskar någon med en manipulerad video och kräver en förklaring för en medvetet fabricerad händelseförlopp så är det bara någon som ljuger som kan säga på rak arm att de kan förklara vad som händer

HAHAHHA extra lustigt blir det ju då att hearingen där denna video presenterades så var det bara EN person som kunda förklara videon bl.a med att den redan var debunked, trots att som du säger var det första gången den visades heheh. Men om du har rätt i din analys var det en person som ljög i den hearingen och det var hon som låtsades förstå hela klippet och sa att den visar på inget valfusk. Hon kallades Karen här i tråden för hon betedde sog som en psykopat om du mins? Alla dom andra hade ingen aning om vad fan dom såg för så ska det inte gå till när man röstar och den enda förklaringen dom kunde hitta till det var valfusk men som sagt det var bara en person "som ljuger som kan säga på rak arm att de kan förklara vad som händer" och det var hon Karen som var supertydlig med att inget valfusk har skett men det var ett bra försök.

Lite dumt då jag tolkade dig som att du backar den sida som menar på att valfusk inte skett så tar duifram motorsågen och sågar längs fotknölarna på den enda personen i det mötet som stod på din sida, eller har jag missuppfattat nånting?
2021-01-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag tror att hans desperata förhoppning var att en "Georgia flip" för honom skulle skaka nytt liv i ryktena/spinnet om valfusk övr hela landet, vilket i sin tur tillsammans med välregisserade protester i Washington på onsdag skulle förse Trump med en ursäkt för militärt backat maktövertagande, martial law osv. Från den positionen tänkte han sig sedan att helt enkelt dekretera att han vunnit valet, med oppositionen tystad och stämplade som landsförrädare.
Tyvärr för Trump så lär ju inte hans våta drömmar om en andra ämbetsperiod bli verklighet. Ett antal tidigare försvarsministrar både R och D kapar Trumps retorik jäms med fotknölarna och menar att involvera militären för eget politiskt syfte kommer misslyckas totalt. Så funkar det helt enkelt inte enligt konstitutionen eller dom lagar som reglerar ett maktövertagande. För ren anarki med vibbar av inbördeskrig i USA som ursäkt för att kalla in militären lär ju inte Trump få tillåtelse att skapa i landet och def. inte nu när hans dagar är räknade.
Bara hoppas den mest korrupte och mest misslyckade presidenten i modern tid nu glöms bort, om säkerligen inte direkt så under kommande månader då förhoppningsvis landet så sakta kan resa sig efter skitåret 2020.
2021-01-04, 17:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Med "inner parts" tänker jag spontant på enskilda komponenter såsom processorer eller lagringsenheter som finns inuti en maskin. I teorin skulle det ju vara möjligt att ha en maskin som fuskar under den ursprungliga räkningen och sen byta ut dessa inre delar så att det inte ska kunna upptäckas vid efterföljande audits och tester.

Men det resonemanget är ju ganska hypotetiskt då Dominion som sagt inte bytt ut varken hela maskiner eller några "inner parts".

Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Kanske någon nätverksteknisk del? Inte fan vet jag, men knappast du heller. Gör dig inte lustig på antaganden, det slår ofta fel.

Jag tror han är inne på samma spår som i november

Citat:
Georgia Counties Using Same Software as Michigan Counties Also Encounter ‘Glitch’ https://breitbart.com/politics/2020/11/07/georgia-counties-using-same-software-as-michigan-counties-also-encounter-glitch/ via @BreitbartNews
What a total mess this “election” has been!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1325096422799237120

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in