2021-01-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka "ni" tänker du på här?

Menar du filmen som Trump påstår visade att röster räknades tre gånger - den svarade ju Raffensperger på i samtalet du påstår att du lyssnat på:
You’re talking about the State Farm video. And I think it’s extremely unfortunate that
Rudy Giuliani or his people, they sliced and diced that video and took it out of context. The next day, we
brought in WSB-TV, and we let them show, see the full run of tape, and what you’ll see, the events that
transpired are nowhere near what was projected by, you know —

Raffensperger erbjöd sig i samtalet vi nu diskuterar att skicka länken på videon till Trump - Trump svarade att han inte bryr sig...
Raffensperger: Mr. President, we’ll send you the link from WSB.
Trump: I don’t care about the link. I don’t need it. Brad, I have a much better —

Och som alltid väntar vi med spänning på denna video. De som väntar med mest spänning på denna video är nog dock de representanter som inte kan förklara för röstarna vad som händer i klippet. Svarade Raffensperger på varför man inte låtit dessa representanter som är i så stort behov av det ta del av klippet? Förklarade Raffe varför man väljer att hemlighålla detta klipp för de ca 50% av röstarna som inte litar på resultatet?

Kan det vara så att Raffe pratar om ett klipp som inte existerar eller är det helt omöjligt?

Vad är din teori för att Nancy säger ""People must have every confidence that every vote legally cast will be legally counted & accurately counted” och sen när en övervakningsvideo presenteras som gör att representanterna för folket inte vet vad dom ska säga till väljarna annat än att valfusk har skett och ca 50% av de som röstat anser att valet inte har gått rätt till. Vad är din teori till att man undanhåller det beviset inte bara för de som röstar men också för dess representanter.

När representanterna får sitta till röstarna och säga "tyvärr, jag kan inte förklara vad som händer i videon" samtidigt som Raffe sitter och säger att öyöy det där ska man inte bry sig om det är debunked sen länge, dagen efter (alltså för någon månad sedan) ni vart oroliga för det här tog jag in hela klippet och tittade på det och det är inget konstigt med det, det vet jag. Gissningsvis så sitter varenda jävla representant och skriker att Raffe är helt jävla dum i huvudet som inte har delat med sig av denna video till dom tror du inte?

Varför i helvete skulle RAFFE av alla människor ha ensam rätt på denna video? Varför har Raffe ett större behov av denna video och dess förklaring än de som representerar folket som inte vet hur dom ska förklara för sitt folk vad som har hänt? Varför får dessa representanterna inte ta del av videon? ÄR det du säger att demokraterna jobbar aktivt tillsammans med msm för att skapa ett inbördeskrig, är det så du tänker?
2021-01-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Precis, jag reagerade på det avsnittet när jag läste igenom samtalet. Trump erbjuds alltså att få titta på hela videon, där det klart och tydligt framgår att allt går rätt till och inget valfusk föreligger.

Men Trump: "Jag har en mycket bättre video"

Dvs en där den gode Giulliani har klippt och klistrat så han får fram "valfusk"...

Men är du lika dum i huvudet du? Det är inte raffe eller Trump som ska ha videon. Det är folket som ska ha videon. Det är 50% av de som röstat som inte litar på resultatet, dessa människor behöver videon. Det sitter representatner för röstare i Gerogia och vet inte hur dom ska förklara vad man sett på övervakningsvideon som faktiskt har presenterats för folket utan att förklara att det som är skett är valfusk, det är dom som ska ha videon. Det är där den gör skillnad.

Nu till det ironiska med ditt inlägg. Vi har alla fått se en video som iaf representanterna för de som röstat i georgia tycker tyder på valfusk. Sen har vi Raffe som anser att han minsann har en annan video som han tog del av dagen efter som är mycket bättre och mycket bättre visar vad som egentligen hände men den videon får ingen annan se.. Så man kan ju undra vem det är som kommer i efterhand och pratar om en "mycket bättre video" som självklart ingen får ta del av HAHAHA
2021-01-04, 15:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Och som alltid väntar vi med spänning på denna video. De som väntar med mest spänning på denna video är nog dock de representanter som inte kan förklara för röstarna vad som händer i klippet. Svarade Raffensperger på varför man inte låtit dessa representanter som är i så stort behov av det ta del av klippet? Förklarade Raffe varför man väljer att hemlighålla detta klipp för de ca 50% av röstarna som inte litar på resultatet?

Kan det vara så att Raffe pratar om ett klipp som inte existerar eller är det helt omöjligt?

Vad är din teori för att Nancy säger ""People must have every confidence that every vote legally cast will be legally counted & accurately counted” och sen när en övervakningsvideo presenteras som gör att representanterna för folket inte vet vad dom ska säga till väljarna annat än att valfusk har skett och ca 50% av de som röstat anser att valet inte har gått rätt till. Vad är din teori till att man undanhåller det beviset inte bara för de som röstar men också för dess representanter.

När representanterna får sitta till röstarna och säga "tyvärr, jag kan inte förklara vad som händer i videon" samtidigt som Raffe sitter och säger att öyöy det där ska man inte bry sig om det är debunked sen länge, dagen efter (alltså för någon månad sedan) ni vart oroliga för det här tog jag in hela klippet och tittade på det och det är inget konstigt med det, det vet jag. Gissningsvis så sitter varenda jävla representant och skriker att Raffe är helt jävla dum i huvudet som inte har delat med sig av denna video till dom tror du inte?

Varför i helvete skulle RAFFE av alla människor ha ensam rätt på denna video? Varför har Raffe ett större behov av denna video och dess förklaring än de som representerar folket som inte vet hur dom ska förklara för sitt folk vad som har hänt? Varför får dessa representanterna inte ta del av videon? ÄR det du säger att demokraterna jobbar aktivt tillsammans med msm för att skapa ett inbördeskrig, är det så du tänker?

Nu heter han inte "raffe" vad jag vet men Georgias republikanske Secretary of State erbjöd Trump att se denna (naturligtvis har Trump sett det). Videon är naturligtvis helt tillgänglig och sedd av alla och envar som är inblandade i diskussionen om valet, på båda sidor.

(bara det att Trump-lägret inte vill erkänna att den finns...)
2021-01-04, 15:20
Medlem
Citat:
Men är du lika dum i huvudet du? Det är inte raffe eller Trump som ska ha videon. Det är folket som ska ha videon. Det är 50% av de som röstat som inte litar på resultatet, dessa människor behöver videon. Det sitter representatner för röstare i Gerogia och vet inte hur dom ska förklara vad man sett på övervakningsvideon som faktiskt har presenterats för folket utan att förklara att det som är skett är valfusk, det är dom som ska ha videon. Det är där den gör skillnad.

Nu till det ironiska med ditt inlägg. Vi har alla fått se en video som iaf representanterna för de som röstat i georgia tycker tyder på valfusk. Sen har vi Raffe som anser att han minsann har en annan video som han tog del av dagen efter som är mycket bättre och mycket bättre visar vad som egentligen hände men den videon får ingen annan se.. Så man kan ju undra vem det är som kommer i efterhand och pratar om en "mycket bättre video" som självklart ingen får ta del av HAHAHA
Synd att inte Trump tackade jag till videon och gjorde den offentlig då. Varför inte?
2021-01-04, 15:29
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
...
Som sagt, berätta vad som är "anmärkningsvärt" i samtalet. Put up or shut up.
https://www.msn.com/en-us/news/politics/read-the-full-transcript-and-listen-to-trumps-audio-call-with-georgia-secretary-of-state/ar-BB1crjht
2021-01-04, 15:31
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att Trump försöker fuska och hota sig fram till en valseger är också ganska anmärkningsvärt
Är det SVT och TV4 som är din säkra källa? Då finns säkra bevis antar jag...
Eller vill du ge dig på att citera var i samtalet han försöker fuska och hota sig fram?
https://www.msn.com/en-us/news/politics/read-the-full-transcript-and-listen-to-trumps-audio-call-with-georgia-secretary-of-state/ar-BB1crjht
2021-01-04, 15:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trump frågade aldrig - han ör ju uppenbarligen inte intresserad - precis som han själv sa.
Om han ville kunde han förstås accepterat länken på den hela filmen och sen twittrat ut den så alla kunde se själva - men det gjorde han ju inte : "I don’t care about the link. I don’t need it. "

Citat:
Tror du ens själv på ditt tramsande nu? Skulle han ha erbjudit Trump en länk till en film som inte finns??
Vilken film är det i sånt fall som Giuliani har klippt o klistrat i?

Citat:
Ingen teori alls, jag har noll till övers för henne eller Biden - eller Trump...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-04 kl. 15:46.
2021-01-04, 15:39
Medlem
Citat:
Nej just den delen måste man läsa mellan raderna för att förstå. För att klara av att läsa mellan raderna krävs just det, en försåelse för språket. Så återigen hade du förstått det om du haft bättre kunskap i språket.
Ock när man läser mellan dina rader så kan du förstås förneka att det är så du menar och helt sant påstå att du aldrig har sagt det. Samtidigt får du många tillfällen att komma med raljerande och nedsättande inlägg. Uppenbart är i alla fall att när du inte har något att komma med så tar du varje tillfälle i akt att försöka förringa meningsmotståndare. Det är många som ni som gör precis så.
2021-01-04, 15:40
Medlem
spyder123s avatar
Att prata om vart Trump ska fly är långt utanför denna tråds ämne. Ta det i någon annan tråd. /Mod
Senast redigerad av spyder123 2021-01-04 kl. 15:42.
2021-01-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Som sagt, berätta vad som är "anmärkningsvärt" i samtalet. Put up or shut up.

Jag har ju skrivit det. Det är extremt anmärkningsvärt att stämma någon för att ha lagt ut ett samtal som på inga sätt är konfidentiellt och som man redan har pratat om i offentlighetens ljus. Eller anmärkningsvärt. Förstår inte varför president Trump gör en så stor affär av ett samtal som inte innehåller något anmärkningsvärt.

Varför gör han det tror du? Tror du att han är galen?
2021-01-04, 15:45
Medlem
Citat:

https://www.wsbtv.com/news/politics/georgia-election-officials-show-frame-by-frame-what-really-happened-fulton-surveillance-video/T5M3PYIBYFHFFOD3CIB2ULDVDE/

Varsegod, här har du ett inslag där de visar videon med när bordet placeras i rummet, när lådan med röster kommer in och placeras under bordet och när det sen tas fram när man återupptar räkningen och där huvudförundersökningsledaren kommenterar videon och slår fast att hon inte ser något misstänkt.

Googlade State Farm arena video och detta var typ andra eller tredje träffen. Uppenbart att vissa här inte är intresserade av att reda ut vad som faktiskt hände utan finner mest nöje i att hetsa upp sig över hur valet "stals" från Trump
Senast redigerad av USP89 2021-01-04 kl. 15:49.
2021-01-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Ock när man läser mellan dina rader så kan du förstås förneka att det är så du menar och helt sant påstå att du aldrig har sagt det. Samtidigt får du många tillfällen att komma med raljerande och nedsättande inlägg. Uppenbart är i alla fall att när du inte har något att komma med så tar du varje tillfälle i akt att försöka förringa meningsmotståndare. Det är många som ni som gör precis så.

Ja men du har rätt i din analys tror jag. Jag har ju lyssnat på samtalet och efterfrågat vad som är så kontroversiellt och om någon kan citera det. Ingen klarar av att citera det så då har jag såklart inte något att komma med, helt rätt. Men du lämnade ut den lilla delen, att grunden till att detta inte kommer vidare någonstans är att ingen klarar av att citera det kontroversiella Trump har sagt. Men det är ju så ni jobbar, ni vänder och vrider på saker och ting för att få det att verka som att det är på ett visst sätt, vi är vana.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in