2021-01-04, 13:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vad har deras förklaring till videon som tyder på valfusk varit? De som har utrett detta så ingående har såklart uttalat sig om det, eller?

Vilken video talar du om och vilka syftar du på när du skriver "deras" -
2021-01-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_federal_judges_appointed_by_Donald_Trump
As of January 3, 2021, the United States Senate has confirmed 234 Article III judges nominated by Trump
In terms of Article I courts, as of January 3, 2021, the Senate has confirmed 26 judges nominated by Trump
Regarding Article IV territorial courts, as of January 3, 2021, the Senate has confirmed one judge nominated by Trump

Var i källan säger dom att en tredjedel av de aktiva domarna är tillsatta av Trump?
2021-01-04, 13:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var i källan säger dom att en tredjedel av de aktiva domarna är tillsatta av Trump?

I juli 2020 fanns 792 aktiva domare.
Trump har utsett 261 domare.
Det blir 32,9% vilket är nästan exakt 1/3-del.

Nu är det något fler aktiva domare ser jag men det är fortfarande nära 1/3-del..

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/07/15/how-trump-compares-with-other-recent-presidents-in-appointing-federal-judges/
2021-01-04, 13:45
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är så bisarra påståenden, som om de varit sanna skulle varit kända och bevisade på morgonen den 4/11.

Övervakningsfilmen är debunkad om och om igen. Vi vet nu att den var falskt klippt av Giulliani.
Ohhh, den "debunkningen" skulle jag vilja se. Länka nu.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Inga röster har "switchat" från Trump till Biden. Det hade varit superenkelt att kolla. Detta är trots allt ett val där man har stenkoll på varje enskild röst, och allt har räknat och kollats om och om igen.
Intressant hur man kan ha "stenkoll" på varje röst i ett land utan personnummer...
2021-01-04, 13:49
Bannlyst
Citat:
Nej det är bra tack. Jag har hört samtalet. så som du återberättar det är inte så det gick till. Det vet du nog om också vilket är anledningen till att du själv håller dig borta från att citera.

Men som sagt jag har hört samtalet, inte hittat det kontroversiella, tjatat om att få det citerat för mig här och ingen användare har lyckats med att presentera det. Inklussive dig. Att ni påstår att det finns ett kontroversiellt påstående är inte en grund för att andra ska scanna av hela google för att kunna ge era påståenden lite bakgrund utan anser du att det finns något som backar upp att Trump beter sig kontroversiellt i samtalet är det nu läge att citera den delen.

Annars kan ju jag vara lika dum i huvudet som dig och säga "Du kommer inte från denna planet, du kommer från Mars och det är grunden till att du är totalt efterbliven" det kan du läsa mer om på google om du inte tror mig. Så då var det bevisat att du inte kommer från denna planet, hur känns det?
Du menar alltså att vi har hört det som SVT redan lagt ut? Det finns alltså inte någon längre version än dessa 30 sekunder?
2021-01-04, 13:49
Medlem
Citat:
Vilken video talar du om och vilka syftar du på när du skriver "deras" -
Jag talar om den videon där man drar ut röster under ett bord. Den video ni anser inte visar något fel men där representanterna för de som röstar i Georgia inte kan förklara för sina röstare vad händer annat än att det är valfusk? Har dom presenterat den video som sägs finnas som visar på att det var nånting annat som hände? Om de inte har presenterat videon, har de åtminstånde gjort ett uttalande om videon vi inte fått se och bekräftat att den finns och att den förklarar denna video?

Tänker du på hur lustigt det blir? "OSCE hade till exempel över 100 valobservatörer från 39 länder på plats." säger du. Tänk att dom haft så många involverade och antagligen inte ett ord om att folkets representanter i georgia fått ta del av en video i en public hearing de inte kan förklara för sina röstare annat än att det man ser är valfusk.

Tänk att representanterna får förmedla bilden till folket de representerar och säga "tyvärr kan jag inte förklara vad som händer i denna video annat än att valfusk har skett" samtidigt som Homeland Security med folk från Dominion i styrelsen går ut och säger att det är det säkraste valet i landets historia. Vilket fullkommligt hån mot folket och dess representanter som söker svar.
2021-01-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenFalskeProfeten
Du menar alltså att vi har hört det som SVT redan lagt ut? Det finns alltså inte någon längre version än dessa 30 sekunder?
Har du citerat rätt inlägg här? Menar ingenting om vad du har hört och inte hört det har jag ingen aning om. Men att det finns en längre version än 30 sekunder gör det.
2021-01-04, 13:53
Medlem
Citat:
Har du citerat rätt inlägg här? Menar ingenting om vad du har hört och inte hört det har jag ingen aning om. Men att det finns en längre version än 30 sekunder gör det.

Men varför vill Trump stämma för ett okontroversiellt och normalt samtal för?
2021-01-04, 13:54
Medlem
KentOstskogs avatar
Muuhahaha

Vem är det som fuskar?

https://edition.cnn.com/2021/01/04/politics/donald-trump-georgia-election-joe-biden-congress/index.html

En MYCKET desperat Trump. Men det kan man förstå. Snart väntar diverse åtal.
Medlem
Citat:
I juli 2020 fanns 792 aktiva domare.
Trump har utsett 261 domare.
Det blir 32,9% vilket är nästan exakt 1/3-del.

Nu är det något fler aktiva domare ser jag men det är fortfarande nära 1/3-del..

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/07/15/how-trump-compares-with-other-recent-presidents-in-appointing-federal-judges/
Snyggt. Och till de instanser där Trumps legalteams fall har hamnat, hur många av de domarna har han tillsatt?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ohhh, den "debunkningen" skulle jag vilja se. Länka nu.

Intressant hur man kan ha "stenkoll" på varje röst i ett land utan personnummer...

I USA använder man sig av ett SSN för varje medborgare.
I samband med voter registration så anger man sitt SSN.

Ifall du menar att systematiskt valfusk har inträffat i USA i syfte att få Trump att förlora, så får du gärna lägga fram någon bevisning.

Jag talar inte om indicier. Utan bevis
2021-01-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Man har en väldigt stor papperskorg för dessa fall hos SCOTUS, bara så du vet det.
Bara så du vet så kommer dessa fall att tas upp EFTER valet är avklarat. DÅ kommer man se på detta med helt andra ögon. Förhoppningsvis har det försvunnit en och annan korrupt domare då också.

Sen kan man undra, rent hypotetiskt, om du verkligen gläds över att rättsfall "kastas" i papperskorgen utan att tas upp?

Jag jobbar själv mot myndigheter, överklagar en hel del felaktiga myndighetsbeslut åt företag och privatpersoner. En grundförutsättning för att din medborgerliga rätt ska beaktas ÄR att du har möjlighet att överklaga OCH att en domstol (i det här fallet förvaltningsrätten som första instans) faktiskt BEAKTAR din överklagan, dvs tar upp den och tittar på dina argument.

Om den möjligheten inte fanns och/eller om domstolen, helt på egen bevåg så som dom "tycker", kan "kasta dom i papperskorgen" bara då där, så är rättssäkerheten helt borta för den vanliga människan. Myndigheter fattar MÅNGA felaktiga beslut,

Kom ihåg att det är JUST en myndighet här som har ansvaret, nämligen valmyndigheten i dom olika staterna, det är vanliga anställda tjänstemän som står bakom dessa myndigheter. DOM KAN GÖRA FEL, dom kan vara slarviga, ha egen agenda, få maktbegär, osv... DET MÅSTE GÅ att överklaga, i synnerhet när miljontals väljare protesterar och vill ha en ordentlig utredning för att någonsin i framtiden kunna lita på ett valresultat.

Så om du fortsätter att sänka dig till den nivå du uppvisar, då hoppas jag verkligen att du INTE har svenskt medborgarskap ELLER att du INTE jobbar på någon av våra myndigheter här i Sverige. Din moral och heder verkar vara lika med noll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in