2021-01-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Som jag skrev - hela samtalet är kontroversiellt (förstår du ordet kontroversiellt - du verkar blanda ihop det med olagligt), här får du en länk: https://www.washingtonpost.com/politics/trump-raffensperger-call-transcript-georgia-vote/2021/01/03/2768e0cc-4ddd-11eb-83e3-322644d82356_story.html

Men dåså då måste det ju vara skit enkelt. Samtalet är ju nästan i en timma. Om hela samtalet är kontroversiellt blir det ju skit enkelt med tre starka exempel, eller hittar du fortfarande INGET?
2021-01-04, 12:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Men dåså då måste det ju vara skit enkelt. Samtalet är ju nästan i en timma. Om hela samtalet är kontroversiellt blir det ju skit enkelt med tre starka exempel, eller hittar du fortfarande INGET?

Do you know about the military ballots that came in that were 100 percent, I mean 100 percent, for Biden. Do you know about that?
...
That’s okay. But I got like 78 percent of the military. These ballots were all for . . . They didn’t tell me overseas. Could be overseas, too, but I get votes overseas, too, Ryan, in all fairness.
No they came in, a large batch came in, and it was, quote, 100 percent for Biden. And that is criminal. You know, that’s criminal. Okay. That’s another criminal, that’s another of the many criminal events, many criminal events here.
Inte kontroversiellt att påstå detta utan bevis? Eller menar du att du eller Trump har bevis för att Biden fick 100% av de militära rösterna och att Trump egentligen fick 78% av dem?
2021-01-04, 12:37
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Du fattar ju inte. Clownen har inga kort! Han hittar på allt eftersom.

Clownen tror att han är smart, vilket han inte är. Han är bara erfaren i att blåsa lågpannat och naivt folk.

Du har fortfarande inte fattat att han bara ljuger och hittar på?

Så du menar då att minst 74 miljoner (de som röstade) amerikaner faller in i detta påståendet?
Hans "tro" på sin egen smarthet ledde till högsta posten i världen, märkligt så det kan bli eller hur?
2021-01-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
I ditt exempel är de starka.
I detta fallet är det snarare: "vi har vittnen som kanske sett något". Sedan inget mer.
Den målsägare som då ställer sig upp och skriker "jag har 100% bevis på mord!" blir med rätta hånad.
Så en övervakningskamera som visar olagligheter är SVAGA indicier? Data, exakt samma data som Raffensperger själv bygger sitt godkännande på, som visar 10-tusentals röster switcha från Trump till Biden? Utan att rättas till? Valsedlar som bevisligen inte innehåller korrekta uppgifter?

Titta på hearingen i Georgia så fattar du allvaret. Raffensperger är körd. Han har godkänt ett ogiltigt valresultat och VÄGRAR att granska och utreda vad som felat. Vi har det inspelat på band.

Nu ska det här bara spelas ut. En utredning kommer det att bli. Dom som inte samarbetar ligger mycket risigt till.

Lyssna här på Ted Cruz som förklarar varför en grundlig utredning är ofrånkomlig nu.
https://www.youtube.com/watch?v=P_wjs7ZYSMI

P.S Den som påstår att det inte finns några bevis och/eller att inget omfattande valfusk skett, borde välkomna med öppna armar att detta blir ordentligt utrett nu.
2021-01-04, 12:45
Medlem
Citat:
Jag har sett bevis för valfusk. Men för några är ju det debunked för nån har sagt att bilden på en sten är en Björn och så tror vissa att det är en björn. En idiot till användare ville få det till "men om man då ser att stenen har en päls och 4 ben osv så är ju frågan hur länge man ska tro att björnen är en sten" och idioten tyckte han var skit smart. Tyvärr tänkte inte idioten på att videon som visar vad man menar på egentligen hände fortfarande inte visats, så man kan inte se pälsen på stenen hur mycket man än försöker, idag har vi således bara folk som ser en sten men tror det är en Björn för att nån sagt att det är det.

Hur många kommer dömas för mord 2021 i USA tror du om det räcker att säga "det ni ser i bevisningen stämmer inte" för att debunka bevisningen?

Om det nu finns bevis på valfusk, varför går då inte Trump med dessa till de instanser som faktiskt kan ändra utgången: landets domstolar?
2021-01-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men Trump ljuger ju när han påstår att Biden stal valet. Det finns inget som tyder på att det är sant. Och nu uppmanar han alltså Raffensberger att ändra valresultatet. Det är en uppmaning till brott.
LÖGN!

Han uppmanar Raffensperger att gå med på att göra en utredning av ett County på en specifik plats med specifika personer (övervakningskameran). Eftersom en kontroll av detta skulle skifta resultatet till Trumps fördel.

Nu blir det utredning av HELA Georgia istället (vilket jag personligen tycker är bättre) och vi kommer få se 100 tusentals röster som är olagliga och kastas ut.
2021-01-04, 12:49
Medlem
Citat:
Du verkar fortfarande inte förstå ordet kontroversiellt...
Jag har bara bett dig citera något kontroverisellt, du har misslyckats med det och kommit med dina egna tolknignar så jag har då fått fråga igen så vad du backar upp den slutsatsen med har jag ingen aning om.

Citat:
Bland det första Trump säger är: "We won very substantially in Georgia." Det är ett extremt kontroversiellt påstående.

OOOUUUF SA HAN DET? BOMBEN ÄR SLÄPPT! FY FAN VAD KONTROVERSIELLT MSM ÄR JU DOM ENDA SOM FÅR UTSE VINNARE I VALET ELLER HUR HAHAHA.

Om trump kan bevisa att de vann i Georgia, är det fortfarande extremt kontroversiellt då?

Citat:
2) Att påstå att Raffesperger och Germany vet att det förekom valfusk men inte rapporterar det, är ett kontroversiellt exempel du redan fått.
Är det kontroversiellt även om det är så att Raffe och Tyskland vet att det förekom valfusk?

Citat:
3) Att påstå att Biden fick 100% av de militära rösterna är ytterligare ett exempel du redan fått på kontroversiella påståenden.
Även här, om det är sant är det väl inte kontroversiellt?
2021-01-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nu var brottsfallet en liknelse för dom med svagt förstånd ska förstå galenskapen i att påstå att det inte finns några bevis.

Vilken jurisdiktion det sen handlar om (det är en komplicerad process detta) gör ju inte bevisvärdet mindre gällande.

Om det är en komplicerad process som man inte klarar själv så hyr man tillräckligt kompetenta jurister. Trots 300 millioner insamlade dollars har man inte gjort det. Varför?
2021-01-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Om det nu finns bevis på valfusk, varför går då inte Trump med dessa till de instanser som faktiskt kan ändra utgången: landets domstolar?

Jaa jag vet det är så sjukt att vi har massa länder som klagar på att deras val går rätt till. Dom kan ju bara ta det till domstol så blir det ordnat, kan du kanske skicka ett brev till folket i Nordkorea och förklara detta för dom? Tror det finns en och annan person som skulle vilja ge dig svaret "i ett korrupt samhälle funkar det inte så" om dom läste det idiotiska brevet från en blåögd blondie.
2021-01-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är så bisarra påståenden, som om de varit sanna skulle varit kända och bevisade på morgonen den 4/11.

Så om jag som vittne till ett mord, ringer till polisstationen och berättar. Då säger dom att det är bara bisarra påståenden om jag inte har konkreta tekniska bevis? Dom startar ingen utredning, dom åker inte ut till platsen och samlar in bevis, bara på "hörsägen"?

Lägg ner nu, du gör dig själv till en dåre. Logiskt tänkande är en bra egenskap som du behöver jobba på.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Övervakningsfilmen är debunkad om och om igen. Vi vet nu att den var falskt klippt av Giulliani.

Inga röster har "switchat" från Trump till Biden. Det hade varit superenkelt att kolla. Detta är trots allt ett val där man har stenkoll på varje enskild röst, och allt har räknat och kollats om och om igen.

Den är inte alls debunkad. Gör en faktacheck nu så du slipper framstå som en idiot sen.

Hur som så kommer vi snart få reda på sanningen, en utredning KOMMER utföras vare sig du vill det eller inte. Då får vi ju alla se vem som har rätt.

Blir du orolig då?
2021-01-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det finns gott om exempel i samtalet. Om du inte fattar själv, när du hör dem, varför skulle du fatta om det kopieras in exempel här?

Problemet är inte avsaknaden av exempel. Problemet är du, att du inte fattar vad som är kontroversiellt. Och varför.

Någon kunde förklara, men det kommer inte heller fungera. Eftersom du inte är lyhörd. Du VILL inte förstå och misstolkar aktivt. Precis som vilken troende extremist som helst.

Om du verkligen ville veta, så kunde du googla eller kolla på twitter. Men det vill du ju inte. Du vill bara tjafsa och ”vinna”. Som vilket troende dumhuvud som helst.

Trumps lögner om valfusk besvaras t.o.m i samtalet. Men det hörde du väl inte?

Jo det är där du missförstår. jag vill förstå. Men jag vill inte förstå era tolkningar, jag vill göra min egen tolkning av det kontroversiella och som du är inne på är det extremt talande att ingen klarar av att ge dessa exempel trots att hela samtalet ska vara fyllt av dom...
2021-01-04, 12:54
Medlem
Citat:
Jaa jag vet det är så sjukt att vi har massa länder som klagar på att deras val går rätt till. Dom kan ju bara ta det till domstol så blir det ordnat, kan du kanske skicka ett brev till folket i Nordkorea och förklara detta för dom? Tror det finns en och annan person som skulle vilja ge dig svaret "i ett korrupt samhälle funkar det inte så" om dom läste det idiotiska brevet från en blåögd blondie.

Så du menar att det amerikanska rättsväsendet är korrupt i detta avseende?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in